Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB: numărul cererilor de solutionare s-a dublat, hotărârile s-au triplat
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB: numărul cererilor de solutionare s-a dublat, hotărârile s-au triplat
Stiri de top

CSALB: numărul cererilor de solutionare s-a dublat, hotărârile s-au triplat

bankingnews.ro
Last updated: 21/10/2016 11:15
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

În ultimele trei luni, numărul cererilor conforme înregistrate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a fost de peste două ori mai mare și a ajuns la 172 de cereri, față de 79 câte erau înregistrate la 30 iunie 2016. Numărul de hotărâri/încheieri pronunțate de conciliatori s-a triplat în ultimul trimestru, de la 5 câte erau în luna iunie până la 16 la finalul lunii septembrie. Cererile clasate au crescut de la 42 în iunie, la 102 în septembrie.

În continuare, cele mai multe cereri, peste 70% dintre ele, vin pe e-mail, 13% au fost transmise prin poștă și 17% au fost aduse și înregistrate de consumatori direct la sediul CSALB.

Cele mai multe solicitări ale consumatorilor sunt, în continuare, legate de eliminarea și restituirea comisioanelor de risc, administrare, gestiune și monitorizare percepute pentru credite. De asemenea, consumatorii solicită reducerea marjei dobânzii și restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor, înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF), diminuarea ratei lunare, în situațiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv sau eliminarea unor clauze privind aplicarea de dobânzi penalizatoare calificate de către consumatori ca fiind abuzive.

Principalele motive de clasare a cererilor conforme sunt:
• comercianții au refuzat soluționarea litigiului prin proceduri SAL, din următoarele motive:
–  existența unor dosare în instanța de judecată;
–  au contactat direct consumatorul;
–  au făcut mai multe oferte, dar toate ofertele au fost refuzate de consumator (anterior sesizării de către consumator a CSALB);

–  au fost inițiate procedurile de executarea silită;

• au trecut mai mult de 90 zile de la data depunerii cererii, iar consumatorul nu a completat cererea cu datele/documentele necesare.
Concluzii:
Consumatorii sunt nemulțumiți de faptul că procedurile SAL nu sunt obligatorii pentru comercianți și cred că majoritatea băncilor sau IFN-urilor nu vor accepta solicitările lor, formulate prin intermediul CSALB, câtă vreme nu le-au acceptat în cadrul încercării de soluționare amiabilă (în faza de reclamație simplă). De aceea, cei mai mulți consumatori consideră că impunerea – prin lege – a etapei prealabile(încercarea de soluționare amiabilă directă dintre consumator și comerciant) reprezintă un element inutil și care generează întârzieri nejustificate, mai ales în contextul existenței unor relații extrem de încordate între consumator și comerciantul respectiv.
Oconsecință nedorită a acestei situații o reprezintă cazurile în care consumatorii au formulat reclamația/solicitarea direct către comerciant, iar ulterior – în așteptarea răspunsului de la acest comerciant– au renunțat la continuarea demersului inițiat la nivelul CSALB.

De cealaltă parte, comercianții dovedesc flexibilitate pentru procedura cu soluție propusă, neacceptând încă procedura cu soluție impusă.
Se menține reticența consumatorilor în a apela la procedurile alternative de soluționare a litigiilor, fiind necesar sprijinul susținut al asociațiilor de consumatori în acest demers de rezolvare a neînțelegerilor cu comercianții prin metode mult mai rapide și fără niciun cost pentru aceștia.

Despre CSALB
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: banci, consumatori, comercianti, CSALB, SAL
bankingnews.ro 21/10/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Banca Centrală Europeană a menținut rata de dobândă de referință și ratele de dobândă la facilitățile permanente la nivelurile minime istorice
Next Article tIMOn: Ediția din această toamnă vine cu o creștere de 10% a prețurilor pentru locuințe, față de oferta prezentată anul trecut

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

19 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

2 zile ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

2 zile ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?