Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: TOP 50 cele mai valoroase branduri în 2020. Microsoft depășește Google, PayPal e pe val, iar Tesla crește cu 769%, în 12 luni. Într-o lume pandemică, caracterul liderilor contează enorm. La fel de mult ca și competența
Share
Notification Show More
Latest News
Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători
Stiri de top
UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker
Stiri de top
ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”
Stiri de top
Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România
Stiri de top
Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > TOP 50 cele mai valoroase branduri în 2020. Microsoft depășește Google, PayPal e pe val, iar Tesla crește cu 769%, în 12 luni. Într-o lume pandemică, caracterul liderilor contează enorm. La fel de mult ca și competența
Analize

TOP 50 cele mai valoroase branduri în 2020. Microsoft depășește Google, PayPal e pe val, iar Tesla crește cu 769%, în 12 luni. Într-o lume pandemică, caracterul liderilor contează enorm. La fel de mult ca și competența

Gabriela Dinu
Last updated: 12/01/2021 12:21
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Pentru multe afaceri anul 2020 a fost unul greu, iar alții ar spune devastator. Însă, sunt si companii care au dat lovitura. Într-un TOP cu cele mai valoroase mărci globale din 2020, Youtube și Tesla – intrate pentru prima dată – ocupă deja poziții fruntașe – 30 și 40 – cu mult peste branduri deja consacrate. Mai mult, revelația anului – Tesla – a înregistrat o creștere a capitalizării pe piață de 769%, în doar 12 luni. O altă premieră a anului pandemic ce trebuie remarcată: Microsoft depășește Google.

Contents
Best Global Brands in 2020Branduri financiare în TOP 50

Dar să răsfoim topul realizat de Visual Capitalist cu ajutorul Interbrand, într-o economie atipică, plină de provocări.

Creșterea unui brand bun poate dura ani de zile și poate fi distrus într-un moment. Iar acest fenomen se observă cel mai bine într-un an atipic. Cele mai valoroase mărci din lume sunt giganții corporativi globali. Aceștia generează un profit anual de miliarde, dețin o influență enormă asupra opiniei publice și sunt recunoscute în întreaga lume.

Best Global Brands in 2020

Cum era de așteptat, primele branduri din TOP sunt cele mai mari companii de tehnologie. În pandemie am folosit constant tot ce au de oferit aceste marci, precum Microsoft Teams, serviciu de videoconferințe care crește puternic. Astfel, Apple, Amazon, Microsoft, Google și Samsung stau confortabil în TOP. Cu o valoare impresionantă a mărcii de 323 miliarde de dolari, Apple este cel mai valoros brand global din lume, urmat de Amazon și de Microsoft. Creșterea medie a valorii mărcii pentru toate aceste trei mărci tehnologice în 2020 a fost de aproximativ 50%.

Microsoft a depășit Google în clasamentul din acest an – și-a mărit valoarea mărcii cu 100 de miliarde de dolari în doar un deceniu. Gigantul tehnologic s-a reinventat de-a lungul anilor, concentrându-se nu doar asupra impactului produselor sale asupra vieții consumatorilor, ci asupra modului în care acestea afectează planeta. Compania promite să devină carbon negativă până în 2030.T

Potrivit Visual Capitalist, când vine vorba de cele mai rapide creșteri de brand in 2020, Amazon, Microsoft, Spotify și Netflix sunt lideri.

Puternic vine PayPal, care a înregistrat o creștere de 38% în ultimul an datorită unor pivoți strategici majori. Recent, compania a a anunțat că va redirecționa capitalul către angajați, care au fost esențiali în timpul pandemiei.

Alte mărci care își pun amprenta pe 2020 sunt Instagram, Tesla și YouTube – aceste mărci fiind noi în clasament și cunosc o creștere semnificativă a valorii mărcii. De fapt, compania de vehicule electrice Tesla a înregistrat o creștere cu 769% a capitalizării pe piață în doar douăsprezece luni, făcându-l cel mai valoros producător auto din lume.

Din TOPUL realizat incă din anul 2000 au ramas doar 41 de mărci globale, din cele 100 prezente. 59 de mărci extrem de influente au iesit din top în ultimele două decenii. Spre exemplu, în topul realizat anterior, in 2020 cu cifre din 2019, băncile erau mult mai prezente, mai ales cele chineze. ICHB era prezentă pe poziția 6. De fapt, China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China se aflau in TOP 20 marci globale, insă astăzi ele nu se regasesc in primele 50 de companii. Din top au dispărut și alte companii mari precum Walmart sau Huawei.

Deși impactul anului 2020 va fi resimțit în anii următori, mărcile care se adapteaza schimbarilor impuse de consumatori vor exista pe termen lung, vor rezista furtunilor economice.

Desigur, există strategii de marketing bine integrate pentru „vremuri normale”. Însă, într-o lume pandemică, liderii de afaceri au fost obligați să regândească din temelie modul în care vor funcționa companiile lor.

Topul ne arată mult mai mult. În spatele unui brand este mereu un lider. Pe măsură ce ne străduim să depășim o pandemie globală și o recesiune economică, caracterul liderilor contează enorm. La fel de mult ca și competența lor.

Branduri financiare în TOP 50

În topul mărcilor valoroase din industria financiară, din 2020, regăsim doar 6 companii. JP Morgan si American Express, sunt primele mărci financiare prezente pe locurile 22 si 23. Daca banca americana creste cu 6%, procesatorul de plati scade cu 10% și ocupa locul 23 al celor mai valoroase marci. Pe locul 39 regăsim asiguratorul Allianz cu o creștere de 7%. Gigantul Visa ocupa ocupa locul 45 cu o crestere de 15%. Este urmata în topul celor mai valoroase branduri de AXA și Goldman Sachs, ambele cu cresteri minime de 3%, respectiv 7%.

You Might Also Like

Analiza BCR: Consolidarea fiscală a devenit inevitabilă, iar „elefantul din cameră” nu mai putea fi ignorat. Ce trebuie să facă România ca să-și protejeze credibilitatea financiară?

Cosmin Marinescu, viceguvernator BNR: De ce inflația este mare, dar temporară, și de ce banca centrală nu a modificat dobânda-cheie în 2025

BCR și Google formează prima generație de traineri AI din hub-urile ZBOR. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Colaborarea cu Google aduce competențele viitorului acolo unde contează cel mai mult – aproape de tineri”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”

TAGGED: best global brands 2020, marci, Youtube, Apple, Netlfix, Google, Spotify, Amazon, Samsung, Microsoft, Instagram, Tesla
Gabriela Dinu 12/01/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article EXCLUSIV. Ce soluții au românii care și-au amânat deja plata ratelor pentru 9 luni, dar încă nu pot relua rambursarea creditelor. BRD: ”Rămânem atenți și la solicitările clienților care, eventual, ar putea avea nevoie de o nouă perioadă de amânare, prin soluții individualizate, adaptate fiecarui caz în parte”
Next Article EXCLUSIV. Ce soluții au românii care și-au amânat deja plata ratelor pentru 9 luni, dar încă nu pot relua rambursarea creditelor. OTP Bank: ”Avem disponibile soluții de restructurare adaptate la severitatea dificultăților financiare, pe care le putem oferi în funcție de situația fiecărui client”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Analiza BCR: Consolidarea fiscală a devenit inevitabilă, iar „elefantul din cameră” nu mai putea fi ignorat. Ce trebuie să facă România ca să-și protejeze credibilitatea financiară?

o săptămână ago

Cosmin Marinescu, viceguvernator BNR: De ce inflația este mare, dar temporară, și de ce banca centrală nu a modificat dobânda-cheie în 2025

2 săptămâni ago

BCR și Google formează prima generație de traineri AI din hub-urile ZBOR. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Colaborarea cu Google aduce competențele viitorului acolo unde contează cel mai mult – aproape de tineri”

o lună ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

o lună ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?