Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum își aleg tinerii banca cu care lucrează. Generația Z se bazează pe tehnologie, însă apreciază cel mai mult relațiile personale. 84% spun că au un cont bancar, iar 55% preferă plățile contactles
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cum își aleg tinerii banca cu care lucrează. Generația Z se bazează pe tehnologie, însă apreciază cel mai mult relațiile personale. 84% spun că au un cont bancar, iar 55% preferă plățile contactles
Stiri de top

Cum își aleg tinerii banca cu care lucrează. Generația Z se bazează pe tehnologie, însă apreciază cel mai mult relațiile personale. 84% spun că au un cont bancar, iar 55% preferă plățile contactles

Gabriela Dinu
Last updated: 08/07/2021 12:53
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Gen Z se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile
SHARE
Gen Z se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile

Mastercard anunță rezultatele unui nou studiu realizat în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), privind atitudinile și comportamentele Generației Z („Gen Z”), cel mai tânăr grup de consumatori care decid, în prezent, tendințele viitoare ale pieței. În cele 11 țări vizate de studiu, printre care și România, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reprezintă 7,2% din populație (aproximativ 11,5 milioane), iar importanța lor pentru economie este în creștere.

Contents
Oamenii și valorile personale, înaintea banilorConsumatori smart, ancorați în digitalCalitatea experienței de achiziție în online este esențială pentru Gen ZPentru Gen Z, contactless înseamnă plata cu telefonul mobilServiciile bancare accesibile într-o singură aplicațieCum alege un tânăr smart digital banca cu care lucrează

Noua cercetare Mastercard arată faptul că, deși tinerii sunt puternic ancorați în digital, relațiile și interacțiunile face to face sunt extrem de importante pentru ei. Totodată, aceștia sunt implicați în rezolvarea diferitelor probleme sociale și de mediu, așteptând același lucru de la brandurile pe care le urmăresc. Acești consumatori smart, conectați în permanență pe mediile digitale, se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile. Ei sunt dornici să cumpere online și sunt fani ai plăților mobile contactless, precum și ai serviciilor de mobile banking.

Studiul Mastercard prezintă o radiografie a tinerei generații care, din perspectivă finananciară, se bazează în principal, pe părinții, încercând, în același timp, să-și diversifice sursele de venit. Venitul mediu al unui tânăr român din Generația Z este de 432 EUR pe lună. În România, pentru mai bine de o treime dintre tineri (39%), părinții sunt în continuare principala sursă de venit, în timp ce 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse școlare. Se simt dependenți de părinți și schimbarea acestui status quo este prioritatea lor în viitorul apropiat. Astfel, principalul obiectiv este să își finalizeze studiile și să înceapă să acumuleze experiență profesională.

Oamenii și valorile personale, înaintea banilor

Deși banii sunt importanți, relațiile cu alte persoane sunt cele mai apreciate de Gen Z, iar aproape jumătate din aceștia (48%) sunt de acord că există lucruri mai semnificative în viață decât banii. Întrebați despre valorile care sunt cele mai importante pentru ei, tinerii din Generația Z au indicat familia (65%), sănătatea (60%), cariera (36%), educația și situația financiară (ambele în procent de 35%). În ciuda percepției comune, în opinia lor, nimic nu poate înlocui conversațiile în persoană, iar 61% declară că le place să-și petreacă timpul liber cu alții, în special cu prietenii, mai degrabă, decât singuri.

Predilecția lor pentru valori profunde este evidențiată și de preocuparea față de problemele sociale și de mediu, iar aproape jumătate dintre respondenții români (46%) spun că donează către diverse fundații și ONG-uri, iar 52% se implică în acțiuni de voluntariat.

„Ca adevărați idealiști ce sunt, tinerii își asumă responsabilitatea în modelarea viitorului, găsind importante provocările de mediu și sociale din prezent. De aceea, aceștia se așteaptă ca brandurile să acționeze și în aceste zone. În urma studiului, am văzut că tinerii apreciază companiile sustenabile și doresc să se implice în societate prin donații sau făcând voluntariat. La Mastercard le facilităm acest lucru prin intermediul inițiativelor noastre din cadrul Priceless Causes, dar și prin multe alte modalități”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Consumatori smart, ancorați în digital

Gen Z este prima generație născută într-o perioadă în care internetul este disponibil la scară largă și sunt nedespărțiți de lumea digitală. Sunt consumatori avizi de social media, unde sunt prezenți pentru a fi la curent cu tot ce e nou, pentru a rămâne conectați cu prietenii și pentru a-și dezvolta pasiunile. Gen Z sunt cei mai activi pe YouTube (90%), WhatsApp (88%), Instagram (85%), Facebook (82%) și Tik Tok (67%). 57% dintre ei folosesc rețelele sociale ca principală sursă de informații și inspirație, iar 79% țin legătura zilnic cu prietenii lor prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. De asemenea, Gen Z se bucură de divertisment digital zilnic, folosind platformele de music streaming (70%), jucându-se jocuri video (36%) sau vizionând filme acasă (24%).

Pentru această generație digitală, comerțul electronic este un mediu natural – 74% cumpără online cel puțin o dată pe lună, în principal, îmbrăcăminte (55%) și alimente (35%) sau pentru comenzi în și de la restaurante sau baruri (32%), precum și pentru plata utilităților (31%). În același timp, aceștia sunt cumpărători care alocă atenție prețurilor și iubitori de promoții. 66% caută întotdeauna mai multe informații despre un produs, accesând mai multe surse, înainte de a cumpăra, iar 69% verifică dacă produsul dorit este disponibil oriunde altundeva la promoție.

Calitatea experienței de achiziție în online este esențială pentru Gen Z

Atunci când cumpără online, Gen Z preferă plățile digitale. Însă, deși vorbim despre o generație digital-first, 52% dintre aceștia aleg să achite comanda la livrare, următoarele metode preferate fiind plata cu cardul de debit sau de credit (27%).

„Gen Z se bucură de comoditatea venită odată cu avansul tehnologic. Brandurile care doresc să se afirme în lumea lor digitală trebuie să le ofere servicii ușor de accesat și disponibile online, rapiditate și o experiență fără probleme, de preferință toate acestea fiind accesibile și pe smartphone. Iar aici ne referim la tot – cumpărături, gestionarea finanțelor proprii, plăți și toate celelalte tipuri de servicii. Merită să fim la curent cu preferințele Gen Z, deoarece acestea sunt trendurile care vor modela lumea de mâine”, a adăugat Cosmin Vladimirescu, Mastercard România.

Pentru Gen Z, contactless înseamnă plata cu telefonul mobil

În ceea ce privește cumpărăturile în magazine fizice, Gen Z preferă plățile fără numerar, datorită ușurinței și vitezei cu care pot fi realizate. 26% dintre respondenții studiului Mastercard plătesc cu un card aproape zilnic și 38% îl folosesc mai des decât numerarul. Unul dintre principalele obstacole în calea plății cu cardul este lipsa terminalelor POS din magazine. În acest context, 29% dintre tinerii din România consideră că încă sunt prea puține locuri care acceptă plata cu cardul.

În același timp, plățile contactless cresc rapid în popularitate, 55% dintre consumatorii Gen Z din România utilizând deja această metodă, iar 29% afirmând că intenționează să o facă în viitor.

Mai mult, Gen Z reprezintă un grup de consumatori înclinați către plățile realizate cu telefonul mobil. Acest tip de plăți contactless este facilitat de tehnologia de tokenizare dezvoltată de Mastercard. 49% dintre respondenții români au declarat că folosesc această metodă de plată în prezent (versus 38% media la nivelul ECE), iar 31% spun că vor plăti astfel în viitor.

Serviciile bancare accesibile într-o singură aplicație

Pe lângă cumpărături sau alte servicii, tinerii sunt încântați și de avantajele soluțiilor digitale din domeniul bancar. 84% dintre respondenții din România spun că au un cont bancar, ușor peste media ECE de 82%. În același timp, aplicațiile de mobile banking sunt foarte populare în rândul Gen Z.

Cum alege un tânăr smart digital banca cu care lucrează

Pentru ei, o aplicație de banking mobil bună reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de care țin cont în alegerea unei instituții bancare (29%), alături de oferta de preț pentru produsele/ serviciile primite (35%), calitatea serviciilor în relația cu clientul (34%), reputația (33%) și beneficiile oferite (31%).

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: ECE, mobile banking, plati contactelss, card, Gen Z, banca, econoie, MasterCard, cont, telefon, cardul, consumatori, brand, Cosmin Vladimirescu
Gabriela Dinu 08/07/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Banca Transilvania dublează donațiile făcute în luna iulie către PEDITEL, singurul serviciu non-stop de asistență pediatrică gratuită din România
Next Article Ce probleme provocate de pandemie au raportat firmele către BNR: 77% nu au accesat finanțare de la instituții de credit sau IFN. Cum aleg companiile banca cu care vor să lucreze și cine are șanse mai mari să obțină un credit

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 ore ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

7 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

7 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?