Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Digitalizarea, o prioritate pentru instituțiile financiare, iar parteneriatele – salvarea multor banci
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Digitalizarea, o prioritate pentru instituțiile financiare, iar parteneriatele – salvarea multor banci
Stiri de top

Digitalizarea, o prioritate pentru instituțiile financiare, iar parteneriatele – salvarea multor banci

Gabriela Dinu
Last updated: 14/03/2018 11:36
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Digitalizarea și adoptarea tehnologiei moderne într-un sens mai larg sunt, din motive clare, o prioritate pentru instituțiile financiare. Având în vedere că băncile sunt provocate pe multe fronturi – de la reglementări, dezvoltare tehnologică și așteptările în schimbare ale clienților – toată lumea trebuie să găsească metode noi de a rămâne competitiv și relevant, potrivit unei analize Saxo Bank.

 

Studiile arată că o bancă tipică din Europa folosește până la 80% din bugetul IT doar pentru menținerea sistemelor vechi, adică pentru a porni același motor (vechi) în fiecare zi. Dat fiind că o parte atât de semnificativă din resursele băncii se folosește pe mentenanță, mai rămâne foarte puțin pentru dezvoltarea noilor soluții care au ca obiectiv îndeplinirea cererilor mereu în schimbare ale clienților.

 

Casper von Koskull, CEO al băncii nordice universale Nordea, a evidențiat recent faptul că multe bănci consacrate sunt provocate de infrastructura IT existentă cu sisteme adunate unele peste altele precum spaghetele. Uneori, aceste sisteme IT de tip spaghete au o unitate centrală din anii 70, iar un număr mare de sisteme externe sunt ținute laolaltă cu gumă de mestecat și bandă izolatoare.

 

Asta nu înseamnă în mod necesar că o bancă nu poate livra o experiență digitală excelentă clienților săi, dar situația nu este durabilă pe termen lung și înseamnă că banca este ineficientă, inflexibilă și îi lipsește scalabilitatea. De fiecare dată când este necesară o schimbare, banda izolatoare trebuie scoasă și trebuie adăugată și mai multă gumă de mestecat pentru a ține totul compact.

 

Cu sistem peste sistem, banca sfârșește prin a se izola tot mai mult într-un colț. În cele din urmă, banca se va încurca atât de mult în complexitățile propriului sistem că riscă să fie depășită de competitori și în final să piardă în fața celor care pot oferi o experiență digitală mai bună.

 

Evident, îmbunătățirile continue treptate nu sunt durabile și uneori este necesară o strategie alternativă, mai ales pentru băncile mai mari. Una este cea de a demara o restructurare cuprinzătoare și de a încerca construirea unei mașini noi și mai eficiente care poate înlocui vechiul sistem IT de tip spaghete. Cu toate acestea, asemenea proiecte pot necesita o implementare de lungă durată și poate fi dificil să faci schimbările în timp ce se menține în funcționare actualul sistem.

 

Știm, atât din sectorul public, cât și din cel privat, că riscul pentru proiecte IT de scară mare este că poate fi semnificativ mai scump decât se estimase inițial sau poate fi întârziat semnificativ, iar aceste riscuri cresc cu dimensiunea proiectului. Iar asemenea proiecte generează flux de numerar doar atunci când în sfârșit s-au terminat. Atunci când intri în parteneriate pentru a livra clienților soluții noi, timpul până la introducerea pe piață este mult mai scurt, iar parteneriatele sunt deseori bazate pe împărțirea veniturilor, de aceea riscul pentru companie este complet diferit. Spus mai simplu, plătești doar pentru infrastructură proporțional cu cât de mult o folosești, ceea ce reprezintă un „levier” perfect al riscului acestei afaceri.

 

Credem că parteneriatele și externalizarea sunt soluțiile atât pentru bănci mari, cât și pentru bănci mici pentru a le ajuta să livreze soluții relevante clienților lor într-un mod eficient și flexibil. O bancă trebuie să-și concentreze eforturile pe competențele sale de bază, intrând în parteneriate ce susțin tehnologia, consolidând restul lanțului valoric.

 

Necesită perseverență pentru a lua în considerare cu atenție ce părți ale sistemului tehnologic se păstrează, abandonează sau dezvoltă și, în consecință, ce proiecte trebuie externalizate. Cu toate acestea, nu credem că are sens ca fiecare firmă parteneră să dezvolte și să mențină propriile sistem pentru a acoperi întregul lanț valoric. Acesta a fost cazul în dezvoltarea sistemelor CRM în care companiile de acum 10-15 ani și-au dezvoltat propria tehnologie. Astăzi, firmele cumpără sisteme CRM “ca servicii”. Similar, infrastructura din sectorul financiar devine un produs de-a gata, unde orice ajustări pot fi aplicate direct și creează valoare din prima zi. Este mult mai eficient și mult mai flexibil.

 

Cu toate acestea, industria financiară este complexă și foarte reglementată, și e posibil ca furnizorii de software să nu poată mereu să navigheze în aceste ape într-un mod rapid și eficient. De aceea, parteneriatele cu alte instituții financiare ce pot livra competența lor de bază ca servicii bancare (“Banking-as-a-service”) este o soluție foarte relevantă. O instituție financiară ce oferă servicii propriilor clienți direcți și care livrează servicii bancare este un partener care „ia propriul medicament” și deci are motivația corectă de a ține pasul în mod constant cu dezvoltarea, schimbările de reglementare etc.

Dezvoltarea este pozitivă atât pentru întregul sector, cât și pentru clienți. Parteneriatele ar putea deveni unul dintre factorii cei mai perturbatori din sectorul financiar în anii ce vin și să devină baza pentru un pas semnificativ înainte în modul în care sectorul folosește tehnologia. Atunci când băncile nu mai sunt nevoite să-și dezvolte propriile sisteme, resurse semnificative pot fi alocate pentru a livra clienților servicii și produse mai bune.

Analiză de Søren Kyhl, Global Chief Operating Officer, Saxo Bank

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: banci, banca, Saxo Bank, digitalizare, CRM, Nordea, Casper von Koskull, IT
Gabriela Dinu 14/03/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Depozitarul Central înregistrează gratuit codurile IBAN ale clienţilor fără intermediar
Next Article Profit net de 491 milioane de lei pentru Raiffeisen Bank în 2017. Steven van Groningen: ”Strategia noastra de dezvoltare responsabila si echilibrata este vizibila in ritmul cresterii creditelor acordate clientilor”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?