Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Digitalizarea reconfigurează rețelele de sucursale bancare. La fiecare 2 zile din ultimul an a dispărut câte o agenție de pe hartă. De la începutul pandemiei, BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis împreună 269 de unități
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Digitalizarea reconfigurează rețelele de sucursale bancare. La fiecare 2 zile din ultimul an a dispărut câte o agenție de pe hartă. De la începutul pandemiei, BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis împreună 269 de unități
AnalizeTop newsStiri de top

Digitalizarea reconfigurează rețelele de sucursale bancare. La fiecare 2 zile din ultimul an a dispărut câte o agenție de pe hartă. De la începutul pandemiei, BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis împreună 269 de unități

Cornel Dinu
Last updated: 17/11/2021 11:39
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Bankingul digital ia luat fața bankingului tradițional! Sursa foto: www.insidetelecom.com
SHARE
Bankingul digital a luat fața bankingului tradițional! Sursa foto: www.insidetelecom.com

Pandemia de coronavirus a dat un impuls nesperat procesului de transformare a industriei bancare, prin adoptarea la scară largă a digitalizării. Diminuarea tranzacțiilor cash și adoptarea tot mai agresivă a conceptului de ”bancă la distanță” constituie, pe de o parte, un element pozitiv pentru toate băncile din România, însă – pe de altă parte – pun presiune pe vechile modele de business.

În esență, băncile din România fac un exercițiu de echilibru între asigurarea celor mai noi tehnologii pentru clienții digitali și menținerea unei rețele teritoriale de sucursale vaste care să permită pentru restul populației accesul facil la produse și servicii bancare. O exprimare mai plastică ar fi că instituțiile de credit locale se luptă în același timp pe două fronturi. Tocmai de aceea, multe instituții de credit au luat decizia de a restructura progresiv rețelele teritoriale pentru a reduce nivelul cheltuielilor și pentru a se concentra exclusiv pe digitalizare.

Până la urmă, criza sanitară a pus instituțiile de credit în situația de a accelera investițiile pentru implementarea bankingului digital, punând presiune pe costuri, fapt ce a condus invariabil la o regândire la capitolului de cheltuieli din bilanț. Lansarea unor noi tehnologii, actualizarea și modernizarea platformelor și aplicațiilor de digital banking, completarea portofoliilor de aparate multifuncționale care permit trazacții și plăți cu numerar și campaniile de promovare a digitalizării necesită alocarea unor fonduri importante. În paralel, unele bănci și-au intensificat procesele de restructurare a rețelelor de unități, diminuându-și parcă mai mult ca niciodată numărul de sucursale.

Pe perioada pandemiei, adică în ultimul an și jumătate, cele mai agresive instituții de credit pe palierul reconfigurării prezenței teritoriale au fost BCR, BRD și Raiffeisen Bank, care au închis împreună 269 de agenții. Dacă ne raportăm numai la ultimul an (septembrie 2020 – septembrie 2021), informațiile disponibile în rapoartele financiare ale celor trei bănci relevă că, în acest interval, au dispărut de pe hartă 171 de unități.

BRD a aplicat de la începutul crizei sanitare cea mai agresivă restructurare a rețelei teritoriale, renunțând în cele 18 luni la nu mai puțin de 115 agenții, de la 640 de unități în martie 2020 la 525 de unități în septembrie 2021. De altfel, BRD este institutia de credit care a avut cea mai agresiva dezvoltare teritorială în perioada de boom economic (2006 – 2008), numărând 930 de sucursale în 2009. Redimensionarea etapizată în pași mici din perioada 2009 – 2019 a prins avânt în 2020 și 2021, încurajată de accelerarea procesului de digitalizare.

BCR este o altă instituție de credit care a renunțat pe perioada pandemiei la mai mult de 100 de agenții. La 31 martie 2020, BCR miza pe o rețea de 19 centre de afaceri, 17 birouri mobile dedicate companiilor și 430 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. La 30 septembrie 2021, BCR mai avea 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 327 de unități retail. Raportându-ne la portofoliul BCR de sucursale (661 de unități) din anul 2009, când criza financiară începea să-și arate colții și pe piața românească, putem observa că instituția de credit cu acționariat austriac și-a înjumătățit rețeaua în acest interval.

Raiffeisen Bank este cea de-a treia instituție de credit care a urmat în ultimul an și jumătate cu plan de restructurare accentuată a rețelei de agenții, însă viteza procesului de diminuare a numărului de unități a fost mult mai mică. Practic, Raiffeisen Bank a renunțat în cele 18 luni de pandemie la 51 de agenții, de la 351 în martie 2020 la 300 în septembrie 2021. De altfel, Vladimir Kalinov, Vicepreședinte Retail al instituției de credit, a anunțat de curând în cadrul unui interviu acordat publicației BankingNews că Raiffeisen Bank se pregătește pentru inchiderea tuturor casieriilor din sucursale, mizând exclusiv pe soluțiile și tehnologiile de plată moderne.

”Suntem în curs de a avea în întreaga rețea de agenții fără casierii și ne pregătim să lansăm cardurile virtuale. Sunt lucrurile la care lucrăm acum, ca să menționez doar două dintre direcțiile principale în care se îndreaptă eforturile noastre. Clienții se vor adapta, la fel cum o facem și noi ca organizație, pentru că și ei vor servicii și produse bancare cât mai rapid și mai comod. Agenția bancară va fi locul unde clienții vor fi consiliați în alegerea de produselor bancare potrivite, mai ales ale celor mai complexe (cum ar fi asigurările, fondurile mutuale, ipotecile) sau vor putea achiziționa produse direct din platformele digitale ale băncii prin self service. Operațiuni cu numerar sau de servisare pentru operațiuni curente vor fi din ce în ce mai puțin prezente în agenții”, a menționat Vladimir Kalinov.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: agentii bancare, digitalizare, digital banking, aplicatie internet banking, aplicatie banca, agentie banca, Raiffeisen Bank, BRD, BCR
Cornel Dinu 17/11/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Banca Transilvania mărește dobânzile pentru economiile în lei. Depozitele populației au ajuns la 67,8 miliarde lei, doar la Grupul BT
Next Article Peste 5.000 de nuci plantați de Tașuleasa Social și Raiffeisen Bank în zona Copșa Mică

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?