Publicatia online www.bankingnews.ro a preluat în ultima vreme tot mai multe întrebări din partea cititorilor privind soluțiile de care pot beneficia în cazul în care nu se mai pot califica la condițiile noului moratoriu promovat de Guvernul României, care prevede faptul că debitorii care și-au amânat deja plata ratelor pe o perioadă de 9 luni nu mai pot apela o asemenea facilitate. Guvernul a decis, prin ordonanță de urgență, noi condiții pentru suspendarea rambursării creditelor (CITEȘTE AICI), urmând ca în zilele următoare să apară și normele de aplicare.
BankingNews a solicitat tuturor băncilor detalii referitoare la situația clienților care au beneficiat deja de amânarea la plată pentru intervalul maxim, însă nu pot relua din ianuarie 2021 rambursarea efectivă a împrumuturilor. Practic, am urmărit să aflăm dacă instituțiile financiare au în vedere promovarea unor noi programe proprii de susținere adresate acestor debitori sau se mizează pe ideea de abordare a fiecărui caz în parte, prin identificarea unor soluții personalizate.
OTP Bank este pregătită să le ofere clienților săi afectați direct sau indirect de pandemia generată de Covid-19, atât soluții de suspendare la plată a ratelor conform OUG 37/2020, cu modificările și completările ulterioare, cât și conform moratoriilor non-legislative dezvoltate în conformitate cu prevederile ghidurilor emise de Autoritatea Bancară Europeană.
”Pentru clienții care au apelat deja la astfel de soluții și nu pot prelungi perioadele de suspendare a ratelor, însă se confruntă în continuare cu probleme la rambursarea ratelor la credite ca urmare a crizei sanitare, avem disponibile soluții de restructurare adaptate la severitatea dificultăților financiare, pe care le putem oferi în funcție de situația fiecărui client, în urma unei discuții cu acesta și a unei analize interne. Indiferent de soluția aleasă dintre cele trei menționate mai sus, clienții care se confruntă cu astfel de probleme sunt rugați să se adreseze cât mai repede colegilor noștri din unitățile teritoriale sau din Call Center”, au explicat reprezentanții OTP Bank pentru publicația online www.BankingNews.ro.