”În cele 6 luni de cand George a fost lansat în România, am introdus 20 de funcționalități. În această perioadă, am îmbunătățit lista de produse disponibile. Toate aceste lucruri se întâmplă împreună și alături de clienții noștri, în baza feedback-ului constant pe care ni-l oferă”, a anunțat Cristian Mustață, Șef Departament, Strategie Digitală BCR, în cadrul celei de-a doua ediții a BCR Expert Hub, unde au fost discutate tendințele și preferințele consumatorilor în era digitală.
BCR are aproximativ 500.000 clienți utilizatori George, obiectivul fiind depășirea bornei de 700.000 până la finalul acestui an. Marian Ignat, Head of Digital Banking BCR, a menționat că platforma George este accesată în medie de 14 ori pe lună de către un user, în ambele variante disponibile (desktop și mobile). Cu precadere, George este accesat pe mobile, cu o medie de 25 de accesari/utilizator pe lună.
”Anul acesta urmează să lansăm portofelul digital George Pay, care va fi disponibil pe Android din iulie, iar până la finalul anului, pe toate dispozitivele, indiferent de sistemul de operare. Ne așteptăm ca George Pay să contribuie la creșterea numărului de utilizatori și tranzacții de mobile banking. De asemenea, pregătim multe surprize anul acesta. Vă mai pot spune că, în curând, pe lângă lansarea George Pay, clienții vor putea să își acceseze din George toate conturile bancare, indiferent unde le au deschise”, a subliniat Marian Ignat în cadrul evenimentului.
În prezent, platforma George ofera opțiunea de a deveni clientul băncii de la distanta, 100% online – cu tot procesul de know your customer, validare video si semnare contract, putând să-ți comanzi un card personalizat, procesul putând fi parcurs în 10 minute de pe orice dispozitiv.
Telefonul mobil, principalul mijloc de accesare a serviciilor digitale
Tot mai puțini clienți preferă să facă banking mergând în agențiile bancare. Dacă în urmă cu trei ani, 55% dintre clienți accesau servicii bancare exclusiv în agenție, ponderea lor a scăzut în prezent la 27%. Aproximativ 3 din 4 clienți BCR, care utilizeaza servicii digitale, o fac în prezent de pe smartphone, a evidențiat Marian Ignat.
”La ora actuala, preferințele din zona digitală converg tot mai mult spre utilizarea telefoanelor mobile, care îți permit acces nu doar oricând și oriunde, ci și a orice. Noi dorim să facilităm această tranziție cât mai rapid. România are avantajul de a sta foarte bine la infrastructura de plăți. Avem deja POS-uri contactless, putem să plătim cu telefonul, iar mai departe dorim să dezvoltăm inclusiv zona de utilizarea contactless a bancomatelor”, a declarat, la rândul său, Cosmin Vladimirescu, CEO Mastercard.
”Statisticile noastre arată că o persoană se uită, în medie, de 150 de ori pe zi la ecranul telefonului, iar timpul de așteptare pentru deschiderea unui site este de numai 2 secunde. Educația digitală în România este încă limitată. Numărul oamenilor care au competențe digitale avansate este sub nivelul mediu din UE. La nivel de utilizare profesionistă a internetului, suntem pe ultimele locuri. Noi ne implicăm în programe de educație digitală menite să introducă tehnologia pentru a ajuta procesul de învățare în sistemul de educație din România, a susținut Elisabeta Moraru, Country Manager Google.