Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: O nouă bancă digitală ia cu asalt piața din România. Addiko Bank intră în concurență directă cu Salt Bank și Revolut. Cine câștigă bătălia digitală: leneșul sau hamsterul?
Share
Notification Show More
Latest News
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor
Stiri de top
Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA
Stiri de top
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > O nouă bancă digitală ia cu asalt piața din România. Addiko Bank intră în concurență directă cu Salt Bank și Revolut. Cine câștigă bătălia digitală: leneșul sau hamsterul?
Stiri de top

O nouă bancă digitală ia cu asalt piața din România. Addiko Bank intră în concurență directă cu Salt Bank și Revolut. Cine câștigă bătălia digitală: leneșul sau hamsterul?

Gabriela Dinu
Last updated: 24/03/2025 16:57
Gabriela Dinu 3 luni ago
Share
SURSA FOTO - BankingNews
SHARE

Piața bancară din România se schimbă rapid. Într-o țară unde peste 70% dintre utilizatori folosesc smartphone-ul ca principal canal de acces la servicii financiare, băncile digitale își fac loc tot mai mult în obiceiurile consumatorilor. Revolut și-a consolidat poziția, Salt Bank a intrat recent în forță cu promisiunea unui „banking cum vrei tu”, iar acum apare o nouă provocare: Addiko Bank.

Contents
Addiko Bank aduce în România un nou model de banking digitalProces complet digital – aplicarea durează maximum 10 minute, direct din aplicația mobilă AddikoCine poate aplica?De ce România?Cine câștigă bătălia digitală: leneșul sau hamsterul?

Cu un model digital 100%, fără sucursale fizice și cu procese simplificate, Addiko vine cu o ofertă care ar putea schimba regulile jocului, mai ales că este prima bancă digitală care oferă credite de consum online, arată datele consultate de BankingNews.ro.

Se pregătește astfel un nou duel între giganți și nou-veniți, iar piața se animă și pare mult mai competitivă. Astfel, România pare că se trasformă într-o piață bancară digitală veritabilă, chiar dacă recent Raiffeisen Digital a părăsit zona.

Addiko Bank aduce în România un nou model de banking digital

Addiko Group, prezent deja în mai multe piețe din Europa Centrală și de Sud-Est, face un pas strategic și anunță intrarea pe piața din România. Oferă un produs digital 100%: un credit de nevoi personale complet online, fără condiționarea mutării salariului. Mai mult, banca pregătește și lansarea depozitelor la termen, marcând începutul unei oferte extinse.
Ce aduce nou Addiko?

Proces complet digital – aplicarea durează maximum 10 minute, direct din aplicația mobilă Addiko

Credit de nevoi personale între 1.000 și 80.000 lei.
Perioadă de rambursare flexibilă, între 13 și 60 de luni.
Dobândă fixă de 9,5% pe an, fără taxe de acordare.
DAE competitiv, de 9,92% pentru un credit exemplu de 45.000 lei pe 35 de luni.

Cine poate aplica?

Cetățeni români cu vârste între 20 și 65 de ani.
Venit minim de 2.985 lei (confirmat ANAF).
Fără datorii active sau restante.

Procesul e rapid și simplu: cont bancar pe numele tău, număr de telefon, carte de identitate, iar banca promite decizia de acordare în câteva minute.

De ce România?

Intrarea Addiko pe piața românească nu e întâmplătoare. România și Croația sunt văzute drept motoare de creștere în regiunea Europei Centrale și de Sud-Est, cu o economie mai dinamică decât media UE. Consumul intern, susținut de majorările de salarii și fondurile UE, oferă un teren fertil pentru creșterea creditării, arată datele studiate de BankingNews.ro

Addiko explică că profită astfel de sistemul de „passporting” european și de licența subsidiarei sale din Slovenia pentru a intra pe piața din România, o soluție eficientă din punct de vedere al costurilor și al reglementărilor.

Addiko a investit masiv în digitalizare în ultimii doi ani, prin programul strategic denumit „Accelerare”, lansat în 2023 și finalizat la sfârșitul lui 2024. Acesta a adus îmbunătățiri majore pe trei piloni:

1.Creșterea afacerii
2.Excelența operațională & inovația digitală
3. Managementul riscului

Herbert Juranek, CEO-ul Addiko Group, subliniază că „Pregătirea expansiunii noastre în România a fost o parte esențială a acestui program. Suntem pregătiți să lansăm soluțiile noastre complet digitale de creditare pentru consumatori în primul trimestru al anului 2025.”

Addiko și-a pregătit prezența în România

În 2024, grupul a pus bazele tehnice pentru lansarea operațiunilor din România: parteneriate strategice pentru identificarea la distanță, semnătură electronică, acces la Biroul de Credit și servicii de colectare preventivă. În prima jumătate a anului 2025, Addiko a programat un pilot pentru a testa și stabiliza oferta compusă din credite de nevoi și depozite.

Cine câștigă bătălia digitală: leneșul sau hamsterul?

Este clar că asistăm la o nouă etapă în bankingul digital din România. Salt Bank și Revolut sunt deja prezente, au ocupat poziții importante în bankingul autohton, însă Addiko vrea mai mult și atacă piața cu un produs de creditare (nici o bancă digitală nu a pătruns in piața direct cu un împrumut).

Intrarea Addiko Bank pe piața românească ridică miza în competiția pentru clientul digital. Cu un produs simplu, rapid și competitiv, Addiko propune o alternativă clară la ceea ce există acum. Rămâne de văzut ce va alege publicul român dintre cele două mascote promovate de Salt Bank și Addiko Bank, „leneșul” sau „hamsterul”.

You Might Also Like

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

TAGGED: banca, banca digitala, Revolut, Salt Bank, Herbert Juranek, Addikko Bank, lenes, hamster
Gabriela Dinu 24/03/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Comisia Europeană: Recapitalizarea CEC Bank nu constituie ajutor de stat
Next Article ProCredit Bank lansează creditul imobiliar verde cu dobândă redusă pentru clădirile certificate RoGBC. Andreea Năstase: ”Achiziția unei locuințe eficiente energetic nu este doar o investiție financiară inteligentă, ci și un angajament pentru un viitor mai sustenabil”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

4 ore ago

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

5 ore ago

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

9 ore ago

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?