Rezultatele Băncii Transilvania pe primele trei luni ale anului sunt încurajatoare şi un semn de relansare a economiei româneşti după provocările din 2020, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la finalul primului trimestru la 110,9 miliarde lei, iar creditele au crescut până la 43,09 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 93,19 miliarde lei: dintre acestea, 64,22 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 28,96 miliarde lei, depozitele companiilor.
Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 656,33 milioane lei, din care cel al băncii este de 581,26 milioane lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu aproximativ 75 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT. Eficienţa operaţională a băncii a atins nivelul de 45,61% calculat cu un impact anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie.
Aproape 48.000 de credite au fost acordate în primele 3 luni ale anului, în valoare de 3,947 miliarde de lei. Din acestea, 45.700 au fost pentru persoane fizice – pentru locuinţe şi nevoi personale. Cu BT lucrează 3,1 milioane de clienţi persoane fizice, 352.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.600 de clienţi corporate. 1,9 milioane de clienţi sunt digitalizaţi, din care peste 1,2 milioane folosesc BT Pay, +79% faţă de trimestrul I 2020.
Numărul plăţilor cu telefonul s-a dublat în trimestrul I 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 12,3 milioane. 64% este creşterea numărului de tranzacţii cu cardul pe internet în trimestrul I 2021 faţă de trimestrul I 2020. Banca are 70,64% acţionariat românesc şi peste 33.000 de acţionari români persoane fizice. BT a continuat planul de modernizare a reţelei de unităţi inclusiv în prima parte a anului, ritmul fiind un sediu/săptămână.
„Vedem semne încurajatoare, economia României şi-a revenit bine în primele trei luni ale anului, însă provocările nu au trecut. Acum depindem de ritmul vaccinării, dar şi de restricţiile de călătorie şi consum din celelalte ţări europene şi din lume, iar ritmul revenirii va fi corelat direct cu cel al marilor economii din Uniunea Europeană. Suntem optimişti, dar rămânem în gardă şi ţinem aproape de clienţii cu credite şi de cei care au nevoie de finanţare pentru susţinerea business-ului lor, a consumului şi a economiei. Banca Transilvania a funcţionat cu motoarele turate în primele trei luni ale anului, ceea ce se vede în numărul record de finanţări acordate”, declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 3,73% la 31 martie 2021. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 131%. Solvabilitatea băncii este de 23,82% şi cuprinde profitul aferent trimestrului încheiat. Fitch Ratings a menţinut ratingul Băncii Transilvania pentru finanțări pe termen lung (IDR) la „BB+”, cu perspectivă negativă, precum şi ratingului de viabilitate (VR) la nivelul “bb+”.
Soldul creditelor imobiliare/ipotecare este de 13,8 miliarde de lei, iar al creditelor IMM, aproximativ 17,8 miliarde lei. Banca a ajuns la 4,4 milioane de carduri în portofoliu, dintre care peste 530.000 sunt carduri de credit.
Planurile BT pentru 2021, aprobate de acţionari. Anul Relansării
La Adunarea Generală a Acționarilor BT din 28 aprilie a.c., acționarii au aprobat propunerea Consiliului de Administrație privind închiderea anului 2020, repartizarea profitului, precum şi majorarea capitalurilor proprii cu 573.8 milioane de lei.
Rezultatele băncii din 2020 susţin rolul BT de pilon principal al relansării economiei în 2021. Pentru acest an, Banca Transilvania şi-a propus următoarele:
• +11,3% active, până la 115 miliarde de lei;
• 49,3% cost/venit pentru eficienţă operaţională;
• +7,9% credite brute;
• 47,9% credite/depozite;
• +11,6% total resurse de la clienţi.
Bugetul de investiţii BT pentru 2021 este de 400,88 milioane de lei şi va fi alocat în proiecte de IT, pentru carduri, iniţiative digitale şi reţea. La Banca Transilvania, headline-ul acestui an este Relansare. BT doreşte să joace un rol major în susţinerea firmelor, oamenilor şi a economiei.