Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banca tradițională vs. nomazii digitali. Consumatorii se îndreaptă tot mai mult către digital banking, însă ofertele băncilor clasice rămân preferatele clienţilor
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banca tradițională vs. nomazii digitali. Consumatorii se îndreaptă tot mai mult către digital banking, însă ofertele băncilor clasice rămân preferatele clienţilor
Stiri de top

Banca tradițională vs. nomazii digitali. Consumatorii se îndreaptă tot mai mult către digital banking, însă ofertele băncilor clasice rămân preferatele clienţilor

Gabriela Dinu
Last updated: 07/03/2018 11:32
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Britanicii renunţă la ideea de a-şi încredinţa finanţele unei bănci exclusiv digitale de tipul startup, conform noilor date disponibile. Acest declin a fost constatat şi la nivel global, iar datele sunt edificatoare pentru noile strategii din piaţa de banking.

Un sondaj efectuat de RFI Group a relevat o scădere a apetitului în rândul consumatorilor din Marea Britanie între prima jumătate a anului 2017 și a doua jumătate a anului. Disponibilitatea populației de a opta pentru o bancă digitală a scăzut de la 78% la începutul anului 2017 la doar 54% la sfârșitul anului.

Marea Britanie a experimentat în ultimii ani un boom în banci exclusiv digitale de tipul startup, inclusiv Monzo, Atom și Starling Bank. Aceste companii au investit sute de milioane de lire sterline în finanțare și au crescut rapid pentru a atrage sute de mii de clienți. Cu toate acestea, numărul clientilor scade din cauza băncilor tradiționale.

În cele din urmă, tehnologia schimbă tot. Acest fenomen a ajuns cu siguranță și în sectorul bancar. Asistăm şi trăim deja într-o revoluție bancară digitală. Mulţi consumatori explorează alternative bancare digitale. Noii clienţi, nomazi digitali, caută.

 Un declin similar se constată la nivel global, potrivit RFI.

Scăderea dorinței Regatului Unit de a face banking cu companii digitale reflectă sentimentele la nivel global. Grupul RFI a constatat că apetitul global pentru furnizorii de servicii bancare a scăzut de la 50% la 44% între prima și a doua jumătate a anului trecut.

În ciuda schimbării de atitudine, analiza RFI a relevat că procentul consumatorilor care utilizează serviciile bancare digitale a crescut de la 58% la 68% în întreaga lume in 2017.

Mai mulți consumatori se îndreaptă către sectorul bancar digital, în ciuda constatărilor, sugerând că favorizează ofertele digitale de la băncile tradiționale în favoarea noilor lansaţi.

„Consumatorii par că preferă ofertele digitale de la băncile existente, clasice, în loc să se îndrepte către companiile noi.”

Charles Green, RFI. „Constatam că băncile tradiționale continuă să-și „facă jocul” în piata digitală. Consumatorii devin din ce în ce mai sofisticați atunci când vine vorba de sectorul bancar digital, nevoile lor vor continua să se schimbe și în timp ce acest lucru se întâmplă, le vedem înclinându-ne spre un model care oferă o alegere a canalelor care include atât ofertele tradiționale, cât și cele digitale.”

Bătalia dintre „nou și tradițional” este în favoare clientilului

Desigur părerile sunt împărțite. Unii analiști consideră că această luptă dintre „banca digitală” și „banca tradițională” este un câștig pentru clienți.

Analişii britanici au constatat că aceste companii provoacă vechea industrie bancară și le obligă să creeze mai multe inovații, aplicații, platforme, servicii și să devină agile. Și în acest fel, băncile sunt în măsură să ofere o mai mare valoare clienților.

Alții consideră că este o chestiune de timp până când generația tânără își va impune cerințele în piața de banking. „Lumea App Banking este încă destul de nouă și cu siguranta că generațiile mai tinere vor adopta mai degrabă această variantă”, consideră analişti economici.

Prin noile companii, clienţii au acces rapid la un de card de debit, fără a merge la bancă cu acte doveditoare de reşedinţă, de exemplu, iar dobânzile sunt similare cu cele practicate de băncile tradiţionale.

„Nomazii digitali” au  o aplicație mobilă bine securizată, semnături digitale, transferuri bancare imediate, independență geografică, mai multe conturi legate de card, în mai multe valute.

Unde excelează noile startup-uri şi cum cuceresc piaţa? Ei bine, clienţii apreciază recunoașterea facială și a vocii, combinate cu alocarea instantanee a banilor, după un transfer bancar.

Spre exemplu, Virgin Money a anunțat săptămâna trecută că a cheltuit aproape 40 milioane de lire sterline pentru a-și dezvolta propria bancă digitală din Marea Britanie.

Virgin Money este o marcă de servicii financiare fondată de Richard Branson, cu servicii disponibile în Australia, Africa de Sud și Regatul Unit.

Virgin Money are în prezent operațiuni în Regatul Unit cu 4 milioane de clienți. Compania a fost inițial înființată ca o companie de finanțare personală sub numele de Virgin Direct în 1995, iar marca Virgin Money însăși a fost introdusă în 2000. Virgin Money și-a mărit considerabil mărimea și baza de clienți în 2012, prin achiziționarea așa-numitei „ banci bune”  parte din banca naționalizată Northern Rock.

Richard Branson, fondatorul Virgin Records, cu o avere netă estimată la 5 miliarde dolari, este unul dintre cei mai controversaţi miliardari ai lumii, pentru stilul de viaţă excentric şi pentru modul în care îşi cheltuie banii, scrie Business Insider.

Richard Branson a lansat mai mult de 400 de companii împreună cu Grupul Virgin, şi a încercat să exploateze la maximum fiecare industrie care i-ar fi putut aduce profit. Printre firmele deschise de antreprenorul britanic se numără şi companii aeriene, hoteluri, companii de telefonie mobilă, firme de turism şi desigur, bănci.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: startup, digital, Regatul Unit, banca digitala, banci, RFI, banking, Richard Branson, companii, Virgin Money, lire, App Banking, sectorul bancar, start-up, digital banking
Gabriela Dinu 06/03/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Cei mai afectaţi de plafonarea DAE vor fi cumpărătorii de electrocasnice
Next Article Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018: România, pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?