Bancpost a incheiat primul semestru din 2015 cu un profit net de 34,6 milioane lei si un rezultat net inainte de constituirea provizioanelor in crestere cu 37%, comparativ cu perioada similara din 2014, se arata intr-un comunicat de presa remis de institutia de credit.
Rata creditelor neperformante (NPL) a continuat sa se imbunatateasca, acest aspect fiind vizibil atat in segmentul de retail, cat si in cel corporate. Astfel, ponderea NLP in total portofoliu a scazut la 16,3%, comparativ cu 21%, in primul semestru din 2014, si datorita managementului accelerat al creditelor neperformante derulat in Trimestrul IV al anului trecut.
Cheltuielile operationale au scazut cu 18%, datorita optimizarii retelei, in timp ce indicatorul costuri/venituri a scazut cu 17%, ajungand la 69%. De asemenea, veniturile operationale au avut un avans de 1%, comparativ cu primul trimestru din 2014.
Volumul creditelor si al depozitelor a ramas constant fata de Semestrul I din 2014, raportul credite/depozite mentinandu-se la nivelul de 87%, fapt ce sustine un grad ridicat de independenta pe piata locala.
“Procesul de transformare implementat in cadrul Bancpost a adus rezultatele asteptate, banca raportand profit si in Semestrul 1 al anului in curs. Bancpost are o pozitie solida din punct de vedere al capitalului si lichiditatii si, in calitate de banca sistemica in Romania, va continua sa participe in mod activ la sustinerea clientilor sai”, a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Banca si-a optimizat sursele de finantare prin gestiunea activa a portofoliului de depozite retail, precum si prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Institutiile Financiare Internationale (BERD, IFC, BEI). Mentinerea unei situatii confortabile a lichiditatii precum si a gradului de adecvare a capitalului a reprezentat si continua sa reprezinte una dintre prioritatile managementului bancii.
Despre Bancpost
Bancpost este o banca universala importanta in Romania cu o prezenta de 24 de ani pe piata locala si o retea de 150 de unitati, 7 centre de afaceri corporate si 5 centre regionale retail. Banca gestioneaza un portofoliu de peste 1 milion de clienti corporativi, de retail si institutionali, pentru care ofera o gama variata de solutii financiar-bancare eficiente si flexibile. Bancpost acorda finantare companiilor atat din surse proprii, cat si prin intermediul liniilor de credit puse la dispozitie in parteneriat cu diverse institutii financiare internationale. Bancpost este totodată unul dintre liderii pietei locale de carduri si a dezvoltat retele extinse de peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri si 200 APS-uri care ofera acces comod si permanent la serviciile bancii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea si acceptarea la plata a cardurilor de credit, fiind de asemenea si reprezentant VISA si MasterCard.