Dacia a devenit, din nou, cel mai valoros brand românesc, iar Banca Transilvania rămâne cel mai puternic brand românesc, cotat cu AAA+, conform Top 50 cele mai valoroase și mai puternice mărci românești realizate de Brand Finance, lider în consultanță. Potrivit sursei citate, valoarea totală a brandurilor din România a ajuns la 6,6 mld. euro, o creștere de 13% față de anul precedent.
Care este valoarea totală a brandurilor bancare din Top 50 cele mai puternice mărci românești
Banca Transilvania rămâne cel mai puternic brand românesc, cotat AAA+, cu o valoare de 494 milioane euro. Față de anul trecut, BT mai avansează un loc până pe locul 4 în TOP 50 de branduri din România.
Următoarele bănci prezente în TOP 10 sunt BRD și BCR, pe locurile 8 și 9, poziții cupate și în 2022. Potrivit topului, BRD ajunge la o valoare de 221 milioane euro – în creștere de la 154 mil euro, iar BCR are o valoare de 177 milioane euro, față de 145 mil în 2022. Brandul CEC Bank, banca clasată pe locul 17 în acest an, este evaluat la 81 milioane euro, în creștere de la 68 mil euro anul trecut.
Astfel, în total, brandurile băncilor autohtone ating o valoare de 973 milioane euro, adică aproximativ 15% (14,68%) din valoarea totală a celor 50 de companii românești.