Digitalizarea serviciilor bancare este, cu siguranță, o tendință la nivel mondial și acest trend își face simțită prezența și în România. Bancherii români vorbesc despre inovații digitale, dar sunt conștienți de faptul că este nevoie de un lobby comun cu autoritățile responsabile pentru adaptarea legislației. Însă, cel mai important program rămâne cel de educare a publicului.
Antim Iordache, Director Direcția Carduri și Online Banking din cadrul Idea::Bank a anunțat că banca se pregătește pentru lansarea pe partea de creditare 100% online, „dar încă nu sunt convins de termenul de implementare. Există încă o zonă de implementare care trebuie schimbată”, a spus bancherul în cadrul conferintei „Inovația în banking”, organizată de wall-street.ro.
„Avem încă de luptat cu reglementarea, ca să reușim să deschidem zona de creditare online. Este important să avem discuții, să venim cu un boost, să arătăm ce s-a schimbat în alte țări. E clar că zona privată face eforturi, dar avem nevoie de implicare și din zona publică”, a mai spus Iordache.
Cea mai mare banca din sistem, BCR, derulează deja un proiect pilot pentru clienții de internet și mobile banking, prin care au acces la oferte personalizate de creditare. În 6 luni, au fost accesate credite de peste un milion de euro, spun reprezentanții băncii.
„Avem nevoie și de lobby, dar și de educație și promovare a serviciilor digitale. Încă mai există și bariere, unii clienți trebuie să meargă în sucursală să semneze fizic contractul”, a precizat Cristian Mustață, Head of Digital Strategy BCR.
Inovația digitală este un “must” pentru dezvoltarea pieței bancare autohtone. În 2016, a venit timpul ca și băncile locale să răspundă acestor tendințe europene și să-și încurajeze clienții să folosească asemenea servicii, să vorbească mai mult și mai clar despre digital banking.
Gabriela DINU