Garanti Bank Romania a inregistrat un profit net consolidat de 8,3 milioane de euro in 2011. Rezultatul financiar este in conformitate cu obiectivele propuse, ca urmare a aplicarii unei strategii de optimizare a portofoliului si de dezvoltare continua a produselor si serviciilor adresate segmentelor retail si comercial, astfel incat sa raspunda nevoilor specifice ale clientilor. Toate cele patru companii din cadrul Garanti Group Romania au inregistrat profit la sfarsitul anului 2011: Garanti Bank – 3,1 milioane de euro profit net, Garanti Credite Ipotecare – 2 milioane de euro, Garanti Credite de Consum – 1,7 milioane de euro, Garanti Leasing – 1,5 milioane de euro. “Ne bucuram sa anuntam rezultate pozitive pentru 2011, conform promisiunilor si obiectivelor stabilite, asigurand astfel o dezvoltare sanatoasa si constanta pentru intregul grup Garanti”, a declarat Murat Atay, CEO Garanti Group Romania.
In 2011, Garanti Bank a inregistrat o crestere a activelor pana la 1,45 miliarde de euro. Totalul de credite s-a majorat cu aproximativ 19%, pana la 936 milioane de euro. Depozitele s-au situat la valoarea de 467 milioane de euro, in timp ce numarul total al cardurilor de debit si de credit a crescut cu 16% fata de 2010, pana la 230.000. Pana la sfarsitul anului 2011, Garanti Bank si-a extins prezenta la nivel national prin intermediul agentiilor si canalelor alternative de servicii, ajungand la o retea de 77 de agentii si 194 de ATM-uri, in timp ce numarul de POS-uri a crescut la 7.340.
Banca a primit ratingul „BB+” pentru datorii pe termen lung, cu perspectiva stabila, si un rating de viabilitate „b” din partea agentiei de evaluare financiara Fitch Ratings. Ratingul, superior celui primit de catre sistemul bancar romanesc in ansamblu, s-a datorat puterii financiare pe care o are ac tionarul Garanti, precum si calitatii activelor detinute de catre banca, abordarii prudente a riscului, calitatii satisfacatoare a activelor, nivelului confortabil al adecvarii capitalului si situatiei solide a lichiditatilor. “Cu o abordare prudenta in ceea ce priveste situatia economica in acest an si, in acelasi timp, cu un crez puternic in potentialul de dezvoltare a tarii, ne propunem sa majoram nivelul de profitabilitate a grupului cu 50% in acest an fata de 2011, printr-o crestere sanatoasa a fiecarui segment de business pe care operam. Strategia noastra se va concentra in continuare pe generarea de valoare din portofoliul actual, pe o relatie si mai buna cu clientii nostri, carora sa le oferim si mai multe produse care sa raspunda nevoilor lor specifice, precum si pe cross-selling si castigarea de clienti noi”, a adaugat Murat Atay.