Saptamana trecuta, presedintele ARB Radu Gratian Ghetea, propunea o atitudine mai „relaxata” a bancilor fata de clientii restantieri inscris in Biroul de Credit. Datele arata ca unele banci s-au adaptat de mult acestor restrictii, adica inchid ochii cand explicatiile clientului restantier sunt plauzibile.
La fel de adevarat este ca alte banci, printre cele mai multe, nu au intreprins nimic in acest sens, ba mai mult, nici macar nu si-au chemat clientii restantieri la discutii si nici propuneri de reesalonare nu au promovat.
Dar sa vedem cateva exemple de banci ale caror clienti se pot considera norocosi: au luat credit chiar daca erau in Biroul de Credit
Unele banci sunt mai flexibile: Cei 700.000 de restantieri din Biroul de Credit mai au o sansa!
La Volksbank, restantele mai vechi de doi ani nu sunt luate in considerare. Sunt deci banci care aplicau propunerea presedintelui ARB dinainte de apariţia ei. Intarzierile sub 30 de zile nu sunt o problema in accesarea unui credit, iar pentru cei cu restante de peste 30 de zile si mai recente de doi ani este important ca ele sa fie achitate. „Analizam comportamentul de plata pe baza informaţiilor inscrise la Biroul de Credit si putem refuza acordarea unui credit daca solicitanţii au avut constant probleme”, afirma reprezentantii bancii, potrivit EVZ.ro
Situatia este asemanatoare la BRD. „Nu refuzam din start acordarea de credite celor inscrisi in Biroul de Credit. In functie de natura, motivul si valoarea sumelor care nu au fost platite la timp, putem lua decizia de a credita sau nu. Daca intarzierile au fost unele motivate, intamplatoare, si daca la momentul cererii nu mai exista restante, decizia poate fi favorabila”, spune pentru EVZ.ro Adrian Jantea, Director Promovare si Distributie Persoane Fizice in BRD.