Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: În trimestrul I din 2021, profitul BRD a scăzut cu aproximativ 8%. Francois Bloch: BRD este pe deplin capabilă să îşi susţină în continuare atât clienţii, cât şi redresarea economiei româneşti
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > În trimestrul I din 2021, profitul BRD a scăzut cu aproximativ 8%. Francois Bloch: BRD este pe deplin capabilă să îşi susţină în continuare atât clienţii, cât şi redresarea economiei româneşti
Stiri de top

În trimestrul I din 2021, profitul BRD a scăzut cu aproximativ 8%. Francois Bloch: BRD este pe deplin capabilă să îşi susţină în continuare atât clienţii, cât şi redresarea economiei româneşti

Gabriela Dinu
Last updated: 06/05/2021 14:39
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Francois Bloch: am acordat cel mai mare credit verde de până acum din România, o dovadă a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile.
SHARE
Francois Bloch: am acordat cel mai mare credit verde de până acum din România, o dovadă a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile.

Profitul net al Grupului BRD a atins 222 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, în scădere cu 7,88% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar banca a realizat un profit net de 218 milioane de lei, mai mic cu 6,5%, conform unui comunicat de presă. Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 759 milioane lei în primul trimestru al anului 2021 (față de 767 milioane RON în primul trimestru al anului 2020.

„Economia României a evoluat peste aşteptări în trimestrul patru al anului 2020, produsul intern brut anual înregistrând o scădere mai puţin pronunţată în comparaţie cu estimările iniţiale. Pe plan sanitar, campania de vaccinare progresează, stabilind premisele pentru o situaţie controlată. În cazul în care consecinţele directe ale pandemiei se diminuează şi, în acelaşi timp, se asigură o tranziţie lină către neutralizarea măsurilor de sprijin, anul 2021 va fi, probabil, un an mai bun pentru economia României. În pofida măsurilor restrictive încă în vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, BRD marchează un început de an solid. Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut semnificativ, iar creditarea companiilor a fost impulsionată de finanţarea dinamică a IMM-urilor. De asemenea, am acordat cel mai mare credit verde de până acum din România, o dovadă a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile.

Ca atare, BRD a obţinut în primele trei luni ale acestui an o performanţă care demonstrează adaptabilitatea modelului său de afaceri şi adecvarea măsurilor întreprinse ca răspuns la criză. Venitul net bancar a fost rezilient în ciuda scăderii semnificative a ratelor de dobândă, în timp ce costurile au fost controlate strict, fără a afecta investiţiile strategice. Bazându-se pe fundamente puternice, BRD este pe deplin capabilă să îşi susţină în continuare atât clienţii, cât şi redresarea economiei româneşti”, a declarat Francois Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale, în cadrul comunicatului de presă.

Potrivit BRD, creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut cu 9% în dinamică anuală, bazându-se atât pe creşterea puternică a creditelor de consum (+19%) cât şi a creditelor imobiliare, în afara programelor guvernamentale (plafonul alocat prin programul Noua Casă nefiind disponibil până la finalul primului trimestru). Portofoliul de credite acordate companiilor a înregistrat un avans robust de 7,8% faţă de finalul lunii martie 2020, determinat de finanţarea dinamică a IMM-urilor (+19,4% în dinamică anuală, inclusiv leasing). Materializând expertiza şi angajamentul puternic pentru finanţarea durabilă şi cu impact pozitiv, BRD a structurat cel mai important credit verde acordat până acum în România, în valoare de 1,25 miliarde lei.

Creşterea anuală a depozitelor retail a atins 10,1% în dinamică anuală, beneficiind în continuare de înclinaţia solidă spre economisire declanşată de pandemie. Depozitele companiilor au înregistrat un avans puternic (+8,1% în dinamică anuală), determinat în principal de creşterea de două cifre a resurselor IMM-urilor (+11,2% în dinamică anuală). În paralel, un ritm puternic de revenire este vizibil în activitatea de administrare a activelor, valoarea acestora atingând 4,61 miliarde lei la finalul lunii martie 2021, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ducând la o cotă de piaţă de 19,4% (+1,5 puncte procentuale faţă de finalul primului trimestru al anului 2020).

Mai mult, BRD a intermediat 53% din cea de-a treia emisiune de obligaţiuni de stat româneşti adresată persoanelor fizice, în cadrul programului Fidelis.

Adoptarea accelerată a instrumentelor digitale este reflectată de creşterea puternică a numărului de utilizatori activi unici ai aplicaţiilor de mobile şi internet banking (763.000 la finalul lunii martie 2021, mai mult cu 22% în dinamică anuală) şi de creşterea rapidă a numărului de tranzacţii prin intermediul canalelor electronice, +45% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021. Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a atins un nivel foarte ridicat, 99% din tranzacţiile companiilor mari şi 96% din tranzacţiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 759 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, cvasi stabil în comparaţie cu nivelul din primul trimestru al anului 2020 (-1.0% an/an, de la 767 milioane lei în primul trimestru al anului 2020).

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 7,4% în primul trimestru al anului 2021, fiind afectate de ratele de piaţă mici în primul trimestru al anului (media ratei ROBOR la 3 luni în primul trimestru al anului 2021 fiind de 1,65% faţă de 3,03% în primul trimestru al anului 2020).

Presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi a fost compensată de performanţa mai bună a veniturilor nete din comisioane şi a altor venituri bancare. Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,3% în comparaţie cu primul trimestru al anului 2020, susţinut de o contribuţie mai mare din activitatea pe piaţa de capital şi de o activitate tranzacţională sporită. Normalizarea contextului de piaţă (comparativ cu cel foarte advers din martie 2020) s-a tradus prin îmbunătăţirea veniturilor din tranzacţionare şi efecte pozitive din reevaluare, influenţând favorabil evoluţia altor venituri.

Cheltuielile operaţionale au totalizat 438 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, +1,9% excluzând contribuţia mai mare la Fondul de Garantare a Depozitelor şi Fondul de Rezoluţie (49,4 milioane lei recunoscută în întregime în primul trimestru al anului 2021, în comparaţie cu 43,3 milioane lei în 2020). Cheltuielile cu personalul s-au redus cu 5,1% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021, ca urmare a creşterii automatizării şi a câştigurilor de productivitate. Cheltuielile care nu ţin de personal au fost determinate de accelerarea investiţiilor în transformarea digitală şi de costurile sanitare excepţionale, în timp ce alte cheltuieli au rămas sub control strict.

Potrivit băncii, calitatea portofoliului de credite a rămas solidă în primul trimestru al anului 2021, după cum o reflectă rata redusă a creditelor neperformante (la nivelul Băncii, creditele neperformante în concordanţă cu definiţia ABE), aceasta atingând 3,3% la finalul lunii martie 2021, nivel stabil în comparaţie cu finalul lunii martie 2020. Costul net al riscului a atins 55 puncte de bază în primul trimestru al anului 2021, fiind legat în principal de portofoliul retail, în timp ce rata de acoperire cu provizioane a fost menţinută la un nivel ridicat (73,3% la finalul lunii martie 2021, la nivelul Băncii).

Înglobând toate cele de mai sus, profitul net al Grupului BRD a atins 222 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, faţă de 241 milioane lei în primul trimestru al anului 2020. Rentabilitatea capitalurilor proprii s-a situat la un nivel ridicat de o singură cifră (9% în primul trimestru al anului 2021 faţă de 11,8% în primul trimestru al anului 2020, scăderea fiind determinată în mare măsură de baza de capital mai mare).

Rata de adecvare a capitalului este ridicată, atingând 31,6% la 31 martie 2021 (BRD individual), în comparaţie cu 22,6% la 31 martie 2020, ca urmare a încorporării profitului din 2020 (net de dividende conform deciziei AGA, semnificativ limitate în acest an, în linie cu restricţia reglementară), rezervelor din reevaluarea instrumentelor de datorie şi scăderii cerinţelor de capital determinate în principal ca urmare a scutirii temporare a ponderării la risc pentru datoria emisă în moneda unui alt stat membru
(implementată prin Regulamentul 873/2020 cu privire la anumite ajustări ca răspuns la pandemia COVID-19).

Banca avea la 31 martie 2021 560 unitati in tara (584 la 31 decembrie 2020). Numarul mediu de angajati activi ai Grupului in cursul primului trimestru al anului 2021 a fost de 6,759 (7,063 la 2020), iar numarul total de angajati activi ai Grupului la sfarsitul perioadei a fost de 6,733 (6,860 la 31 decembrie 2020). Numarul mediu de angajati activi ai Bancii in cursul primului trimestru al anului 2021 a fost de 6,274 (6,528 la 2020), iar numarul total de angajati activi ai Bancii la sfarsitul perioadei a fost de 6,261 (6,357 la 31 decembrie 2020).

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: credite neperformante, emisiune de obligatiuni, companii, Fidelis, dobanda, François Bloch, BRD, Creditul verde, IMM, depozite, credit, profit, dobanzi
Gabriela Dinu 06/05/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Ce spune Omar Arnaout despre creștere record de clienți la XTB: ”Unul dintre obiectivele noastre a fost întotdeauna acela de a oferi valoare adăugată conturilor de investiții și de a oferi clienților noștri tot ce au nevoie în procesul de investiții”
Next Article Raiffeisen Bank a obținut un profit de aproape 200 milioane de lei în primele trei luni din 2021, cu peste 40% mai mare. Steven van Groningen: ”Ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansării economice, prin oferirea de soluții financiare potrivite nevoilor clienților și economiei reale”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

3 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

3 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

4 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?