Twisto, o aplicație de plată care introduce un mod modern de a face plăți dedicat generației digitale, și-a anunțat oficial intrarea pe piața din România, începând cu cel de-al doilea trimestru al anului curent. Twisto intră pe piața de fintech din țara noastră, după ce a fost lansat în Cehia (2013) și Polonia (2019). Obiectivul companiei este ca până în 2024 să aibă 2,5 milioane de utilizatori din zona Europei Centrale și de Est, se arată într-un comunicat de presă remis de Twisto.
Aplicația mobilă de plată oferă opțiunea de credit și o limită pe linia de credit, conectată la un card Mastercard. Aceasta permite clienților să poată amâna până la 45 de zile, în mod gratuit, plata unor achiziții, sau în baza unei taxe rezonabile – pentru o perioadă mai mare. Twisto oferă și opțiunea ca printr-un singur click utilizatorii să poată împărți plata în mai multe tranșe. Tranzacțiile internaționale pot fi efectuate la cea mai bună rată de schimb valutar, fără vreun comision sau alte taxe. Cardul Twisto este gratuit și poate fi folosit atât pentru plățile online, cât și în magazinele fizice – unde este acceptat Mastercard. Aplicația oferă Apple Pay și (din martie 2020) Google Pay.
„Extinderea în regiunea Europei Centrale și de Est este foarte importantă pentru noi în acest moment. Experiența din Cehia și Polonia arată că în mai puțin de șapte ani am reușit să dezvoltăm un produs care este folosit de zeci de mii de clienți pentru plățile de fiecare zi. Acum este timpul să aducem ecosistemul nostru, construit pe un renume inteligent și sigur, în alte țări. Prima noastră alegere este România, cu o piață formată din 8,6 milioane de persoane încadrate activ în câmpul muncii, într-un target de 18-60 de ani. Acest pas reprezintă o etapă importantă în procesul de extindere în Europa”, a spus Michal Smida, CEO și fondatorul Twisto.
Acesta a mai adăugat despre piața din România: „Știm că peste 2,9 milioane de carduri de credit active sunt utilizate de români și că 1 din 2 români își face cumpărăturile online. În timp ce internet banking-ul câștigă tot mai mulți adepți, anticipăm că utilizatorii din România vor deveni tot mai deschiși să folosească metode de plată noi și moderne și vor prelua controlul asupra propriilor cheltuieli și decizii financiare”.
Ceea ce diferențiază Twisto este un ecosistem de plată unic, inclus într-o aplicație mobilă intuitivă, concepută perfect, care permite utilizatorilor să plătească pentru achizițiile lor în cel mai convenabil mod.
„Noi perturbăm modul în care funcționează astăzi pe piață produsele care prevăd amânarea plății. Utilizatorii noștri pot folosi în mod gratuit aplicația și cardul Twisto pentru plățile zilnice și să beneficieze de cele mai bune rate de schimb valutar. Pe de altă parte, ei pot utiliza Twisto și pentru a accesa mai ușor finanțare externă, atunci când au nevoie. De exemplu, clienții noștri pot amâna o plată cu un singur click sau să-și împartă suma în mai multe tranșe, fără alți intermediari, în confortul casei. Astfel, utilizatorii își vor putea analiza cu atenție situația financiară”, a explicat Michal Smida.
Ce mai distinge Twisto de alte aplicații similare este Nikita – un mecanism de scoring unic, construit de echipa internă. Nikita utilizează tehnologie de ultimă oră, big data și inteligență artificială pentru a detecta posibile fraude și pentru a verifica bonitatea clienților într-o fracțiune de secundă. Datorită lui Nikita, clienții pot naviga cu ușurință prin aplicație și să ofere informații minime pentru anumite servicii – o experiență diferită față de procesele bancare obișnuite, care necesită perioade lungi de aprobare.
Aplicația și cardul Twisto are 140,000 de utilizatori. Scopul companiei este ca până în 2024 să aibă 2,5 milioane de utilizatori din regiunea Europei Centrale și de Est. În 2019, pentru al doilea an consecutiv, Twisto și-a dublat creșterea. Anul trecut, clienții Twisto au făcut plăți de peste 81 mln de euro, împărțite în 4 mln de tranzacții, care s-au triplat comparativ cu anul 2018.