Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Share
Notification Show More
Latest News
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”
Stiri de top
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

Cornel Dinu
Last updated: 21/08/2025 11:09
Cornel Dinu 11 secunde ago
Share
SHARE

Protecția financiară online este importantă tot timpul, dar cu atât mai mult în perioada vacanțelor, când momentele de relaxare pot fi transformate în oportunități de către atacatori. În consecință, ING Bank România propune Kitul de siguranță din aplicația Home’Bank, care a înregistrat aproape 400.000 de vizite în perioada unei campanii derulate în perioada 7-18 august, semn că românii caută activ soluții pentru a se proteja de fraude, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.

Contents
Kitul de siguranță din Home’Bank: Protecție proactivăUn mesaj de siguranță, livrat într-o experiență de vacanțăTipologii de fraudă explicate simplu și creativConcursuri zilnice și activări creative la malul mării

Kitul de siguranță din Home’Bank: Protecție proactivă

Kitul de siguranță este o funcționalitate centrală în aplicația Home’Bank, care reunește o serie de opțiuni de securitate pentru a proteja conturile clienților. Acesta permite utilizatorilor să verifice ce setări sunt active și să le activeze pe cele pe care nu le folosesc încă, pentru a-și consolida protecția împotriva fraudelor din mediul online.

„Fraudatorii urmăresc scopuri precise: să obțină datele cardului, informațiile de autentificare sau să determine persoanele să facă plăți direct în conturile lor. Pentru a adăuga un strat suplimentar de protecție, am dezvoltat instrumente precum Kitul de siguranță. Geolocalizarea, setarea unui dispozitiv de încredere, folosirea parolelor puternice, confirmarea prin SMS și activarea notificărilor fac tranzacțiile mult mai sigure. Totodată, prevenția începe de la atenția fiecărei persoane: evitarea link-urilor suspecte și aplicarea constantă a măsurilor de securitate creează o protecție solidă, esențială pentru siguranța financiară pe termen lung”, a menționat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România.

Funcționalitățile cheie ale Kitului de siguranță au generat un interes semnificativ, cu zeci de mii de activări în perioada 7-18 august. În top 3 se află:
• Autentificarea biometrică, o metodă simplă și sigură de acces în aplicație și de autorizare a operațiunilor (amprentă sau recunoaștere facială) – peste 60.000 de activări;
• Geolocalizarea, care poate bloca automat tranzacțiile suspecte realizate din alte țări decât cea în care se află utilizatorul, folosind coordonatele GPS ale telefonului – peste 45.000 de activări;
• Notificări push, care informează clienții în timp real despre orice activitate din cont – aproape 27.000 de activări.

Alături de acestea, utilizatorii au optat și pentru alte măsuri de protecție, incluse în Kitul de siguranță, precum modificarea parolei cu o variantă complexă, confirmarea acțiunilor prin SMS, setarea unui dispozitiv de încredere și menținerea aplicației la zi, evidențiind nevoia crescută de vigilență digitală.

Kitul tău de siguranță este disponibil în Home’Bank -> secțiunea Mai multe > Securitate și login. Utilizatorii pot verifica ce opțiuni de siguranță au activat și le pot seta apoi pe cele încă inactive. În funcție de opțiunile active și de progresul activării acestora, fiecare client poate verifica nivelul de siguranță la care se află printr-un barometru.

Un mesaj de siguranță, livrat într-o experiență de vacanță

Ca răspuns la nevoia tot mai mare de educație financiară și siguranță online, ING Bank România a lansat campania „Distracție în siguranță, fără gogoși financiare”, parte din proiectul SummerKiss de pe litoral. Inițiativa abordează un subiect serios într-un mod relaxat, adaptat atmosferei de vacanță, pornind de la expresia populară „a vinde gogoși” – o metaforă relevantă pentru promisiunile false prin care acționează fraudatorii.

„Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos. Exact în acele momente, fraudatorii profită de slăbiciunile noastre. Așa că am decis să aducem un mesaj de siguranță în cel mai neașteptat loc și sub o formă cât mai prietenoasă. Vrem ca oamenii să se distreze și, în același timp, să plece de pe plajă cu un bagaj de cunoștințe care-i va proteja pe termen lung. Feedback-ul a fost foarte bun, iar 20% dintre clienți au accesat în această perioadă soluțiile de securitate din Home’Bank.”, a completat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România.

Tipologii de fraudă explicate simplu și creativ

Campania transmite un mesaj simplu și direct: recunoaște tipologiile de fraudă. Prin metafora „gogoșilor financiare”, ING Bank România atrage atenția asupra celor mai frecvente capcane, ilustrate prin mesaje creative și amuzante: „Gogoașa dulce-de-lege” (impersonarea autorităților), „Gogoașa imediată” (oferte false și presiunea de a acționa rapid), „Gogoașa profit-erol” (promisiuni nerealiste de câștig garantat) și „Gogoașa haihui” (tentative de accesare a contului din alte locații).

Astfel, un subiect serios devine mai ușor de înțeles, reamintind că prevenția depinde atât de instrumentele oferite de bancă, cât și de vigilența fiecărui utilizator.

Concursuri zilnice și activări creative la malul mării

Campania a început pe 7 august și se desfășoară zilnic până la finalul lunii august, în cadrul proiectului ING Bank România x SummerKiss. Două plaje populare de pe litoral devin spațiul unor activări interactive, concepute să atragă atenția publicului asupra riscurilor de fraudă, într-un mod creativ și memorabil.

• Concursuri și premii pe plajă: Vizitatorii de pe plaja Neversea din Constanța s-au bucurat de peste 1000 de gogoși de la The Donut Library, câștigate în cadrul concursurilor de la DJ booth, care vor continua să se desfășoare pe toată durata lunii august. Participanții au avut, de asemenea, ocazia de a dedica o melodie unui „fraudator”, în timp ce la roata promoțională de pe plajă, s-au oferit peste 2000 de premii, însoțite de mesaje educaționale și de prevenire a fraudelor.
• Activări interactive: Peste 1000 de quiz-uri cu întrebări pe teme de siguranță online și prevenire a fraudelor au avut loc pe plajă. Activarea „Vânzătorul de gogoși cu lozinci” s-a bucurat de un real succes, iar publicul a fost impresionat de programul mentalistului Vlad Grigorescu. Pentru a amplifica mesajul campaniei, ING Bank România a colaborat și cu influencerii Alex Delea și Anca Mădălina.
• Sfaturi de la un expert antifraudă: Un interviu realizat pe scenă cu un expert ING Bank România în prevenirea fraudelor a oferit publicului informații valoroase și practice.

You Might Also Like

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

TAGGED: ING Bank, fraude online, Alin Becheanu
Cornel Dinu 21/08/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

22 de ore ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

22 de ore ago

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

23 de ore ago

Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”

23 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?