Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banking Innovation Lab. Florin Brănici, Alpha Bank: ”Cum am putea să-i digitalizam pe locuitorii din mediul rural? În primul rând, obișnuindu-i să plătească cu cardul!”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banking Innovation Lab. Florin Brănici, Alpha Bank: ”Cum am putea să-i digitalizam pe locuitorii din mediul rural? În primul rând, obișnuindu-i să plătească cu cardul!”
Stiri de top

Banking Innovation Lab. Florin Brănici, Alpha Bank: ”Cum am putea să-i digitalizam pe locuitorii din mediul rural? În primul rând, obișnuindu-i să plătească cu cardul!”

Cornel Dinu
Last updated: 12/10/2018 12:18
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Comportamentul consumatorului este influențat de marile companii de tehnologie, deci acolo se definesc modul în care interacționează cu o aplicație digitală și așteptările pe care le are în raport cu achiziția unui produs digital, a susținut Florin Brănici, Director Direcția Canale Alternative Alpha Bank, în cadrul celei de-a III-a ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de Revista BankingNews și publicația online www.bankingnews.ro.

”Standardul după care se așteaptă un client să-și deschidă un cont la bancă este influențat de modul în care își deschide unui email pe Google sau un cont pe Amazon. Practic, pentru consumator este același lucru și, în consecință, așteptarile sunt în același ton atunci când vrea să-și facă un cont bancar”, a declarat Florin Brănici.

În opinia sa, comportamentul digital se poate observa tot mai pregnant și în rândul clienților din România, fapt ce obligă băncile să se adapteze și să se ridice la nivelul așteptărilor lor. ”Suntem preocupaţi permanent de digitalizare sau de optimizarea proceselor, facem uz de tehnologiile noi care apar pe piaţă, dar ne concentrăm întotdeauna pe client, pe ceea ce-și dorește”, a subliniat directorul Alpha Bank.

Bancherul este de părere că atenția băncilor este focusată pe interacțiunea cu consumatorul, aceasta fiind cea mai vizibilă și cea mai importantă parte a digitalizării în banking. Digitalizarea nu înseamnă însă numai interacțiunea cu clienții, existând o sumedenie de alte lucruri care nu se văd, dar cu care fiecare instituție de credit se confruntă în activitatea de zi cu zi.

”Eu aș face referire la termenul ”omnichannel”. Am citit o definiție care spunea că “omnichannel” înseamnă să-i oferi clientului aceeași experiență indiferent de canalul prin care interacționezi cu el. Mai tarziu, termenul a evoluat sau definiția s-a mai rafinat și s-a transformat în “să-i oferi clientului o experiență consistentă prin intermediul canalelor”. Consistența se traduce prin a te adresa corespunzator cu nevoia pe care o are clientul. Până la urmă, informarea clientului, fie că este vorba despre soldul contului sau despre ultimele cinci tranzacții, trebuie să se desfășoare cât mai rapid și cu cât mai puțină interacțiune umană. În aceste cazuri, un canal digital este cel mai adecvat. În schimb, când vorbim despre acordarea unui credit pentru casă, împrumutul imobiliar fiind unul dintre cele mai importante momente din viața unui om, este clar că avem nevoie de consiliere, interacțiunea umană fiind primordială. În acest caz, acțiunea digitală nu aduce prea mult plus-valoare. De aceea, consider că oferirea de canale în acord cu nevoile clientului este cea mai bună strategie și asta încercăm să facem noi la Alpha Bank”, a menționat Florin Brănici.

Referindu-se la nivelul scăzut al bancărizării din mediul rural și la rolul pe care-l poate juca digitalizarea în atragerea populației rurale, directorul Alpha Bank a evidențiat că soluțiile tehnologice pot accelera incluziunea financiară.

”Penetrarea internetului în gospodăriile din țara noastră este undeva la 80% , internetul mobil fiind pe la 60%, dar când ne uităm ce fac de fapt românii cu internetul constatăm că aproximativ 90% stau pe Facebook, în timp ce numai 6-7% apelează la online banking (o formă de banking să zicem) și aproximativ 10-11% fac cumpărături online, cu mențiunea că 50-60% dintre tranzacții se finalizează cu “cash on delivery”. Pornind de la aceste realități, știm că românii stau foarte mult pe internet. Avem un potențial enorm și cred că trebuie să mergem după client pe internet. Problema în rural rămâne cât de atractiv e segmentul pentru bănci. Nevoia de tranzacționare există, dar nu avem deocamdată infrastructura, sunt prea puține POS-uri. Cu timpul situația se va schimba, cu siguranță. Invariabil, intervine întrebarea: ”Cum am putea să-i digitalizăm pe cei din mediul rural? Cred că răspunsul corect este ”în primul rând obișnuindu-i să plătească cu cardul, să implementăm cât mai multe POS-uri în magazinele din aceste zone și apoi vom parcurge firesc și pașii următori”, a comentat Florin Brănici.

BankingNews_oct 2018

Conferința ”Banking Innovation Lab.” este un proiect dezvoltat de Revista BankingNews și publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Alior Bank – Partener Special, Banca Transilvania și BCR – Parteneri Principali, Alpha Bank, Idea::Bank și iSense Solutions – Parteneri.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Alpha Bank, Banking Innovation Lab, Florin Branici
Cornel Dinu 12/10/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Banca Naţională a României va lansa o monedă din aur cu tema 175 de ani de la nașterea reginei Elisabeta a României
Next Article Banca Transilvania își mărește echipa cu roboți. Ömer Tetik: BT creşte o echipă de angajați virtuali care integrează tehnologii inovatoare şi care ajută echipa în activitatea zilnică

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?