”Dorim să-ți comunicăm faptul că începând din data de 26.10.2021, în unitățile BRD, se va permite accesul doar persoanelor care dețin un Cerificat Digital al UE privind COVID – 19. În cazul în care nu poți prezenta dovada deținerii unui Cerificat Digital al UE privind COVID – 19 valid (care atestă vaccinarea, respectiv trecerea prin boală), accesul în unitate este interzis, cu excepția activităților cu caracter urgent și te invităm să accesezi serviciile bancare prin intermediul automatelor bancare (ATM/MBA/Robo) sau prin aplicațiile de bancă la distanță (You, MyBRDNet si MyBRD Mobile)”, este anunțul BRD Groupe Societe Generale, care a pus pe jar mulți români, în special din rândul celor care nu vor sau nu pot să-și facă vaccinul împotriva COVID – 19, și a creat un efect de domino la nivelul întregii industrii de profil.
Speriați de faptul că toate băncile se vor alinia ”deciziei de moment” a BRD, clienții celorlalte instituții de credit au luat cu asalt paginile oficiale de pe rețelele sociale pentru a afla dacă sunt preconizate restricții pentru persoanele care nu dețin certificat verde. Astfel, pe conturile de Facebook ale Băncii Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank sau CEC Bank au început să apară întrebări pe această temă. Toate instituțiile de credit s-au grăbit să-și asigure clienții de faptul că vor putea intra în orice moment în agențiile bancare ca și până acum, respectând distanțarea și cu obligativitatea purtării măștii de protecție.
Dacă Banca Transilvania, BCR, Raiffeisen Bank sau ING Bank s-au limitat la a răspunde punctual persoanelor care au cerut lămuriri despre modul în care se desfășoară activitatea în sucursalele proprii, CEC Bank a ales chiar să promoveze o postare, prin care își anunța clienții că accesul la serviciile băncii nu va fi afectat de restricțiile impuse la nivel național la începutul acestei săptămâni. ”Accesul la serviciile CEC Bank nu va fi afectat de restricții. Serviciile financiare sunt esențiale pentru asigurarea nevoilor de bază. În contextul noilor măsuri, dorim să ne asigurăm clienții că serviciile bancare de care au nevoie vor fi disponibile în continuare atât în unitățile CEC Bank, cât și prin intermediul canalelor digitale (internet banking, mobile banking, CEC_IN etc), fără a fi nevoie să prezentați un certificat verde! Bineînțeles, vom respecta în continuare măsurile de protecție și siguranță, ca și până acum: distanțarea, purtarea măștii, dezinfectarea spațiilor etc.”, se menționează în postarea CEC Bank, care s-a bucurat de aprecierea mai multor români, adunând și peste 100 de mesaje de felicitare pentru decizie.
Pe de altă parte, la câteva ore distanță de la anunțul afișat în agențiile proprii și pe pagina oficială de Facebook, BRD a revenit asupra deciziei inițiale de a nu permite accesul în agenții decât persoanelor care au certificat verde. Astfel, reprezentanții BRD și-au asigurat proprii clienți că vor putea intra în sucursale fără nicio condiție, excepție făcând-o acele agenții care sunt localizate în centrele comerciale și mall-urile unde este necesar pașaportul digital pentru acces. De altfel, și unitățile celorlalte bănci disponibile în spațiile pentru care Guvernul a stabilit reguli restrictive se supun acelorași cerințe.
Va prezentăm mai jos câteva imagini care surprind mesajele prin care băncile dau asigurări propriilor clienți că vor putea derula tranzacții și vor putea beneficia de consiliere în agenții fără nicio condiționare.