Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Băncile au primit 362.000 de solicitări de suspendare a ratelor. Florin Dănescu, ARB: Comunitatea bancară a răspuns proactiv nevoilor clienților care au întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei de coronavirus
Share
Notification Show More
Latest News
Aplicația de mobile banking a Raiffeisen Bank oferă clienților polițe RCA, în câteva minute. Mihail Ion: Clienții pot compara și alege rapid varianta care se potrivește cel mai bine nevoilor lor
Stiri de top
Românii vor putea retrage 500 de lei cash, de la magazin, dacă fac cumpărături și aleg terminalele Paypoint. Ce lege pregătește UE pentru retragerea de bani cash din magazin
Analize Stiri de top
Cristian Popa, BNR, a pus lupa pe investitorii din umbră. În ultimii 12 ani, românii plecați la muncă în străinătate au trimis acasă aproximativ 60 de miliarde de euro, de două ori mai mulți bani decât valoarea agreată inițial a PNRR
Interviuri Stiri de top
BCE menține dobânzile neschimbate
Informații financiare
ING Bank redefinește conceptul de cont curent și introduce 3 tipuri de pachete cu beneficii multiple: ING Go, More și Extra
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Băncile au primit 362.000 de solicitări de suspendare a ratelor. Florin Dănescu, ARB: Comunitatea bancară a răspuns proactiv nevoilor clienților care au întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei de coronavirus
Stiri de top

Băncile au primit 362.000 de solicitări de suspendare a ratelor. Florin Dănescu, ARB: Comunitatea bancară a răspuns proactiv nevoilor clienților care au întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei de coronavirus

Gabriela Dinu
Last updated: 22/06/2020 13:33
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Băncile din România au soluționat 321.000 de solicitări, reprezentând aproximativ 90% din cele aproximativ 362.000 de solicitări depuse de clienții persoane fizice și juridice pentru suspendarea obligațiilor de plată lunare din contractele de credit, în primele trei luni de la debutul pandemiei COVID-19.

Până la data de 15 iunie 2020, din cele aproximativ 321.000 de solicitări soluționate, peste 60% au fost soluționate în baza Ordonanței de Urgență 37/2020 și aproximativ 40% în baza măsurilor de sprijin adoptate proactiv de bănci, începând cu luna martie, pentru clienții afectați de efectele pandemiei. Restul solicitărilor se află în curs de procesare.

În baza OUG 37/2020, banca analizează solicitarea formulată de client şi în termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării comunică acestuia decizia. În cazul aprobării solicitării debitorului, prelungirea duratei
contractuale produce efecte de la data comunicării de către client a solicitării de suspendare către bancă.

Clienții ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situația generată de pandemie au depus cereri pentru suspendarea obligațiilor de plată lunare din contractele de credit.

Astfel, clienții persoane fizice au depus un număr de peste 334.000 de solicitări de suspendare a obligațiilor de plată lunare, ceea ce reprezintă o pondere de aproximativ 22% din creditele în derulare acordate populației.

Clienții persoane juridice au depus un număr de aproape 28.000 de solicitări de suspendare a obligațiilor de plată lunare, aferente unui ponderi de aproximativ 28% din portofoliul total de credite acordate acestei categorii.

Sectorul bancar a fost în prima linie a industriilor care au adoptat măsuri de sprijin pentru clienții afectați financiar de efectele pandemiei. Băncile din România au răspuns proactiv nevoilor clienților care au întâmpinat dificultăți din cauza pandemiei de coronavirus și au asigurat necesarul de finanțare la nivelul întregii economii. Comunitatea bancară din România își exprimă dorința de a contribui în continuare la procesul de relansare a economiei românești în perioada imediat următoare, prin soluții comune ce pot fi identificate ca parte a dialogului dintre comunitatea de afaceri și factorii de decizie instituțională. Sistemul bancar susține încheierea unui parteneriat constructiv cu autoritățile pentru a finanța economia în condiții de predictibilitate.

You Might Also Like

Aplicația de mobile banking a Raiffeisen Bank oferă clienților polițe RCA, în câteva minute. Mihail Ion: Clienții pot compara și alege rapid varianta care se potrivește cel mai bine nevoilor lor

Românii vor putea retrage 500 de lei cash, de la magazin, dacă fac cumpărături și aleg terminalele Paypoint. Ce lege pregătește UE pentru retragerea de bani cash din magazin

Cristian Popa, BNR, a pus lupa pe investitorii din umbră. În ultimii 12 ani, românii plecați la muncă în străinătate au trimis acasă aproximativ 60 de miliarde de euro, de două ori mai mulți bani decât valoarea agreată inițial a PNRR

BCE menține dobânzile neschimbate

ING Bank redefinește conceptul de cont curent și introduce 3 tipuri de pachete cu beneficii multiple: ING Go, More și Extra

TAGGED: credite, banci, ARB, rate banca, suspendarea rambursarii creditelor, suspendarea obligatiilor de plata
Gabriela Dinu 22/06/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article First Bank lansează aplicația Micro Creditum. Mădălina Teodorescu: „Viitorul First Bank este unul preponderent digital, păstrând componenta umană care adaugă valoare în oferirea celei mai potrivite soluții fiecărui client”
Next Article O bancă a șters o datorie de 43.000 de franci elvețieni pentru o familie din București prin negocierea asistată de CSALB. ”Când am primit soluția nu-mi venea să cred, am zis că nu este real. În sensul că banca mi-a șters absolut tot creditul!”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Aplicația de mobile banking a Raiffeisen Bank oferă clienților polițe RCA, în câteva minute. Mihail Ion: Clienții pot compara și alege rapid varianta care se potrivește cel mai bine nevoilor lor

4 ore ago

Românii vor putea retrage 500 de lei cash, de la magazin, dacă fac cumpărături și aleg terminalele Paypoint. Ce lege pregătește UE pentru retragerea de bani cash din magazin

9 ore ago

Cristian Popa, BNR, a pus lupa pe investitorii din umbră. În ultimii 12 ani, românii plecați la muncă în străinătate au trimis acasă aproximativ 60 de miliarde de euro, de două ori mai mulți bani decât valoarea agreată inițial a PNRR

10 ore ago

BCE menține dobânzile neschimbate

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?