Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Un client cu credit în franci, care a apelat la soluționarea alternativă a litigiilor, a obținut conversia împrumutului prin care și-a redus rata de la 1.300 la 480 de lei
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Un client cu credit în franci, care a apelat la soluționarea alternativă a litigiilor, a obținut conversia împrumutului prin care și-a redus rata de la 1.300 la 480 de lei
Stiri de top

Un client cu credit în franci, care a apelat la soluționarea alternativă a litigiilor, a obținut conversia împrumutului prin care și-a redus rata de la 1.300 la 480 de lei

Cornel Dinu
Last updated: 30/11/2016 12:59
Cornel Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar devine din ce în ce mai mult o variantă plauzibilă pentru consumatorii de servicii și produse bancare, dornici să-și rezolve nemulțumirile pe care le au în relația cu finanțatorii. Motivele sunt lesne de înțeles și au strânsă legătură cu faptul că soluționarea alternativă a litigiilor nu presupune niciun cost pentru consumator, iar procedura se limitează la maximum 90 de zile, perioadă mult inferioară unui proces de instanță.

În aproape 9 luni de când Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns la 200. Dintre acestea, 40 de solicitări sunt în faza de filtru, și alte 40 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare. Până acum, 27 de dosare au fost finalizate și alte 3 hotărâri sunt în redactare, cu 10 mai multe decât acum o lună, se arată într-un comunicat de presă remis de instituție.

Într-un litigiu soluționat în luna noiembrie, în urma negocierilor, banca i-a convertit unui consumator creditul din CHF în LEI la data semnării actului adițional și i-a redus aproximativ 15.000 CHF din sold. Rezultatul, în funcție de particularitățile concrete ale cazului, a fost reducerea ratei lunare la aproape o treime, de la 1.300 de lei cât plătea până acum, la 480 de lei, lunar, până la rambursarea integrală a împrumutului. De asemenea, a fost introdusă în contractul de credit o clauză conform căreia, dacă apar noi dispoziții legale privitoare la conversia creditelor acordate în CHF acestea se vor aplica contractului.

În alt caz, s-a semnat o tranzacție prin care banca a renunțat la executarea silită (ce avea ca obiect recuperarea creanței ce a rezultat din contractul de credit) și la orice pretenție ar avea împotriva consumatoarei. În total, a fost vorba de aproximativ 4.500 EUR.

”Consumatorii încep să aibă încredere tot mai mare în CSALB. Cei care s-au adresat Centrului consideră că este singura modalitate de a dialoga cu băncile sau IFN-urile și de a rezolva litigiul fără să ajungă în instanță. Cele mai importante avantaje sunt timpul scurt de soluționare a diferendelor, maxim 90 de zile, precum și faptul că procedurile derulate prin CSALB sunt gratuite pentru consumatori”, menționează reprezentanții Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar.

Cât privește cererile clasate, acestea au urcat la 120. 20% dintre ele sunt clasate din cauză că unii consumatori, după ce depun cererea de soluționare amiabilă, nu mai transmit către CSALB și celelalte documente necesare soluționării, în termenul de 90 de zile. Deși băncile și IFN-urile încep să aibă încredere tot mai mare în soluționarea amiabilă, încă există o anumită reticență din partea lor. 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianților de soluționare prin procedurile SAL, pentru următoarele motive:
– Există deja un proces de soluționare a cererii depuse de client la bancă, conform procedurilor interne ale băncii respective;
– Există sentințe definitive pronunțate de instanțele de judecată, pe aceleași solicitări pe care consumatorul le-a prezentat CSALB;
– Creanța nu mai aparține băncii;
– Banca are deja un litigiu în instanță cu respectivul client;
– Banca a făcut mai multe oferte, dar toate au fost refuzate de consumator (anterior sesizării de către consumator a CSALB).

În acest sens, CSALB întâmpină următoarele dificultăți:
– Reticența comercianților de a participa la procedurile SAL;
– Consumatorii nu înțeleg că soluționarea e condiționată de acceptul comerciantului, indiferent de procedură (participarea ambelor părți la procedură fiind voluntară, iar nu obligatorie);
– Gradul (încă) redus de conștientizare a misiunii CSALB;
– Nerespectarea termenelor care conduce la întârzieri în soluționarea dosarelor/clasarea cererilor;
– Reticența consumatorilor față de posibilitatea de soluționare a cererilor lor în cadrul CSALB.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: conversie, credit franci, CSALB, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, credit CHF, franci elvetieni, CHF
Cornel Dinu 30/11/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Fuziunea dintre Patria Bank și Banca Comercială Carpatica a primit aprobarea prealabilă a Băncii Naționale a României
Next Article Ministerul de Finanţe a început recrutarea pentru membrii Consiliului de Administraţie de la CEC Bank

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?