Raiffeisen Bank a fost prima bancă ce a reacționat atunci când legea privind darea în plată se afla în analiza Parlamentului, solicitată de președintele Klaus Iohannis, luând decizia de a majora avansul pentru creditele ipotecare. Astază, când actul normativ a intrat în vigoare, Raiffeisen Bank este prima bancă ce vine cu precizări substanțiale, subliniind, prin vocea lui Mihai Răută, director executiv Retail Risc, faptul că ”fiecare client trebuie să se documenteze atent și să cântărească toate opțiunile pe care le are”. Vă prezentăm în continuare comunicatul de presă remis de Raiffeisen Bank cu precizările privind legea dării în plată.
COMUNICAT DE PRESĂ
Raiffeisen Bank anunță că de astăzi a intrat în vigoare Legea nr. 77 din 28.04.2016, privind darea în plată a unor bunuri imobile. Legea se referă la clienții care au dificultăți reale de plată și își propune, conform expunerii de motive, rezolvarea cazurilor sociale. Astfel, clienții care au contractat un credit garantat cu un imobil având destinația de locuință, care nu își mai pot plăti ratele și se confruntă cu situații deosebite, pot transmite notificări la bancă cu privire la darea în plată a imobilului și stingerea datoriei aferente contractului de credit încheiat. De menționat că legea nu se aplică creditelor acordate prin programul guvernamental Prima Casă și nici creditelor care depășesc 250.000 de euro.
“Clienții trebuie să se documenteze atent și să cântărească toate opțiunile pe care le au. Anticipăm că legea, în forma în care a intrat în vigoare azi, va da naștere la dispute juridice, atât în privința aspectelor de neconstituționalitate, cât și a celor care nu sunt reglementate sau sunt confuze. De asemenea, operațional procesul de a <<da în plată>> nu este nici simplu și nici fără costuri pentru client. Tocmai de aceea am considerat necesar să elaboram un document de întrebări și răspunsuri, document pe care îl vom actualiza permanent, în funcție de interacțiunile cu clienții”, a explicat Mihai Răuță, director executiv Retail Risc.
Pe www.raiffeisen.ro clienții pot găsi un document care să îi ajute cu informații despre această lege – Întrebări și răspunsuri frecvente privind aplicarea acestei legi
https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/informatii-utile/darea-in-plata/
Raiffeisen Bank reamintește clienților săi că pune la dispoziția celor care întâmpină greutăți în rambursarea creditelor multiple soluții de restructurare. Clienții care au inclus în contractul de credit opțiunea de vacanță la plata ratelor pot opta pentru întrerupere plăților de până la 3 luni, prin simpla notificare a băncii. Pe baza analizei gradului de îndatorare pot opta pentru reducere temporară de rata lunară, de plată dobândă și principal, între 1 și 3 ani sau consolidarea creditelor – conversia creditelor în lei cu o reducere de principal de până la 20%. Pentru a putea beneficia de aceste soluții, este suficienta completarea unei cereri de restructurare și a acordului de verificare a veniturilor la ANAF.
Circa 2.000 de clienți au beneficiat până acum de ofertele băncii de conversie cu și fără discount și alte câteva mii de clienți au beneficiat de metodele de restructurare a creditelor pe diferite perioade de timp.
Clienții care au dificultăți de plată a ratelor pot suna gratuit pe linia telefonică dedicată, la numărul 0800.800.555, de luni până vineri în intervalul 9.00-20.00.