Moralul consumatorilor români este în creştere puternică la începutul acestui an, iar tot mai multe persoane vor să ia credite pentru locuinţe sau maşini arată un raport publicat, luni, de analiştii grupului financiar ING, citat de News.ro.
Analiştii s-au bazat, în analiza lor, pe instrumentul Google Trends, cu ajutorul căruia au monitorizat cele mai populare căutări efectuate online de către cosumatorii români.
”Concluzia este că moralul consumatorului este într-o formă senzaţională în acest moment. Am colectat săptămânal date începând cu 11 ianuarie, cu ajutorul Google Trends, şi am calculat media lunară pentru o serie de căutări populare pentru a vedea dacă deteriorarea pieţei, sugerată de un raport al Comisiei Europene, se reflectă în spaţiul virtual”, se arată în raport.
La căutarea ”calculator credite”, creşterea în luna ianuarie a fost dublă. Astfel, dacă la începutul lunii, circa 22% dintre utilizatori au efectuat această căutare, către sfîrşitul lunii, nivelul a ajuns şi la 50%.
Căutarea ”apartament de vânzare” a fost una dintre cele mai populare în ianuarie şi cu o creştere fulminantă. Astfel, dacă la început era o căutare efectuată de circa 40% dintre utilizatori, către sfârşit a fost utilizată de către 90% dintre internauţi.
Sintagma ”maşină de vânzare” a rămas pe un trend ascendent şi a crescut în căutări de la un minim de 27% la un maxim de 53%. De asemenea, mulţi români sunt interesaţi să-şi renoveze casa. Căutarea ”mobilă” a crescut de la circa 30% la aproape 60% către finalul lunii.