Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Romanii „vaneaza” cardul de credit
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Romanii „vaneaza” cardul de credit
Stiri de top

Romanii „vaneaza” cardul de credit

bankingnews.ro
Last updated: 07/06/2012 12:05
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

In 2012, romanii vor sa faca achizitii de valoare crescuta cu cardul de credit. In ultimii ani, ei au folosit cardul de credit pentru acoperirea cheltuielilor uzuale, urgentelor si facturilor, arata un studiu comandat de Banca Romaneasca. Anul acesta cardul de credit ar putea fi produsul-vedeta al sistemului bancar. Daca in 2011, cei mai multi dintre romanii care detin un card de credit l-au utilizat pentru achizitii de valoare mica, urgente sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orienteaza catre cumparaturi cu valoare ridicata.

In prezent, mai mult de jumatate din romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri.  Dintre motivele care stau la baza achizitionarii unui card de credit, cele mai frecvent mentionate sunt cele legate de posibilitatea realizarii unor achizitii majore, dar si de acoperirea cheltuielilor zilnice. Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat ca au solicitat un card de credit  pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenta. 17% din detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante.

„Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionati in cadrul studiului comandat de noi declarand ca il vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investitii importante. in cazul clientilor Banca Romaneasca, s-a constatat o usoara tendinta de crestere, a nivelului tranzactiilor, iar cea mai ridicata valoare a fost inregistrata in luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzactie efectuata la comercianti“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Pe lista cumparaturilor efectuate de romani cu ajutorul cardului de credit se afla produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curatenie si ingrijire personala), electronice, gadgeturi, electrocasnice si tehnologie (39,13%), dar si articole de imbracaminte si incaltaminte (24,8%). De asemenea, romanii mai utilizeaza cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar si pentru diferite distractii precum cadouri, vacante, calatorii (12,78%).

La ce fel de tranzactii folositi cel mai des cardul de credit?

Tranzactii mici, de mai multe ori pe luna
Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente. La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei.
Pe parcursul acestui an, 1 din 2 romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora. Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%).

Va propuneti ca in 2012 sa achizitionati produse de valoare cu ajutorul unui card de credit?

80% din romani tin cont de reduceri
Acelasi studiu comandat de Banca Romaneasca arata ca reducerile oferite reprezinta un factor important in alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenti mentionand ca au luat in considerare beneficiile legate de ofertele speciale si reducerile la cumparaturi cand au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate in considerare sunt legate de costul cardului  (24,58%) si banca emitenta (21,07% au ales aceeasi banca pe care o utilizau si in cazul altor servicii).
In  ultima vreme, influentati de criza economica, pentru cei mai multi dintre romani reducerile au avut o importanta majora, cei mai multi utilizatori (61,02%) sustinand ca folosesc carduri care le ofera reduceri in anumite magazine. in majoritate, cei chestionati – aproximativ 80% – admit ca la achizitia unui produs au fost influentati de reducerile oferite.

Cat de mult va influenteaza reducerile atunci cand decideti sa achizitionati un produs?

De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferata de cumparaturi pentru cea mai mare parte dintre respondenti, 48,56% dintre acestia declarand ca merg des si foarte des (13,99%) la cumparaturi cu aceasta ocazie. Un sfert dintre participanti sustin ca merg rar la cumparaturi in timpul reducerilor, iar 12% declara ca nu sunt interesati de acestea. Cu toate acestea, romanii se declara in general nemultumiti de reducerile afisate in magazinele din tara: 65% considerandu-le putin sau deloc avantajoase.
„Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat sa introducem in oferta noastra de produse si servicii si programul Reduceri Destepte, prin care posesorii de carduri Banca Romaneasca au acces la reduceri substantiale la cumparaturile efectuate oricand in magazinele partenerilor nostri“, a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.

In prezent, cardurile de credit reprezinta doar 16% din totalul plasticelor de pe piata – doua milioane dintr-un total de 12 milioane.

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: magazine, reduceri, card, banci, Banca Romanesca, rate, cardurile de credit, bonusuri, cardul de cumparaturi in rate
bankingnews.ro 07/06/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Top 20 angajatori: la ce banci isi doresc romanii sa lucreze
Next Article Raiffeisen Bank: Creditarea va inregistra o crestere modesta

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

18 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

2 zile ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

2 zile ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?