Alibaba, considerat un fel de Amazon al Chinei, lucreaza la o noua procedura de plata, ce va permite clientilor sa faca plati cu ajutorul realitatii virtuale. Serviciul se numeste VR Pay si le permite oamenilor sa selecteze produse din mall-uri virtuale. Acordul lor se traduce prin faptul ca privesc produsele si aproba plata dand din cap.
Tehnologia le va permite utilizatorilor sa faca cumparaturi in interiorul magazinelor virtuale, fara a fi nevoie sa-si scoata ochelarii de realitate virtuala (VR), sa deconteze plati. Ant Financial, compania din spatele Alipay (Alibaba) a demonstrat plata prin VR la Innovation Week Shenzhen si a declarat ca tehnologia functioneaza in prezent cu seturi de casti VR, alimentate de smartphone-uri.
Alipay cel mai mare procesator de plati online din China, cu peste 450 de milioane de utilizatori activi.
Lin Feng, cea care conduce proiectul a declarat miercuri, 12 octombrie, la Innovation Week Shenzhen : “Este foarte plictisitor sa scoti ochelarii de realitate virtuala pentru a efectua plata”.
De acum, adio telefon pentru plati. Poate parea ca, daca aprobi din cap la un raft virtual te poti trezi in situatia de a cumpara multe lucruri pe care nu le vrei, dar exista si o confirmare in timpul procesului.
VR Pay cere sa verifice identitatea utilizatorului, care se poate conecta de pe conturi conexe sau de pe dispozitive care folosesc recunoasterea vocala. Este nevoie si de parola pentru a identifica plata. Se poate realiza prin miscarea capului, atingere sau fixarea unui punct pentru mai mult de o secunda si jumatate.
VR Pay nu e prima inovatie in materie de plata virtuala. Acelasi e-commerce a introdus serviciul „cumpara cu un selfie”.
Spatiul VR va creste rapid, odata cu introducerea mai multor seturi noi de casti VR din acest an, inclusiv de la Google Daydream VR si Sony PlayStation VR.
Platile cu ajutorul castilor VR vor atinge 7,9 miliarde dolari, pana in 2020, potrivit datelor IHS Markit.
In prezent, si Amazon lucreaza la un serviciu de plata care sa foloseasca un selfie. Compania Amazon ofera deja clientilor sai plata prin recunoastere vocala pe dispozitivele Amazon Echo.
La inceputul acestui an, Wearality si MasterCard au lucrat la propriul dispozitiv de plati virtuale la shopping.
Realitatea virtuala devine tot mai accesibila, deci consumatorii vor avea doar de castigat iar dezvoltatorii de astfel de tehnologii la fel, vor miza pe tot mai multa tehnologie virtuala.
https://www.youtube.com/watch?v=0RG2QN__cCs
SURSA: digitaltrends.com