Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Vară atipică la CSALB: Negocierile dintre consumatori și bănci au crescut cu 60%. Ce solicitări au clienții de la banca lor. Alexandru Păunescu: Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Vară atipică la CSALB: Negocierile dintre consumatori și bănci au crescut cu 60%. Ce solicitări au clienții de la banca lor. Alexandru Păunescu: Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă
Stiri de top

Vară atipică la CSALB: Negocierile dintre consumatori și bănci au crescut cu 60%. Ce solicitări au clienții de la banca lor. Alexandru Păunescu: Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă

Gabriela Dinu
Last updated: 28/08/2024 10:47
Gabriela Dinu 9 luni ago
Share
SHARE

În lunile de vară consumatorii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) cu 50% mai multe cereri decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori și bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie și august din 2023, potrivit datelor furnizate de instituție.

Contents
Solicitările consumatorilor către bănci:Consumatorii pot obține restituiri de sume mai mari decât cele solicitateConsumatorii renunță la procesele din instanță după ce se înțeleg amiabil cu băncileFraudarea conturilor poate fi soluționată amiabil și în cazul firmelorAlexandru Păunescu: Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă

De exemplu, în prima săptămână din luna august consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înființarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august.

Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului și s-au derulat până în prezent 720 de negocieri, mai arată cifrele oficiale CSALB.

Solicitările consumatorilor către bănci:

✅ restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane;
✅ soluționarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanțelor;
✅ ajutorul instituției financiare în cazurile de fraudă și înșelăciune în care au căzut victime consumatorii.

Consumatorii pot obține restituiri de sume mai mari decât cele solicitate

Florica O., Craiova: Am contractat un credit de 18.000 de lei pentru care reclam majorarea nejustificată a dobânzii variabile și comisioanele încasate de bancă, precum comisionul de acordare credit, de administrare și de urmărire riscuri. Solicit 2.000 de lei, reprezentând sumele încasate în temeiul acestor comisioane.

Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă o despăgubire totală de 920 de euro și va transfera echivalentul în lei în contul indicat de consumator.

Consumatorii renunță la procesele din instanță după ce se înțeleg amiabil cu băncile

Mariana H., Botoșani: Am solicitat în instanță, în două dosare distincte, constatarea caracterului abuziv al comisionului de acordare a creditului. În cadrul cererii trimise către CSALB, solicit restituirea sumei de 7.500 de euro, precum și 3.500 de lei pentru cheltuieli de judecată.

Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă o despăgubire de 8.200 de euro, precum și 5.000 de lei cheltuieli de judecată. Reclamanții trebuie să depună în instanță, până la primul termen de judecată, cererile de renunțare la proces.

Fraudarea conturilor poate fi soluționată amiabil și în cazul firmelor

Firmă din domeniul comerțului cu amănuntul: Am accesat un link cu o reclamă înșelătoare care se folosea de numele unei companii de stat. După aceea, din contul societății s-au făcut mai multe tranzacții neautorizate. Am sesizat imediat banca pentru blocarea contului și a cardurilor.

Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă din sume proprii, ca decizie comercială, echivalentul în lei a 23.000 de euro, fără ca prin aceasta să se înțeleagă că ar avea vreo culpă în legătură cu operațiunile efectuate în contul societății. În situația în care societatea recuperează prejudiciul ca urmare a demersurilor legale efectuate, se obligă să restituie băncii suma acordată ca despăgubire-decizie comercială.

Alexandru Păunescu: Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă

„În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situații particulare care pot reprezenta anumite tendințe în relația consumatori-bănci.

Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situațiile financiare particulare ale consumatorilor și acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcție de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului.

Atragem atenția atât consumatorilor, cât și persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înșelătoare trebuie să fie precedată de simțul critic al utilizatorilor de internet.

Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat. O provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacțiile frauduloase de valori mici. Consumatorii sunt atrași de faptul că achiziționează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicația de home banking respectiva tranzacție, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la conturi, de unde aceștia retrag ulterior sume neautorizate.

De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urile prin care ne este notificată orice tranzacție din cont și păstrarea în permanență a contactului cu banca sunt primele măsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliției sau a băncii.

Gesturile comerciale pe care le fac unele bănci reprezintă excepția în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenția de fidelizare a partenerului de afaceri”, declară Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: bani, comisioane, negocieri, consumatori, credit, CSALB, lei, Alexandru Păunescu, banci, home banking, banca, infractori, dobanzi, negocieri consumatori banci, frauda, cont
Gabriela Dinu 28/08/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Veniturile ING Bank România au crescut cu 9,6% în primul semestru. Mihaela Bîtu: Suntem singura bancă care a reușit performanța de a ajunge la o cotă de piață de peste 10% doar prin dezvoltare organică
Next Article Gradul de incluziune financiară în România a avansat la 71%. Care sunt motivele pentru care 29% dintre români nu lucrează cu băncile

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

12 ore ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

12 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

16 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

17 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?