Banca Transilvania face încă un pas spre digitalizare, de data aceasta pentru echipa sa, prin folosirea integrată a platformelor UiPath (RPA – Robotic Process Automation) și Druid (enterprise chatbots). Cei peste 7.000 de angajați BT vor putea interacționa natural cu inteligența artificială, prin conversații ghidate sau naturale, folosind NLP (Natural Language Processing), găsind astfel suport în activitatea de zi cu zi.
Ca rezultat al colaborării cu UiPath, liderul global în domeniul RPA şi Druid, Banca Transilvania are în echipă, în cadrul Direcției Resurse Umane, un robot care ajută cu informații angajații, prin intermediul chat-ului. BT doreşte să folosească avantajele inteligenței artificiale inclusiv pentru echipa sa, după ce a lansat, în premieră în comunicarea băncilor din România, doi chatbots pentru oferirea de informații online către clienții săi persoane fizice şi companii, Livia şi Raul.
“După lansarea celor doi chatbots care ne ajută să oferim informații non-stop clienților, ne bucurăm să venim cu soluții inclusiv pentru echipa BT, pentru a avea mai mult timp pentru activități cu valoare adăugată. Ceea ce aduce colaborarea cu UiPath şi Druid, businessuri născute în România, este un pas firesc pe care îl facem la BT, pentru a creşte o echipă de angajați virtuali care integrează tehnologii inovatoare şi care ajută echipa în activitatea zilnică”. – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
„Parteneriatele de acest tip pleacă de la nevoia companiilor de a fi mai eficiente, de a motiva angajații și de a reduce timpii de lansare ai produselor și serviciilor noi”, afirmă Dragoș Metea, CEO Druid.
„Sunt fericit să văd trei companii românești care colaborează într-un domeniu de avangardă și inovație și, nu în ultimul rând, mă bucur că putem pune druizii la treabă” declară Dan Liviu Dragan, Fondator & Chairman Druid.
„Salut spiritul vizionar al echipei Băncii Transilvania, care a decis să folosească Robotic Process Automation în planul de digitalizare alături de noi încă de anul trecut. Ca rezultat al parteneriatului dintre Druid și UiPath, angajații BT vor putea interacționa zilnic cu un chatbot – ceea ce ne apropie de realizarea misiunii noastre, aceea de a facilita accesul fiecărui angajat la un robot, în viitorul apropiat”. – afirmă Daniel Dines, CEO și CoFondator UiPath.
Colaborarea cu UiPath şi Druid: creșterea eficienței și a satisfacției angajaților
În colaborare cu UiPath, Banca Transilvania a automatizat până acum, începând din iunie 2017, mai multe procese din diferite zone de business, cum sunt: contabilitate, audit, conformare, call center, resurse umane etc. „În cazul unuia dintre primele procese automatizate folosind platforma UiPath, am reuşit reducerea timpului mediu de execuție de la 10 minute (cu utilizator uman) – la 12 secunde (cu robot), pentru o activitate care se executa de aproximativ 500 de ori pe zi de către colegi. Pornind de la un proces automatizat de HR, dezvoltăm acum chatbots care facilitează colaborarea dintre angajați şi roboți”. – declară Gabriel Mocan, Director Departamentul Tehnologie Digitală și Inovație, Banca Transilvania.
Din nevoia de a interacționa direct cu roboții s-a născut colaborarea cu Druid, companie specializată în construcția de chatbots. Implementarea platformei RPA de la UiPath în cadrul BT și interfațarea acesteia cu chatbots dezvoltați de Druid contribuie semnificativ la creșterea eficienței, dar și a satisfacției angajaților. Banca Transilvania şi-a propus să mărească în viitor echipa roboților la nivelul mai multor departamente.