Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB: În primele 9 luni din acest an, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile. 90% au acceptat soluția propusă de conciliatori
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii
Stiri de top
Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”
Stiri de top
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB: În primele 9 luni din acest an, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile. 90% au acceptat soluția propusă de conciliatori
Stiri de top

CSALB: În primele 9 luni din acest an, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile. 90% au acceptat soluția propusă de conciliatori

Gabriela Dinu
Last updated: 21/10/2019 13:36
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

CÎn 2019, până la această dată, s-au format peste 560 de dosare de conciliere în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), față de cele 550 de dosare formate în tot anul trecut.  

Primele trei trimestre ale anului 2019 reflectă o evoluție importantă a activității CSALB. Cererile înregistrate în primele 9 luni arată o creștere cu 38% în raport cu numărul cererilor înregistrate în întreg anul trecut.

O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB. Părțile au încheiat 197 de astfel de înțelegeri până în prezent, față de 97 de înțelegeri în tot anul anterior.

“Rezultatele CSALB la 9 luni ne arată două lucruri importante: tot mai mulți consumatori află de existența CSALB și au încredere să depună cereri pentru a intra în negociere cu băncile și IFN-urile. În al doilea rând vedem o deschidere mai mare a băncilor spre conciliere.

Instituțiile financiar-bancare au acceptat mai multe cereri decât în tot anul trecut, chiar dacă ritmul de formare a dosarelor nu este la fel de ridicat precum cel al solicitărilor venite de la consumatori.

Pe de altă parte, numărul de dosare a fost completat cu înțelegerile amiabile, de peste două ori mai multe decât în 2018. Acest lucru arată că multe bănci au înțeles avantajele concilierii și nevoia de a reechilibra contractele încheiate în trecut, prin actualizarea lor la condițiile sociale și economice ale consumatorilor.

Aspectele pe care le dorim îmbunătățite în perioada următoare sunt legate de activitatea de conciliere în rândul IFN-urilor și rata de respingere a cererilor în cazul unor bănci comerciale. Ne dorim ca la finalul anului, la nivelul întregului sistem bancar, aproximativ 70% din cererile de conciliere să fie acceptate de bănci și transformate în dosare de conciliere”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Câți români s-au împăcat cu băncile?

În 2019, până în luna octombrie, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu 39% mai mulți față de situația de la finalul T3 2018.

În aceeași perioadă a anului trecut, doar 252 de români au beneficiat de soluții favorabile în urma negocierilor purtate cu instituțiile financiar-bancare. Anul acesta, în 90% din negocieri părțile au acceptat soluția propusă de conciliatori, iar în 10% din cazuri cel puțin una dintre cele două părți a refuzat-o.

Cum răspund IFN-urile solicitărilor de conciliere

În primele trei trimestre din 2019, consumatorii au trimis 284 de cereri pentru a intra în negociere cu IFN-urile. Dintre acestea doar 8 au fost transformate în dosare, dintre care numai în trei cazuri părțile s-au înțeles. Alte 24 de cereri au fost soluționate amiabil de cele două părți, fără a mai trece prin procedura concilierii.

La ce se referă cererile consumatorilor

90% din cererile primite se referă la creditele contractate. Diminuarea soldului, eliminarea sau reducerea comisioanelor, recalcularea dobânzii, eliminarea unor clauze contractuale sau restituirea unor sume de bani sunt cele mai frecvente solicitari. 10% din cereri se referă la probleme cu depozitele, plățile, cardurile sau leasing. 85% dintre cei care trimit cereri către CSALB aleg modalitățile online (aplicația de pe site-ul autorității).

Principalele motive de clasare a unor cereri de către bănci sau IFN-uri

  • comerciantul își menține punctul de vedere transmis consumatorului anterior sesizării CSALB (157 de cazuri);
  • s-au făcut mai multe oferte și demersuri pentru soluționare, dar toate ofertele transmise anterior sesizării de către consumator a CSALB, au fost refuzate de acesta (59 de cazuri);
  • din cauza existenței unui dosar în instanța de judecată (34 cazuri);
  • deoarece au fost inițiate procedurile de executarea silită (23 cazuri);

You Might Also Like

UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii

Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

TAGGED: negociere, CSALB, reconciliere, concilieri, banci, IFN, Alexandru Paunescu
Gabriela Dinu 21/10/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BNR lansează monede din aur şi alamă cu tema Desăvârşirea Marii Uniri – Regina Maria
Next Article Horia Braun-Erdei, numit ca CEO al Erste Asset Management Romania

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii

19 ore ago

Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”

20 de ore ago

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

4 zile ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?