Primii castigatori in cadrul campaniei „Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal si noi te premiem!”sunt in curs de a-si primi premiile, in urma primei trageri la sorti.Peste 1,7 milioane de lei urmeaza sa fie acordate pana la finalul anului, in cadrul extragerilor lunare pentru cele 300 de premii a cate 500 de lei si a celor 10 premii de cate 5.000 lei fiecare, dar si a celor speciale, prin care vor fi acordate 12 premii de cate 15.000 lei.
In urma unui sondaj realizat in randul castigatorilor, cei mai multi dintre acestia sunt persoane care utilizeaza cardul des, pentru orice tip de cumparaturi. Astfel, 41,6% dintre castigatori au declarat ca platesc zilnic cu cardul, iar 45,2% ca il utilizeaza de cateva ori pe saptamana. In acelasi timp, 13,1% dintre castigatorii acestei extrageri au declarat ca realizeaza plati cu cardul doar de cateva ori pe luna.
Cei mai multi dintre castigatori utilizeaza cardul oriunde este posibil (97%), doar 2,7% dintre acestia afirmand ca il folosesc pentru a face cumparaturi de valori mari.
In pofida gradului redus de penetrare a serviciilor bancare in zona rurala, 10,4% dintre castigatorii primei extrageri locuiesc in acest mediu, iar dintre acestia 74% sunt utilizatori frecventi, declarind ca folosesc cardul zilnic sau de cateva ori pe saptamana. Mai mult,acestia au afirmat, fara exceptie, ca realizeaza orice cumparatura este posibil cu cardul, ceea ce sugereaza ca utilizarea redusa a acestui intrument de plata in mediul rural este si o consecinta a infrastructurii de acceptare inca insuficient dezvoltate.
”Dorim sa felicitam castigatorii acestei prime extrageri si sa ii incurajam sa dea dovada si in continuare de un comportament de consumatori responsabili si informati. Speram sa observam o crestere a numarului de plati efectuate cu cardul, deoarece aceste plati asigura trasabilitatea si siguranta produselor cumparate, oferindu-le consumatorilor si garantia ca produsele nu sunt contrafacute. Campaniareprezinta inca o dovada a angajamentului nostru fata de consumatori, pe care ii incurajam sa adopte o 9atitudine,” a declara Sorin Mierlea, Presedinte A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons.
“Am afirmat in numeroase randuri ca plata cu cardul este un obicei normal pentru o tara europeana. Ne bucuram sa vedem ca si publicul larg incepe sa impartaseasca acesta opinie, castigatorii primei extrageri fiind doar cateva exemple in acest sens, avand in vedere ca 97% dintre acestia platesc orice este posibil cu cardul. Ne dorim ca la finalul campaniei normalitatea gestului de a plati cu cardul, precum si beneficiile, inclusiv la nivel de economie, sa fie cat mai larg constientizate’, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, MasterCard, Romania.
In general, castigatorii campaniei platesc cu cardul pentru ca este util (40%), insa o treime a afirmat ca principalul motiv pentru care utilizeaza aceasta metoda de plata este acela ca nu se simte confortabil cand poarta numerar asupra sa.
Distributia pe varste este echilibrata, sugerand ca nu existapreferinta unei anume categorii de varsta pentru acest tip de plata. Astfel, 38,5% dintre castigatori au varste cuprinse intre 35 si 45 ani, in timp ce 35% au peste 45 ani, urmati de cei sub 35 ani (26%). In ceea ce priveste platile contactless, insa, tinerii sub 35 ani par a fi mult mai informati, cu 22,4% dintre acestia utilizand adesea aceasta solutie, in timp ce doar 16,7% dintre cei cu varste de peste 45 ani s-au aratat familiarizati cu acest tip de plata.
Din punct de vedere regional, Muntenia are cea mai mare parte dintre castigatori (50,7%), urmata de Transilvania (19%) si Moldova (12,67%).
Concursul face parte dintr-o campanie ampla desfasurata de A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons si MasterCard, “Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul Fiscal si noi te premiem!”, pentru cresterea gradului de constientizare a cetaţenilor in ceea ce priveste beneficiile platii cu cardul si solicitarea bonului fiscal pentru un produs sigur. Campania beneficiaza de sprijinul Secretariatului General al Guvernului, al Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, al Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala, al Federatiei Asociatiilor de Consumatori, al Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci, al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii si al Jandarmeriei Romane.