În România, 39% dintre tinerii sub 35 de ani vor să-şi deschidă propria afacere, la polul opus aflându-se generaţia de peste 50 de ani, unde doar 12% dintre respondenţi doresc să devină antreprenori, arată studiul Amway Global Entrepreneurship Report (AGER).
Realizatorii studiului menţionează că tinerii români cu vârstă sub 35 de ani au un apetit crescut pentru antreprenoriat, urmând trendul european şi mondial, iar pe de altă parte se observă o scădere genrală a numărului românilor dornici de a deveni antreprenori.
„Dorinţa în rândul tinerilor sub 35 de ani de a deveni antreprenori este foarte mare. Ei se simt competenţi şi deţin abilităţile necesare pentru a iniţia, demara şi conduce afacerile, însă sunt şi alte categorii de vârste: 35 – 49 de ani şi peste 50 de ani, care resimt necesitatea unor programe educaţionale specilalizate dedicate pentru a le stimula spiritul antreprenorial” a declarat Carmen Păunescu, realizatorul studiului.
Studiul arată că principalele obstacole pe care le întâmpină antreprenorii cu vârste sub 35 de ani sunt legate în principal de finanţare sau de descurajări venite din mediul social.
„Şi tinerii antreprenori întâmpină diverse obstacole în activitatea antreprenorială, ca de exemplu identificarea şi atragerea resurselor, cu precădere cele financiare. Pe de altă parte, ei resimt lipsa de experienţă mai ales de natura leadershipului, resimt lipsa unor competenţe de a atrage, de a coagula oamenii potriviţi şi a-i menţine să lucreze în acea companie” a precizat Carmen Păunescu.
O altă concluzie a analizei se referă la faptul că 43% dintre respondenţii români spun că nu ar renunţa la visul lor de a-şi deschide o afacere, în ciuda presiunii sociale.
„Încurajăm antreprenoriatul, care poate aduce un plus de siguranţă financiară şi creşte nivelul de competitivitate al populaţiei. Avem în România foarte multe modele de succes, femei şi bărbaţi, care au propriul business Amway şi care reuseşc să le ofere familiilor un nivel de trai mai bun. Vom susţine întotdeauna deschiderea românilor spre antreprenoriat” a precizat Ioana Enache, manager general Amway pentru România, Bulgaria şi Grecia.