BCR si-a creat divizie de „spalare credite”. Mai precis, creditele cu probleme vor apartine de noua divizie denumita „Centrul de remediere si recuperare a creantelor” infiintat de BCR. Aceasta are 500 de angajati ce vor fi condusi de Jurgen de Ruijter. Centrul este impartit, la randul sau, in mai multe directii – de remediere, restructurare si recuperare efectiva.
Desi initial a fost vorba de includerea celor 26,7% credite neperformante in acest centru, conducerea bancii a ajuns la concluzia ca in divizia de reciclare trebuie introduse si celelalte credite cu probleme si intarzieri, cele intrate in categoria substandard si indoielnic, pe langa cele catalogate ca pierdere.
BCR -813 milioane euro este costul provizioanelor inregistrat de BCR in 2012, dupa procentul record de credite neperformante inregistrate.
Prima dintre diviziile centrului este cea de remediere, care se ocupa de clientii care au intarzieri de cateva zile la plata sau unde este destul de clar ca evolutiile macroeconomice nu sunt favorabile sectorului de piata in care activeaza acel client. „De cele mai multe ori, vorbim de interventie preventiva in aceste cazuri, iar acolo unde situatia devine critica se trece la stadiul urmator“, a declarat purtatorul de cuvant al BCR, Ionut Stanimir pentru Capital.
A doua divizie, cea de restructurare, se ocupa de cazurile intarzierilor repetate sau al celor care depasesc deja un interval de timp consistent; de cele mai multe ori, intervine prelungirea perioadei de rambursare, negocierea ratei totale pe o anumita perioada sau pauza de la credit. Ultima divizie, cea de recuperare, se refera la cazul intarzierilor mai mari de 90 de zile sau al imprumuturilor care nici in urma aplicarii tratamentului de restructurare nu au putut fi aduse pe linia de plutire