Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: De ce plătim comisioane pentru popriri? Ghid esențial pentru consumatori despre taxele pe care le percep băncile unui client care are contul blocat
Share
Notification Show More
Latest News
Zeci de studenți la competitia UniCredit Fintech Hackathon: 48 de ore intense pentru viitorul bankingului, la Romanian Creative Week. Giuseppe Castelbuono: ”Ne dorim să devenim banca viitorului și, de aceea, trebuie să încurajăm tânăra generație să creeze, să gândească liber și să colaboreze”
Stiri de top
BCR și Mastercard aduc Metallica mai aproape de fani, prin acces exclusiv la presale în George
Stiri de top
Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”
Stiri de top
BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING
Stiri de top
Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > De ce plătim comisioane pentru popriri? Ghid esențial pentru consumatori despre taxele pe care le percep băncile unui client care are contul blocat
AnalizeTop newsStiri de top

De ce plătim comisioane pentru popriri? Ghid esențial pentru consumatori despre taxele pe care le percep băncile unui client care are contul blocat

Cornel Dinu
Last updated: 24/04/2025 12:57
Cornel Dinu o lună ago
Share
Credit foto: shutterstock.com
SHARE

Poprirea contului reprezintă una dintre cele mai sensibile interacțiuni dintre client și bancă, aducând la suprafață atât vulnerabilități personale ale consumatorilor, cât și provocări administrative pentru instituțiile de credit. Fără îndoială, pentru mulți clienți, tot acest proces devine o experiență frustrantă, mai ales atunci când observă că băncile percep taxe pentru gestionarea problemei financiare cu care se confruntă. Dar hai să vedem de ce fac băncile asta:

Contents
Banca Transilvania, BCR sau ING Bank, exerciții lăudabile de transparență într-o pagină dedicată problematicii popririi conturilor bancareEDUBanking. De ce percep băncile comisioane pentru popriri?

În aceste condiții, marcate de o stare emoțională profundă, puțini clienți înțeleg cu adevărat mecanismul legal din spate, comisioanele asociate sau responsabilitățile fiecărei părți implicate. De aici, și sumedenia de semne de întrebare pe care le ridică oamenii: ”De ce percep băncile comisioane pentru gestionarea popririlor?”, ” Ce presupune, în mod concret, acest proces?”, Cum comunică instituțiile de credit cu clienții afectați?”… Și, poate, mai mult decât orice: ”Ce soluții există pentru o abordare mai empatică și transparentă?

Publicația BankingNews încearcă prin acest material, să ofere o privire clară și documentată asupra procedurii de poprire a contului bancar în România, analizând bune practici din industrie – precum inițiativele Banca Transilvania, BCR sau ING Bank de a crea o pagină dedicată acestui subiect –, dar și provocările sistemice care afectează atât clienții, cât și băncile.

Așa cum puteți observa în graficul de mai sus, există două tipuri de comisioane percepute de bănci în cadrul popririi contului, respectiv comisionul de gestiune a popririi și comisionul de plată a sumei datorate de către clientul care a primit o decizie de executare silită. Unele instituții de credit, cum este cazul BCR, UniCredit Bank, CEC Bank, Raiffeisen Bank sau ING Bank, percep un singur comision, fie cel pentru procesarea plății sau cel de administrarea/gestiunea popririi.

Alte bănci, cum este cazul Banca Transilvania sau BRD, taxează separat clienții care se confruntă problema popririi conturilor pentru administrarea/gestiunea popririi și pentru procesarea plăților pentru sumele blocate.

Banca Transilvania, BCR sau ING Bank, exerciții lăudabile de transparență într-o pagină dedicată problematicii popririi conturilor bancare

Banca Transilvania, BCR sau ING Bank sunt câteva exemple lăudabile de bănci care au creat, în cadrul propriilor site-uri, pagini gândite ca un ghid clar și accesibil pentru clienții care se confruntă cu popriri pe conturile lor. Aceste bănci oferă clienților informații clare și ușor de înțeles despre un subiect adesea confuz și stresant.

Consumatorii pot găsi pe site-urile Banca Transilvania (AICI), BCR (AICI) sau ING Bank (AICI) explicații despre ce este o poprire și cum funcționează procesul legal, pașii pe care trebuie să-i urmeze clientul atunci când primește o notificare de poprire, detalii despre comisioanele percepute pentru procesarea popririlor, dar și modalități de contact pentru asistență suplimentară.

Într-o eră în care digitalizarea și transparența devin tot mai importante în sectorul bancar, inițiativele Banca Transilvania, BCR sau ING Bank de a oferi o pagină dedicată popririlor este un pas înainte. Pe viitor, este posibil ca și alte bănci să urmeze acest exemplu, oferind clienților informații clare și accesibile despre procedurile financiare complexe.

EDUBanking. De ce percep băncile comisioane pentru popriri?

O poprire este o formă de executare silită, adică o procedură legală prin care un creditor (de obicei ANAF, un executor judecătoresc sau o firmă de recuperare creanțe) blochează conturile bancare ale unui debitor pentru a-și recupera datoriile. Conform legii, atunci când o bancă primește o solicitare de poprire pentru un client, urmează următoarele proceduri: identifică conturile clientului, blochează sumele necesare și transferă banii către creditor.

Aceste proceduri implică invariabil niște costuri operaționale, pentru că o poprire nu e un proces automat și simplu, implicând identificarea clientului vizat (dintr-un număr mare de clienți); verificarea sumelor disponibile și a excepțiilor legale (de exemplu alocații, burse, indemnizații etc.); comunicarea cu executorii/judecătoriile/ANAF-ul; generarea și transmiterea plăților către creditor și emiterea de notificări către debitor și actualizarea dosarului.

Firește, toate aceste proceduri implică personal, sistem informatic, timp — deci, costuri pentru bancă. De asemenea, există cazuri în care banca trebuie să gestioneze mai multe popriri simultane pentru același client. Instituția de credit trebuie astfel să le gestioneze corect, în ordinea legală a introducerii, fără să încalce legea (prioritizarea sumelor, evitarea dublărilor etc.). Asta complică și mai mult totul.

Banca este obligată prin lege (Codul de procedură civilă) să aplice poprirea. Dacă nu o face corect sau întârzie, poate fi trasă la răspundere. Din acest motiv, băncile tratează aceste situații cu mare atenție și implică resurse suplimentare.

Totodată, trebuie să avem în vedere că poprirea unui acont nu este un serviciu standard, fiind un proces impus din afara relației contractuale normale bancă-client. Nu e ca și cum ai făcut o plată voluntară. Este un serviciu special, extern, pe care banca nu l-a vândut ca produs, ci trebuie să îl suporte și să îl execute forțat. Toate aceste motive arată de ce este firesc ca băncile să perceapă comisioane pentru popriri.

Pe de altă parte, codul de procedură civilă nu interzice perceperea comisioanelor bancare pentru popriri, deci aceste taxe sunt legale. Totuși, aceste comisioane nu trebuie să fie excesive; trebuie să fie afișate clar în grilele de tarife și comisioane și nu pot fi deduse din sumele poprite, adică banca nu poate reține comisionul din banii ce trebuie virați creditorului — ci din restul soldului debitorului. Din analiza realizată de publicația BankingNews asupra grilelor de tarife și comisioane ale băncilor reiese în mod clar că instituțiile de credit sunt cu totul transparente cu privire la costurile pe care le presupune procedura de poprire a contului.

You Might Also Like

Zeci de studenți la competitia UniCredit Fintech Hackathon: 48 de ore intense pentru viitorul bankingului, la Romanian Creative Week. Giuseppe Castelbuono: ”Ne dorim să devenim banca viitorului și, de aceea, trebuie să încurajăm tânăra generație să creeze, să gândească liber și să colaboreze”

BCR și Mastercard aduc Metallica mai aproape de fani, prin acces exclusiv la presale în George

Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

TAGGED: poprire cont Unicredit, comision blocare cont, poprire cont, comision cont blogat, poprire, poprire cont Banca Transilvania, poprire cont BCR, poprire cont BRD, poprire cont Raiffeisen, poprire cont CEC
Cornel Dinu 24/04/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article BT Broker de Asigurare are un nou director general și își diversifică modelul de business. Valentin Coroiu: „Avem planuri mari”
Next Article BCR se alătură sistemului RoPay: plăți instant prin cod QR direct din aplicația George. Cristian Mustață dezvăluie care sunt pașii următori

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Zeci de studenți la competitia UniCredit Fintech Hackathon: 48 de ore intense pentru viitorul bankingului, la Romanian Creative Week. Giuseppe Castelbuono: ”Ne dorim să devenim banca viitorului și, de aceea, trebuie să încurajăm tânăra generație să creeze, să gândească liber și să colaboreze”

o zi ago

BCR și Mastercard aduc Metallica mai aproape de fani, prin acces exclusiv la presale în George

o zi ago

Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”

2 zile ago

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?