Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Din 27 ianuarie 2018, consumatorul vulnerabil a scăpat de plata anumitor comisioane
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Din 27 ianuarie 2018, consumatorul vulnerabil a scăpat de plata anumitor comisioane
Stiri pe scurt

Din 27 ianuarie 2018, consumatorul vulnerabil a scăpat de plata anumitor comisioane

Gabriela Dinu
Last updated: 29/01/2018 14:36
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Românii care folosesc conturi bancare de plăți cu servicii de bază au scăpat de plata anumitor comisioane. De sâmbătă, 27 ianuarie 2018, a intrat în vigoare Legea nr. 258/2017 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăți, schimbarea conturilor de plăți și accesul la conturile de plăți cu servicii de bază. Actul normativ reglementează, printre altele, şi serviciile pentru care consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar nu vor mai plăti comisioane bancare.

Printre acestea se numără comisioanele de administrare sau de interogare a soldului.

Legea nr. 258/2018 defineşte consumatorul vulnerabil din punct de vedere financiar ca fiind consumatorul al cărui venit lunar nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie sau al cărui venit din ultimele 6 luni nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie.

Potrivit art. 15 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018, câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 este de 4.162 lei. În concluzie, consumatorul vulnerabil este cel cu un venit sub 2.497 lei.

Ce prevede legea

În secţiunea “Comisioane percepute pentru un cont de plăți cu servicii de bază” se stabileşte că, în cazul consumatorilor vulnerabili din punct de vedere financiar, instituțiile de credit oferă gratuit (fără comisioane) următoarele servicii:

deschiderea, administrarea și închiderea unui cont de plăți;
depunerea de fonduri într-un cont de plăți;
retrageri de numerar efectuate pe teritoriul ţării noastre, dintr-un cont de plăți la ghișeu sau la bancomate, în timpul sau în afara programului de lucru al instituției de credit;
primele 10 operațiuni lunare de plată efectuate pe teritoriul Uniunii Europene (debitări directe, plăţi prin card, transferuri de credit).

În cazul persoanelor care NU intră la categoria consumatori vulnerabili (venit de peste 2.497 lei), se asigură gratuit deschiderea, administrarea și închiderea unui cont de plăți şi retragerile de numerar pe teritoriul Uniunii Europene dintr-un cont de plăți la ghișeu sau la bancomate, în timpul sau în afara programului de lucru al instituției de credit.

Pentru celelalte servicii, legea stabileşte că se pot percepe comisioane rezonabile.

You Might Also Like

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025

BT Leasing simplifică plățile facturilor datorită tehnologiei – direct din cont, fără card sau numerar. Ionuț Morar: Oferim o soluție modernă, sigură și eficientă, care să simplifice procesul de plată

Românii au depus plângeri la CSALB privind înșelăciunile financiare, fenomen în creștere. Alexandru Păunescu: „Am înregistrat 20 de cereri care aveau ca obiect frauda bancară, iar băncile au acceptat cinci negocieri”. Cum a ajuns manipularea emoțională cel mai folosit scam

De câți bani am nevoie pentru a accesa un credit ipotecar?

TAGGED: venit, plati, consumatori vulnerabili, card, lei, banci, banca, cont, comisioane
Gabriela Dinu 27/01/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Enache Jiru a fost numit consilier al guvernatorului Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu
Next Article Isărescu: PIB-ul potențial poate ajunge la 5% în viitor, dacă am absorbi 95% din fondurile UE

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

2 zile ago

UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025

3 zile ago

BT Leasing simplifică plățile facturilor datorită tehnologiei – direct din cont, fără card sau numerar. Ionuț Morar: Oferim o soluție modernă, sigură și eficientă, care să simplifice procesul de plată

3 zile ago

Românii au depus plângeri la CSALB privind înșelăciunile financiare, fenomen în creștere. Alexandru Păunescu: „Am înregistrat 20 de cereri care aveau ca obiect frauda bancară, iar băncile au acceptat cinci negocieri”. Cum a ajuns manipularea emoțională cel mai folosit scam

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?