Publicatia online BankingNews a premiat excelenta in banking in cadrul unui eveniment aniversar, prilejuit de implinirea a zece ani de activitate pe piata media. In prima parte, BankingNews a acordat 10 diplome de excelenta pentru recunoasterea meritelor unor banci sau a unor oameni in sustinerea dezvoltarii industriei bancare.
BCR, Banca Transilvania (2), CEC Bank, Raiffeisen Bank (2), BRD si ING Bank sunt bancile care au fost premiate cu diplome de excelenta.
Doua dintre distictiile BankingNews s-au indreptat catre doua personalitati ale industriei bancare – Corneliu Cojocaru si Ligia Golosoiu – care si-au dedicat cariera domeniului de comunicare si relatii publice si procesului de promovare a educatiei financiare.
Va prezentam in cele urmeaza toate cele 10 diplome de excelenta, insotite de explicatiile aferente si de gandurile noastre bune. Felicitari tuturor premiantilor Galei BankingNews.
Banca Transilvania si Raiffeisen Bank, diplome de excelenta pentru comunicare si relatii publice
Pentru ca Gala BankingNews a fost dedicata implinirii a zece ani de activitate a unei publicatii, prima Diploma de Excelenta este destinata acelor oameni din cadrul bancilor, specialisti in comunicare si relatii publice, care asigura legatura dintre banca si publicul larg prin intermediul mijloacelor mass-media, care transmit mesaje, care comunica intern si extern, care administreaza si intretin relatia cu jurnalistii si care construiesc, contribuie si vegheaza la imaginea brand-ului. O banca nu poate exista fara comunicatori, acei oameni care nu se afla niciodata in prima linie, dar care – prin munca si eforturilor lor – reprezinta cel mai insemnat sprijin pentru activitatea oricarei companii. Publicatia online BankingNews a acordat, in semn de recunoastere a activitatii de comunicare si relatii publice desfasurate in perioada 2005 – 2015 cate o ”Diploma de Excelenta” departamentelor de comunicare si PR din cadrul a doua banci. Prima diploma a fost acordata Bancii Transilvania, reprezentata de doamna Laura Petrehus, Director Adjunct Comunicare & PR, iar cea de-a doua diploma de excelenta i-a fost decernata Raiffeisen Bank, reprezentata de doamna Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice.
Corneliu Cojocaru, un Stefan Luchian al comunicarii din bankingul romanesc
In continuare, nu am schimbat registrul, ramanand tot in sfera comunicarii si relatiilor publice, pentru a premia un profesionist al domeniului de profil. Un OM in toata puterea cuvantului, cu totul deosebit, care si-a dedicat mare parte a carierei sale activitatii de comunicare in industria bancara. Corneliu Cojocaru, pentru ca despre domnia sa este vorba, a adunat aproape 20 de ani de munca asidua in lumea relatiilor publice, din 1997 pana in 2013 in calitate de purtator de cuvant al BCR si din 2013 pana in prezent in calitate de Expert Principal al Directiei de Comunicare din cadrul Bancii Nationale a Romaniei. Publicatia online BankingNews a acordat ”Diploma de excelenta pentru intreaga activitate dedicata comunicarii si relatiilor publice in domeniul bancar” domnului Corneliu Cojocaru. Renumitul romancier, jurnalist si specialist in comunicare american, Alan Harrington, spunea ca „Specialistii in relatii publice fac aranjamente florale din fapte si le plaseaza astfel incat petalele mai ofilite sa fie ascunse de florile incantatoare.”. Pornind de aceasta viziune si facand o analogie cu pictorul Stefan Luchian, supranumit si poetul plastic al florilor, putem spune, fara sa exageram, ca domnul Corneliu Cojocaru este un Stefan Luchian al bankingului românesc.
Raiffeisen Bank, recunoastere pentru proiectele de responsabilitate sociala
Responsabilitatea sociala corporatista (CSR), caracterizata prin implicarea mediului de afaceri in imbunatatirea calitatii vietii comunitatii din care face parte si in care isi desfasoara activitatea, a devenit, de-a lungul anilor, o preocupare tot mai intensa a bancilor din România. Astazi, aproape toate institutiile de credit desfasoara ample programe de responsabilitate sociala cu obiective precise ce vizeaza protejarea mediului inconjurator, cauze sociale sau campanii culturale, sustinerea copiilor eminenti, proiecte de cercetare sau campanii educationale. Raiffeisen Bank, prin platforma Raiffeisen Comunitati, s-a dovedit a fi una dintre cele mai active banci, promovând si sustinând numeroase proiecte CSR, de la incurajarea miscarii in aer liber prin mersul pe bicicleta sau alergarea la marathon pâna la finantarea unor evenimente culturale, artistice, sportive sau educative, de la sustinerea efectiva a unor proiecte de anvergura pâna la colaborarea directa cu multe asociatii non-profit si fundatii. Publicatia BankingNews a acordat Raiffeisen Bank, reprezentata de doamna Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice, ”Diploma de excelenta pentru activitatea de responsabilitate sociala si programele CSR derulate in perioada 2005 – 2015”.
”Fabuloasa lume a banilor”, un proiect excelent de educatie financiara marca BCR
O componenta importanta a responsabilitatii sociale este reprezentata de educatia financiara, care si-a facut loc pe lista de prioritati a institutiilor de credit autohtone, mai cu seama, dupa ce tara noastra s-a confruntat cu efectele crizei financiare mondiale ce a debutat in anul 2008. BankingNews apreciaza ca cel mai inedit, interesant si atractiv program de educatie financiara a fost elaborat de BCR, desfasurat pe parcursul a aproape sase luni, in perioada 11 noiembrie 2012 – 30 aprilie 2013. Proiectul, dedicat copiilor si intitulat ”Fabuloasa lume a banilor”, s-a derulat la Muzeul National de Istorie a României. Structurat ca o expozitie interactiva, jocul propus de BCR permitea copiilor sa calatoreasca in lumea banilor cu un buget initial, disponibil pe un card, pe care trebuiau sa-l administreze chibzuit pentru a parcurge toate sectoarele expozitiei. In semn de recunoastere a creativitatii si eforturilor depuse pentru promovarea educatiei financiare, publicatia online BankingNews a acordat BCR ”Diploma de excelenta pentru cel mai bun proiect de educatie financiara – expozitia interactiva ”Fabuloasa lume a banilor”. Premiul i-a fost inmanat domnului Ionut Stanimir, in calitatea sa de Director Executiv al Directiei de Comunicare din cadrul BCR.
Ligia Golosoiu, cel mai implicat profesor de educatie financiara
Continuam tot in registrul educatiei financiare, pentru ca urmatoarea diploma de excelenta a fost acordata doamnei Ligia Doina Golosoiu Georgescu pentru intreaga activitate dedicata proiectelor de educatie financiara. In perioada de plin avant economic, in toamna anului 2007, cand bancile duceau o lupta acerba pentru clienti, la Banca Nationala exista un profesionist, in persoana doamnei Ligia Golosoiu, care vorbea despre importanta educatiei financiare, ghidandu-se parca dupa maxima filosofului chinez Confucius: „Da-i unui om un castron cu orez si-l vei hrani o zi. Invata-l cum sa-si creasca propriul orez si ii vei salva viata.”
Visa, premiata pentru promovarea si incurajarea platilor cu cardul
Nu ne despartim de educatia financiara, in jurul careia a gravitat activitatea actorilor din industria bancara in ultimii zece ani. Cardul bancar, un instrument de plata simplu, util si benefic, a devenit incet-incet un prieten de nadejde pentru multi romani, care au invatat sa-l foloseasca zi de zi, bucurandu-se la maximum de avantajele oferite. Un aport considerabil in acest proces de educare a romanilor in sensul utilizarii cardului ca instrument de plata l-a avut compania de plati Visa Europe, care an de an a derulat ample campanii de promovare a platilor cu cardul si a facut lobby in mediile publice, administrative si politice pentru acceptarea de catre institutiile statului a platilor cu cardul. Publicatia BankingNews a acordat Visa ”Diploma de excelenta pentru activitatea de promovare a platilor cu cardul in perioada 2005 – 2015”. Diploma a fost primita de domnul Catalin Cretu, Director Regional pentru Romania, Croatia si Slovenia VISA Europe.
BRD, premiata pentru apropierea si deschiderea fata de studenti
Tot o forma de educatie financiara o constituie si adaptarea produselor si serviciilor bancare unei arii restrânse de clienti tinta, reprezentati de studenti, acea categorie de clienti care are nevoie de sprijinul financiar al institutiei de credit, prin oferte speciale, reduceri, gratuitati si credite ieftine. BRD a dat dovada ca a inteles bine nevoile tinerilor studenti, dezvoltând o oferta dedicata si construind o platforma de succes, denumita ”BRD Student”. BankingNews a acordat BRD Groupe Societe Generale, reprezentata de doamna Mihaela Olaru, Director Marketing Produse Daily Banking, ”Diploma de excelenta pentru oferta de servicii bancare personalizate dedicata studentilor – proiectul ”BRD Student”.
Banca Transilvania, cu ”Divizia pentru medici”, excelenta pentru activitatea dedicata profesiilor liberale
Capacitatea de a intelege nevoile unei bresle, de a lucra impreuna pentru a construi produse si servicii bancare personalizate si dedicarea continua prin formarea unei echipe care sa solutioneze si sa raspunda asteptarilor unui grup de clienti bine definit sunt atributele echipei de bancheri imbracati in halate albe. Banca Transilvania a creat un adevarat comando, denumit ”Divizia pentru Medici”, care astazi este cel mai bun exemplu despre cum sa faci banking in slujba unei categorii profesionale. BankingNews a acordat Bancii Transilvania, reprezentata de doamna Ionela Misculescu – Manager Regional, Divizia Pentru Medici, ”Diploma de excelenta pentru activitatea dedicata profesiilor liberale – proiectul ”Divizia pentru Medici”.
ING Bank, excelenta in promovarea conceptului de ”Digital Banking”
”Digital banking” sau ”Banca viitorului” sau ”Banca la distanta” sunt cateva dintre sintagmele folosite pentru a defini relatia dintre banca si client care se deruleaza din fata calculatorului, a telefonului mobil sau a terminalelor de plata. Fara cash, fara o interactiune directa si permanenta intre functionarul bancar si client si fara cozi la ghiseu. Multi au considerat ca ING Bank isi asuma un proiect ratat inca din fasa, atunci cand banca olandeza a decis sa se dezvolte dupa un model cu totul nou pentru Romania, prin deschiderea celebrelor agentii bancare in cadrul carora nu se lucra cu bani lichizi. Cum majoritatea covarsitoare a romanilor era obisnuita sa interactioneze cu un casier, iar agentiilor ING Bank le lipseau tocmai ghiseele, proiectul si modelul bancii olandeze parea sortit esecului. Lucrurile nu au stat nici pe departe asa. In semn de recunoastere a meritelor si rezultatelor consemnate, BankingNews a acordat ING Bank, reprezentata de domnul Robert Anghel, Head Of Digital Channels, ”Diploma de excelenta pentru promovarea si dezvoltarea conceptului de ”digital banking” in sistemul bancar românesc”.
CEC Bank a adus cea mai spectaculoasa schimbare in bankingul romanesc
Casa de Economii si Consemnatiuni, batrana doamna a sistemului bancar romanesc care anul trecut a implinit onorabila varsta de 150 de ani, nu-si gasea locul intre institutiile de credit. Chiar daca dintotdeauna a functionat ca o banca comerciala, in mentalul colectiv existau doua categorii: bancile si C.E.C. Romanii percepeau CEC ca o entitate separata. In 2007, presedintele institutiei, Radu Gratian Ghetea, a pledat pentru demararea unui proces de rebranding, care sa includa si redumirea bancii in CEC Bank, cu scopul precis de a-i face pe romani sa perceapa Casa de Economii si Consemnatiuni ca ceea ce este, o banca comerciala. Decizia s-a dovedit a fi inspirata. BankingNews a acordat CEC Bank, reprezentata de presedintele Radu Gratian Ghetea, ”Diploma de excelenta pentru cel mai reusit proces de rebranding desfasurat pe piata bancara romaneasca”.