Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: VISTA BANK devine a zecea bancă ce oferă clienților proprii facilitatea de a verifica identitatea beneficiarului la plățile în lei efectuate prin internet banking
Share
Notification Show More
Latest News
Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători
Stiri de top
UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker
Stiri de top
ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”
Stiri de top
Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România
Stiri de top
Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > VISTA BANK devine a zecea bancă ce oferă clienților proprii facilitatea de a verifica identitatea beneficiarului la plățile în lei efectuate prin internet banking
Stiri de top

VISTA BANK devine a zecea bancă ce oferă clienților proprii facilitatea de a verifica identitatea beneficiarului la plățile în lei efectuate prin internet banking

Gabriela Dinu
Last updated: 09/04/2024 12:34
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
Vista Bank Romania_sediul central
SHARE

Începând din luna aprilie, VISTA BANK se alătură băncilor din România care au aderat la Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB) pus la dispoziție de TRANSFOND, contribuind astfel la creșterea siguranței tranzacțiilor efectuate de clienți prin ordine de plată electronice. Noul serviciu este oferit în mod gratuit clienților persoane fizice și juridice și este disponibil 24/7 în rândul băncilor participante în cadrul SANB.

Contents
Cum funcționează Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB)?Raluca Dobre: Transformarea digitală vine cu multiple avantaje și aduce un confort sporit utilizatorilor de servicii bancare onlineRăzvan Faer: Suntem convinși că toate băncile vor adera într-un interval de timp cât mai scurt la acest serviciu

Băncile participante pana în prezent sunt: Libra Internet Bank S.A, ING Bank N.V. Amsterdam-Sucursala Bucuresti, CEC Bank S.A., Alpha Bank Romania S.A., First Bank S.A., UniCredit Bank, Salt Bank, BCR S.A., Banca Română de Credite și Investiții S.A., Vista Bank.

Cum funcționează Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB)?

La inițierea unui ordin de plată electronic în lei către un beneficiar persoană fizică, în momentul în care plătitorul introduce codul IBAN al beneficiarului plății, aplicația bancară va afișa automat prenumele și inițiala numelui beneficiarului, așa cum sunt acestea transmise în sistemul SANB de către banca beneficiarului. În cazul în care beneficiarul este o persoană juridică, se va afișa, pentru validare, o parte din denumirea companiei. Astfel, plătitorul are posibilitatea de a verifica dacă numele beneficiarului corespunde cu numele afișat automat prin interogarea bazei de date SANB și, în cazul în care acestea diferă, de a corecta sau anula ordinul de plată. Facilitatea funcționează doar dacă atât banca plătitorului, cât și a beneficiarului plății sunt participante la SANB.

SANB are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăti electronice, precum și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului IBAN al beneficiarului plății.

Raluca Dobre: Transformarea digitală vine cu multiple avantaje și aduce un confort sporit utilizatorilor de servicii bancare online

“Prin aderarea la Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului punem la dispoziția clienților noștri un instrument suplimentar de verificare, automat și sigur, prin care se pot asigura că plățile lor online sunt efectuate doar către beneficiarii vizați. Utilitatea sa este cu atât mai mare cu cât marea majoritate a tranzacțiilor în lei inițiate de clienții noștri se efectuează în regim instant. Transformarea digitală vine cu multiple avantaje și aduce un confort sporit utilizatorilor de servicii bancare online, dar ea trebuie însoțită de instrumente de protecție care să diminueze riscurile de fraudă și de eroare, astfel încât să crească siguranța și încrederea clienților. Vista Bank este consecventă strategiei sale de a oferi o experiență de înaltă calitate clienților, prin servicii sigure, moderne și adaptate nevoilor acestora. Mulțumim TRANSFOND pentru excelenta colaborare pe durata implementării proiectului.” – a declarat Raluca Dobre, Director Canale Digitale și Transformare, VISTA BANK

Răzvan Faer: Suntem convinși că toate băncile vor adera într-un interval de timp cât mai scurt la acest serviciu

”SANB minimizează riscul potențial ca un infractor cibernetic să solicite plătitorului (prin email, sms, etc.), în numele unor beneficiari cunoscuți de plătitor (furnizori de utilități, furnizori de servicii sau de bunuri), plata unor facturi, prin indicarea unor coduri IBAN proprii (diferite de cele ale beneficiarilor îndreptățiți). Astfel, unii plătitori pot să urmeze aceste instrucțiuni și să plătească în contul indicat, considerându-l legitim. SANB oferă plătitorului certitudinea că fondurile ajung la destinația potrivită, prin indicarea automată a unor elemente ce confirmă numele beneficiarului. Salutăm participarea Vista Bank la SANB și suntem convinși că toate băncile vor adera într-un interval de timp cât mai scurt la acest serviciu, colaborând pentru furnizarea în piață a unui mediu de plată cât mai sigur.” – a declarat Răzvan Faer, Șef Departament Dezvoltare TRANSFOND.

Serviciul Afișare Nume Beneficiar este pus la dispoziția băncilor conectate la Casa de Compensare a plăților interbancare de către TRANSFOND, pe bază de înrolare. Ca schemă, Serviciul Afișare Nume Beneficiar este administrat de Asociația Română a Băncilor, ca opțiune la Schemele de transfer credit SEPA RON, în baza Convenției privind Schemele naționale de plăți și a mandatului dat de Banca Națională a României.

Despre VISTA BANK

Cu o istorie de peste 25 de ani pe piața din România, Vista Bank a evoluat continuu, banca a crescut atât organic, cât și prin achiziția Crédit Agricole Bank România în 2021, avansând astfel în clasamentul băncilor din România.

You Might Also Like

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România

Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul

TAGGED: Răzvan Faer, Raluca Dobre, Afișare a Numelui Beneficiarului, lei, TRANSFOND, banca, cont, plati, IBAN, Vista Bank, SANB
Gabriela Dinu 09/04/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Bursa este deschisă pentru oricine. Răzvan Pașol, despre fondurile de tip ETF și accesul simplu la performanțele bursei
Next Article FOTO. Cine sunt studenții câștigători ai primei ediții de mentorat Think Tank Lab dezvoltat de Raiffeisen Bank Românk în parteneriat cu Universitatea Babeș—Bolyai
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

23 de ore ago

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

24 de ore ago

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

2 zile ago

Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?