Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Protectia Consumatorilor: Bancile ar trebui sa fie mai deschise cu clientii aflati in situatii dificile
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Protectia Consumatorilor: Bancile ar trebui sa fie mai deschise cu clientii aflati in situatii dificile
Stiri de top

Protectia Consumatorilor: Bancile ar trebui sa fie mai deschise cu clientii aflati in situatii dificile

bankingnews.ro
Last updated: 16/03/2015 15:14
bankingnews.ro 10 ani ago
Share
SHARE

Astazi a avut loc o dezbatere asupra serviciilor financiare din perspectiva protectiei consumatorilor. ANPC a solicitat bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile si sa gaseasca solutiile optime. Seful ANPC, Marius Dunca, a vorbit si trio-ul cel mai important dintr-un contract eligibil: clientul-banca-increderea. In prezent, increderea in banci are de suferit, din cauza „disputelor” din instante si sucursale.

15 Martie - “Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorului"

„Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie un pic mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Nu uitati ca credibilitea in institutiile financiar-bancare este un pic scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare”, a declarat presedintele ANPC, Marius Dunca, bancilor si IFN-urilor in cadrul seminarului „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare”, desfasurat la Institutul Bancar Roman.

Dunca a precizat ca este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare.

Vorbind despre directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.

ANPC sesizeaza afacerile IFN-urilor

„Observ in ultima perioada o campanie a unor IFN-uri cu o dobanda anuala de 4.000-5.000%. Asta ce inseamna? Iau un euro, dupa un an dau 5.000 de euro, iau 10 euro, dau 50.000 de euro inapoi. Din punctul meu de vedere, undeva lucrurile nu sunt in regula si o sa facem un control de fond la toate IFN-urile sa vedem unde respecta si unde nu respecta legislatia. Nu poti sa iei 100 de euro imprumut si sa dai jumatate de milion de euro inapoi, nu este in regula”, a declarat luni Dunca la seminarul „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare”, organizat impreuna cu Asociatia Societatilor Financiare ALB Romania.

Presedintele ANPC a precizat ca exista multe sesizari si despre comportamentul unor recuperatori de creante. Clientii se plang ca le sunt amenintate familiile, vecinii sunt sunati sau ca le sunt abordati copiii in fata blocului.

„De asemenea, as vrea sa va aplecati mai mult asupra a ce inseamna recuperatori de creante. Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. As vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri”, a spus Dunca.

ANPC isi doreste o comunicare institutionala mai buna intre institutiile financiar-bancare si autoritati, astfel incat sa existe o colaborare permanenta pe problemele sistemului.

„Din punctul nostru de vedere, al ANPC, cred ca preventia pe care trebuie s-o ducem impreuna reprezinta cheia stabilitatii si increderii. Ar trebui sa comunicam mai mult unde legea ne dam seama ca nu ajuta nici consumatorii, nici mediul de afaceri. Trebuie sa venim cu argumente, vreau sa colaboram, sa comunicam mai mult, cred ca aceste intalniri ar trebui sa fie cu caracter permanent, nu o data pe an”, a mai punctat presedintele ANPC.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: dobanda, euro, banci, banca, IFN, ANPC, incredere, IBR, Marius Dunca
bankingnews.ro 16/03/2015
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Ce spune Traian Halalai despre transformarea EximBank in banca de dezvoltare
Next Article ANPC anunta ca va participa la negocierile colective dintre banci si clienti. Bancile nu au confirmat aceste intalniri

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?