Industria bancară este un contributor important pe piața de publicitate, bugetul alocat de bănci pentru reclame și campanii media reprezentând, cel mai probabil, circa 13% din totalul banilor cheltuiți în 2022 de companiile din România pe promovare.
Potrivit Initiative România, una din cele mai mari reţele independente de media din lume, care asigură servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media, veniturile din publicitate ale pieței media din țara noastră au atins în 2022 valoarea de 657 milioane de euro.
Publicația BankingNews a analizat rapoartele financiare pe 2022 ale băncilor comerciale, pentru a afla ce cheltuieli de reclamă și publicitate au angajat instituțiile de credit. Studiul relevă că Banca Transilvania, cea mai mare bancă locală după active, a alocat cel mai mare buget pentru publicitate din industria bancară, situat la 91,6 milioane de lei (aproximativ 18,5 milioane de euro), de aproape 2 ori mai mare decât bugetul BCR (49 milioane de lei/10 milioane de euro) și de aproape 3 ori mai mare decât bugetul BRD Groupe Société Générale (36,3 milioane de lei/7,4 milioane de euri).
Surprinzător, cea de-a doua poziție a clasamentului băncilor pe piața de publicitate este ocupată de Raiffeisen Bank, care a cheltuit în perioada analizată 67 milioane de lei (circa 13,6 milioane de euro), luând fața BCR și BRD Groupe Société Générale. O altă bancă cu un buget important alocat pe piața media este UniCredit Bank, cu 33,2 milioane de lei (peste 6,7 milioane de euro).
Cele 10 bănci incluse în analiza BankingNews au cheltuit împreună în 2022 peste 346 milioane de lei (circa 70 milioane de euro), ceea ce reprezintă aproape 11% din totalul pieței de publicitate din România. Cum studiul publicației noastre nu a putut acoperi întreaga industrie bancară din lipsa datelor, este de așteptat ca bugetul media al celor 32 de instituții de credit să acopere un procent mai semnificativ, cel mai probabil în jurul a 13% din piața de publicitate.