Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018: România, pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin
Share
Notification Show More
Latest News
De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”
Stiri de top
UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”
Stiri de top
Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”
Stiri de top
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018: România, pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin
Stiri de top

Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018: România, pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin

Gabriela Dinu
Last updated: 07/03/2018 11:26
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

România se află pe locul 9 în clasamentul țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deținute de femei, potrivit studiului Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018, lansat astăzi. Studiul, care a ajuns în acest an la a doua ediție, analizează progresul și realizările antreprenorilor de sex feminin din 57 de țări care acoperă 5 regiuni geografice – Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu și Africa și America de Nord.

Rezultatele studiului Mastercard arată că, din totalul afacerilor din România, 28,9% sunt deținute de femei. România a înregistrat o creștere la această categorie, în contextul în care, anul trecut, se afla pe locul 13, cu un procent de 27,5% al numărului total de afaceri deținute de femei.

Din Top 10 al țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor înființate și conduse de femei fac parte Ghana (unde 46,4% din totalul afacerilor sunt deținute de femei), pe primul loc, urmată de Rusia – 34,6%, Uganda – 33,8%, Noua Zeelandă – 33%, Australia – 32,1%, Vietnam – 31,3%, Polonia – 30,3%, Spania – 29,4%, România – 28,9% și Portugalia -28,7%.

Diana-Tanase-Marketing-Manager-Mastercard„Mastercard Index of Women Entrepreneurs a ajuns în acest an la a doua ediție, ceea ce ne permite să analizăm cu atenție, de la un an la altul, dinamica antreprenoriatului feminin din România. Per ansamblu, România înregistrează scoruri mai bune decât în 2017, un trend ce sperăm că va continua și în anii următori, astfel încât femeile antreprenor și cele de afaceri din țara noastră să reușească să își realizeze pe deplin potențialul, să își atingă obiectivele și, în cele din urmă, să accelereze creșterea incluziunii. Lansarea Mastercard Index of Women Entrepreneurs în preajma Zilei Internaționale a Femeii reprezintă un apel al Mastercard la nivel global de a pune capăt discriminărilor de gen față de antreprenoriatul feminin din întreaga lume”, a declarat Diana Tănase, Marketing Manager, Mastercard România.

Apelul Mastercard: Este timpul să punem capăt discriminărilor de gen față de antreprenoriatul feminin din întreaga lume

În ceea ce privește condițiile de sprijin și oportunitățile de dezvoltare antreprenorială pe care le au femeile, România ocupă locul 32 din 57, cu un procent de 61,9%. Clasamentul Mastercard Index of Women Entrepreneurs ia în calcul rezultatele progresului înregistrat de femei (categorie la care România se află pe locul 33), cunoștințele și accesul la resurse financiare (România se află pe locul 24) și sprijinirea inițiativelor antreprenoriale (România se află pe locul 29).

Față de anul trecut, România a înregistrat o ușoară scădere: în 2017, se afla pe locul 29 din 54 de țări, cu un procent de 62,1%. Pe primele locuri se află Noua Zeelandă – 74,2%, Suedia – 71,3%, Canada – 70,9%, Statele Unite ale Americii – 70,8%, Singapore – 69,2%, Portugalia – 69,1%, Australia – 68,9%, Belgia – 68,7% și Filipine – 68%.

Prejudecățile de gen, prezente atât în țările în curs de dezvoltare, cât și în cele dezvoltate

Datele la nivel global ale Mastercard Index of Women Entrepreneurs arată că antreprenoriatul feminin pare să prospere în economiile mai dezvoltate. În comparație cu femeile antreprenor din piețele emergente, femeile care au înființat și care dețin afaceri în țările dezvoltate au posibilitatea să aleagă dintr-o gamă mai largă de resurse și oportunități, ce le permit inclusiv accesul la capital, la servicii financiare și la programe academice.

În ansamblu, studiul Mastercard indică faptul că, în ciuda prejudecăților culturale de gen, care pot crea blocaje semnificative și care le pot împiedica pe femeile antreprenor să avanseze și să își atingă adevăratul potențial, antreprenoriatul feminin din întreaga lume continuă să facă progrese.

„În calitate de propietari de afaceri, femeile antreprenor din întreaga lume au făcut progrese remarcabile, însă, încă nu și-au atins adevăratul potențial și încă lucrează pentru a ajunge în acest punct. Vrem să atragem atenția asupra acestor eforturi pe care le fac, pentru că noi credem că, astfel, putem să le oferim sprijin și putere femeilor în așa fel încât să fie cât mai aproape de obiectivul  lor de a conduce afaceri de succes și de a duce o viață satisfăcătoare și mai împlinită din punct de vedere financiar”, a afirmat Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard.

Piețele dezvoltate nu sunt imune la prejudecățile culturale față de antreprenoriatul feminin. În Noua Zeelandă, studiul Mastercard a scos la iveală că societatea este mai puțin receptivă în ceea ce le privește pe femeile antreprenor. În ciuda acestor circumstanțe, femeile din Noua Zeelandă care dețin afaceri au depășit această provocare și, pentru al doilea an consecutiv, au pus Noua Zeelandă pe primul loc în topul Mastercard Index of Women Entrepreneurs.

Studiul Mastercard sugerează, totodată, că oportunitățile de dezvoltare ale antreprenoriatului feminin nu sunt neapărat aliniate la ritmul dezvoltării economice a pieței. În economiile emergente, cum sunt Ghana (una dintre celei trei piețe incluse în studiul Mastercard în acest an, alături de Malawi și Nigeria), Uganda și Vietnam, rata femeilor antreprenor este mai mare decât în cazul țărilor mai dezvoltate. Femeile din aceste piețe sunt considerate antreprenori de necesitate, pentru că, în ciuda lipsei de capital financiar și a accesului la servicii de asistență, cea care le stimulează să reușească este nevoia de supraviețuire.

Pe de altă parte, țările care au înregistrat cele mai mari scoruri – Noua Zeelandă, Suedia, Canada, Statele Unite ale Americii și Singapore – au în comun 4 factori-cheie ce permit afacerilor să aibă succes: accesul la servicii financiare, ușurința de a face business, sprijinul puternic acordat IMM-urilor și o guvernare de calitate.

În piețe precum Filipine, Botswana, Thailanda, Polonia și Costa Rica, antreprenoriatul este considerat un bilet al oportunității pentru femei, așa cum arată concluziile studiului Mastercard. Deși condițiile de susținere ale antreprenorilor din aceste piețe nu sunt la fel de favorabile ca în alte state, acestea sunt puternic reprezentate de liderii de afaceri de sex feminin, de profesioniști și de lucrători tehnici, de un peisaj vibrant al antreprenoriatului local și de o atenție deosebită pentru statutul de antreprenor de succes.

You Might Also Like

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

TAGGED: Martina Hund-Mejean, IMM, MasterCard, femei, afaceri, business, antreprenori, femei antreprenor, women, Diana Tănase, dezvoltare antreprenorială
Gabriela Dinu 07/03/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Banca tradițională vs. nomazii digitali. Consumatorii se îndreaptă tot mai mult către digital banking, însă ofertele băncilor clasice rămân preferatele clienţilor
Next Article OTP Bank România anunță un profit de 9,8 milioane euro în 2017, în creștere cu 88% față de 2016

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

5 ore ago

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

6 ore ago

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

7 ore ago

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

8 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?