Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB simplifica analiza dosarelor primite. A fost eliminat plafonul reclamat de consumator
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB simplifica analiza dosarelor primite. A fost eliminat plafonul reclamat de consumator
Stiri de top

CSALB simplifica analiza dosarelor primite. A fost eliminat plafonul reclamat de consumator

bankingnews.ro
Last updated: 12/09/2016 13:13
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

În urma analizei dosarelor primite de Centrul SAL, a cerințelor consumatorilor, a cauzelor care constituie motivul declanșării litigiilor, Colegiul de Coordonare al CSALB a decis îmbunătățirea procedurilor SAL, astfel încât acestea să fie cât mai ușor de înțeles și de îndeplinit de către consumatori, comercianți și conciliatori. În același timp, s-a urmărit și adaptarea procedurilor la tipologia litigiilor existente.

În primul rând, a fost eliminat plafonul de 1.000 de lei, adică limita sub care nu se demarau până acum procedurile de soluționare alternativă la CSALB. Astfel că, indiferent cât este prejudiciul reclamat de consumator, oricine are dreptul la rezolvarea amiabilă a litigiului. Ambele proceduri de soluționare alternativă sunt gratuite pentru consumator.
Procedura SAL finalizată cu propunerea unei soluții

În privința procedurii SAL finalizată cu propunerea unei soluții, părțile au dreptul să aibă reprezentanți legali sau mandatați, iar consumatorii pot fi reprezentați și de asociațiile de consumatori.

În desfășurarea procedurii, a fost introdusă etapa de Filtru derulată de Secretariatul de Procedură. Este faza în care dosarul este completat, ambele părți acceptă să intre în procedură, iar conciliatorul este confirmat depărți. Conciliatorului i se pune la dispoziție dosarul complet care să-i permită analiza și pronunțarea Hotărârii de Admisibilitate. Acesta este momentul în care începe, efectiv, procedura de conciliere. Până acum, conciliatorul se pronunța numai pe cererea consumatorului, fără a avea informații de la comerciant.

În continuare, oricare dintre părți se poate retrage din procedură în orice moment sau poate alege dacă acceptă sau nu soluţia propusă. Implicarea în procedură nu exclude posibilitatea de a cere despăgubiri printr-o procedură judiciară. Hotărârea pe care conciliatorul o pronunță, ca urmare a acceptării de către părți a Notei de Soluționare, dacă nu este atacată în termen de 15 zile, devine titlu executoriu.

Procedura SAL finalizată cu impunerea unei soluții

În cazul Arbitrajului, părțile au timp, înainte de constituirea Tribunalului Arbitral, să decidă dacă rămân în procedura cu soluție impusă sau aleg cealaltă procedură, cu soluție propusă.

Nu mai este obligatoriu ca toate documentele să fie depuse pe suport hârtie, ci există acum posibilitatea ca acestea să fie transmise pe e-mail. Hotărârea arbitrală se comunică, însă, în mod obligatoriu, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

De asemenea, în cazul în care una dintre părți nu este de acord cu arbitrul desemnat de cealaltă parte, se constituie un Tribunal Special în scopul soluționării cererilor de recuzare a arbitrilor, format din primii trei cei mai în vârstă conciliatori și 2 supleanți.

Totodată, proba cu martori este exclusă, pentru ca litigiile gestionate de CSALB să se soluționeze într-un termen cât mai scurt, pe baza informațiilor/documentelor furnizate de părți.

În continuare, soluția pronunțată de Tribunalul Arbitral este obligatorie pentru părți. Implicarea în procedură nu exclude posibilitatea de a cere despăgubiri printr-o procedură judiciară. Consumatorul poate fi asistat/reprezentat de un avocat al cărui onorariu îl suportă și, de asemenea, poate solicita ca judecata să se facă și în lipsă.

“Din experiența acumulată în 6 luni de funcționare a centrului SAL am ajuns la concluzia că nevoile oamenilor care derivă din litigiile cu instituțiile financiar bancare și nebancare sunt extrem de variate. Și, indiferent că vorbim de litigii însemnate financiar sau doar simbolice, ele sunt la fel de importante pentru consumatori, ca și nevoia de a le rezolva.De aceea, am și renunțat la plafonul de 1.000 de lei, despăgubire sub care nu demaram, până acum, procedurile SAL. Am decis să îmbunătățim și normele de aplicare a procedurilorca să ușurăm accesul consumatorilor la soluționarea amiabilă, dar și pentru eficientizarea activității tuturor celor implicați în derularea procedurilor SAL”, a declarat Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB din partea BNR.

144 de consumatori au depus cereri de soluționare amiabilă

În acest moment, 144 de consumatori au depus cereri conforme de soluționare amiabilă a litigiului cu un comerciant. În 27 de cazuri, în care cererile au fost conforme și documetele complete, s-au constituit dosare și au fost trimise la conciliatori. Dintre acestea, 18 sunt soluționate, iar 8 sunt în lucru. Alte 36 de cereri se află în faza de filtru.
Despre CSALB
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivelnațional Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: lei, consumatori, Alexandru Paunescu, CSALB, Tribunalului Arbitral, BNR
bankingnews.ro 12/09/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Bancpost a obtinut un profit net de 28,6 milioane lei în semestrul I din 2016
Next Article ​Ministerul Finanţelor propune suplimentarea plafonului pentru Prima Casă. Ce strategie adopta ministrul Anca Dragu

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?