Publicatiile online www.iLikebanking.ro si www.BankingNews.ro organizeaza, la Institutul Bancar Roman, pe data de 19 noiembrie 2014, simpozionul cu tema ”Educatia financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor”, concept ce alcatuieste cadrul pentru initierea unor discutii aprofundate pe marginea unui subiect care suscita interes in Romania. Institutul Bancar Roman si Asociatia Romana a Bancilor au calitatea de Parteneri Institutionali, in timp ce evenimentul se bucura de sustinerea BCR, Volksbank si Romanian International Bank.
Criza financiara a generat o ampla reforma a sistemului bancar din Romania. Bancile comerciale au adoptat un nou model de business, aplicand modificari radicale – pe de o parte – in ceea ce priveste viziunea despre relatia client-banca si – pe de alta parte – asupra perceptiei riscului. In tot acest proces, unul dintre cele mai importante ingrediente este reprezentat de proiectele de educatie financiara, care urmaresc, dupa caz, consolidarea cunostintelor despre rolul bancilor in societate si responsabilizarea oamenilor fata de bugetele proprii, familiarizarea populatiei cu termenii si produsele financiar-bancare, prezentarea de informatii specifice si sustinerea unor cursuri cu profil economic in institutiile de invatamant.
Pe fondul provocarilor alimentate de noua realitate economica si sociala, simpozionul ”Educatia financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor” simbolizeaza si stimuleaza actiunea de „umanizare” a perceptiei bancilor in mentalul individual si colectiv, incercand totodata sa gaseasca raspunsuri pentru intrebarile formulate pornind de la subiectul mentionat.
Cum influenteaza educatia financiara relatia client – banca si de ce poate fi acest deziderat calea spre recastigarea increderii populatiei in banci? Poate educatia financiara sa contribuie la solutionarea problemelor privind clauzele abuzive, conversia creditelor in franci elvetieni, bancarizarea circulatiei banilor in economie, utilizarea cardului bancar ca instrument de plata, cresterea activitatilor de creditare si de economisire? Care este rolul educatiei financiare? Cum si unde se face educatia financiara? Ce banci au initiat programe de educatie financiara, cum se deruleaza aceste proiecte si care sunt rezultatele? Cine isi poate asuma rolul de profesor? Poate fi consilierul bancar primul profesor de educatie financiara, prin imbinarea atributiilor de promovare si vanzare a produselor si serviciilor bancare cu prerogativele de indrumare a clientilor catre solutii specifice situatiei individuale? Este necesara pregatirea functionarilor bancari in aceasta directie?
Simpozionul ”Educatia financiara – Prioritate in noul model de business al bancilor” va constitui prilejul ideal formularii unor raspunsuri concludente pentru toate aceste intrebari ridicate. Structurat sub forma unei mese rotunde, evenimentul va facilita o intrevedere captivanta si stimulativa intre specialisti din domeniul bancar si mediul academic, reprezentanti ai unor organizatii non-guvernamentale, ai societatii civile si mass-media, studenti etc.