Anul 2015 se poziționează ca fiind cea mai productivă perioadă de la izbucnirea crizei financiare în Romania pentru băncile care activează pe piața de carduri de credit. Astfel, potrivit datelor oficiale prezentate de Banca Națională a României, intervalul ianuarie – decembrie 2015 a adus in portofoliile bancilor nu mai puțin de 171.732 de noi carduri de credit, un volum absolut fabulos având în vedere faptul că, spre exemplu, cea mai mare creștere înregistrată pe acest segment de piață fusese semnalată în anul 2012, când portofoliul de carduri de credit al băncilor românești s-a îmbogățit cu aproape 117.000 de asemenea instrumente de plată.
Piața de carduri de credit a avut în ultimii șapte ani o evoluție sinuoasă, cu o scădere dramatică în 2009 de peste 470.000 de instrumente de plată, cu alți doi ani (2010 și 2013) de diminuări importante și patru ani (2011, 2012, 2014 și 2015) de creșteri mai mici sau mai mari.
Banca Națională a României specifică faptul că, începând cu primul trimestru din 2015, datele privind indicatorii de plăți se colectează în baza Regulamentului BNR nr. 6/2015 pentru modificarea şi completarea Reg.4/2014 privind raportarea de date şi informaţii statistice la Banca Centrală. Chiar dacă BNR subliniază că ”modificarea metodologiei de lucru la nivelul T1 2015 induce o neomogenitate a seriilor de date”, publicația online www.bankingnews.ro vă prezintă evoluția consemnată de industria cardurilor de credit din perioada 2009 – 2015.
Potrivit datelor Băncii Naționale a României, la finalul anului 2008, portofoliul de carduri de credit al băncilor locale era alcătuit din 2.719.048 de unități. Această piață s-a subțiat serios între timp, ajungând să numere, la 31 decembrie 2015, 2.479.332 de unități.
Plusul considerabil înregistrat anul trecut s-a bazat pe vânzările agresive de carduri de credit din ultimele două trimestre. În lunile iulie, august și septembrie 2015, băncile locale au emis 72.998 de noi carduri de credit, în timp ce în intervalul octombrie – decembrie, românii au accesat 71.624 de asemenea instrumente de plată.
Evolutia impresionanta a segmentului cardurilor de credit a fost semnalat în toamna anului trecut și de Omer Tetik care anunța că Banca Transilvania înregistrase în luna septembrie ”o premieră după criza din România”, referindu-se la rezultatele foarte bune consemnate de bancă pe această nișă. ”Avem 250.000 de carduri de credit active (Star BT), iar în septembrie am vândut 10.000 de carduri de credit, o premieră după criza în România”, a menționat șeful Băncii Transilvania.