Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: FORUMUL FINANȚĂRII VERZI. Iuliana Tiba, BRD, explică care sunt măsurile pe care trebuie să le ia companiile pentru a se alinia la tranziția verde și subliniază: ”Adoptarea de o manieră voluntară, chiar și simplificat, a acestor măsuri este o oportunitate”
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > FORUMUL FINANȚĂRII VERZI. Iuliana Tiba, BRD, explică care sunt măsurile pe care trebuie să le ia companiile pentru a se alinia la tranziția verde și subliniază: ”Adoptarea de o manieră voluntară, chiar și simplificat, a acestor măsuri este o oportunitate”
InterviuriStiri de top

FORUMUL FINANȚĂRII VERZI. Iuliana Tiba, BRD, explică care sunt măsurile pe care trebuie să le ia companiile pentru a se alinia la tranziția verde și subliniază: ”Adoptarea de o manieră voluntară, chiar și simplificat, a acestor măsuri este o oportunitate”

Cornel Dinu
Last updated: 04/06/2024 12:54
Cornel Dinu 1 an ago
Share
Iuliana Tiba, Director Mediu Social și Finanțare Impact Pozitiv, BRD Groupe Société Générale (credit foto: Iustin Ichim)
SHARE

Directiva privind Raportarea de Sustenabilitate Corporativă (CSRD), care impune coorporațiilor să raporteze informații mai detaliate despre aspectele de sustenabilitate, va ”forța” invariabil toate firmele mici și mijlocii să ia măsuri pentru alinierea la procesul de tranziție verde, pentru a putea face parte mai departe din lanțul economic. Adaptarea voluntară la cerințele privind aspectele ESG, fără a aștepta momentul în care aceste cerințe vor fi obligatorii prin reglementări, este o oportunitate, a subliniat Iuliana Tiba, Director Mediu Social și Finanțare Impact Pozitiv, BRD Groupe Société Générale, în cadrul conferinței ”Forumul Finanțării Verzi”, organizată de publicațiile BankingNews și GreenCommunity.

”Cred că în ultima perioadă se vede o evoluție în ceea ce privește dialogul și angajamentul pe aspectele de sustenabilitate pe diferite segmente de clienți. Încercăm să contribuim nu numai la pregătirea companiilor la cerințele reglementare, pentru că știm că CSRD-ul va coborâ ștacheta cumva și la nivelul companiilor mai mici, dar să și arătăm această față a monedei care reprezintă oportunitatea.Într-un fel purtăm o discuție cu un client care are deja o strategie de sustenabilitate bine conturată, făcută publică, are obligații de transparență cu privire la aspectele ce țin de sustenabilitate și altfel se poartă discuția cu un client IMM. Ne dorim să participăm la acest proiect de creștere a sensibilizării și a gradului de conștientizare cu privire la aspectele de ESG”, a explicat Iuliana Tiba.

BRD s-a implicat în procesul de tranziție verde din anul 2019, pornind de la angajamentele asumate voluntar de grupul din care face parte cu privire la însoțirea clienților în această tranziție către o economie bazată pe neutralitate climatică. ”Practic, am început cu partea de analiză a riscurilor, ne-am uitat la acea față a monedei care ține de încercarea de a vedea ce potențial impact ar putea să aibă o companie din această perspectivă asupra deciziilor noastre de creditare. Din această analiză am extras și oportunitățile, identificând tranzacții de finanțare sustenabilă, dedicate unor scopuri ce vizează aspecte de mediu sau sociale”, a menționat directorul BRD Groupe Société Générale.

De la stânga la dreapta: Cătălin Cepișcă (Raiffeisen Bank), Iuliana Tiba (BRD Groupe Société Générale), Ana Maria Bălan (Garanti BBVA), Crymhylde Galos (Banca Transilvania), Ștefan Manole (ProCredit Bank) și Gabriela Folcuț – moderator (credit foto: Iustin Ichim)

În opinia sa, atunci când își construiesc strategiile de business, companiile, indiferent de dimensiune, ar trebui să aibă în vedere și aspectele ESG, iar viziunea să fie pe termen mediu și lung. ”Știm că suntem obișnuiți să așteptăm rezultate pe termen scurt și cumva recompensele să fie în linie cu rezultatele pe termen scurt, dar cred că este foarte important ca aceste strategii de business să vizeze orizonturi din ce în ce mai îndelungate”, a mai precizat Iuliana Tiba.

Domnia sa este de părere că, dacă abordează partea de sustenabilitate, companiile trebuie să încerce să se raporteze la niște standarde internaționale deja recunoscute și să-și alinieze strategia prin asumarea unor obiective de dezvoltare durabilă. De asemenea, este important ca firmele să investeasccă în zona de resurse umane, dar nu numai prin includerea unui departament cu funcții dedicate pentru sustenabilitate, ci, foarte important, prin diseminarea acestei viziuni la nivelul întregii organizații.

Iuliana Tiba a vorbit și despre importanța comunicării active, prin participarea la diverse programe de împărtășire de bune practici sau de conștientizare în privința aspectelor pe care le vizează o dezvoltare durabilă. Invariabil, asumarea practicilor de sustenabilitate înseamnă și măsurarea impactului, adică să fie ce impact are o investiție, cu cât se reduc emisiile, cum se diminuează consumul de energie, resursele de apă sau alte resurse naturale importante.

”Este o oportunitate ca firmele care în acest moment nu sunt obligate să raporteze, să adopte de o manieră voluntară, chiar și simplificat, măsuri de transparentizare cu privire la acțiunile activității lor asupra mediului”, a conchis Iuliana Tiba.

”Forumul Finanțării Verzi” este un proiect susținut de Banca Transilvania, BRD Groupe Société Générale, Raiffeisen Bank, Exim Banca Românească, Garanti BBVA, ProCredit Bank și Asociația Română a Băncilor.

Florin Dănescu (Asociația Română a Băncilor), Florin Dragu (Banca Națională a României), Nicu Ștefănuță (europarlamentar verde român, membru al Comisiei de Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară și Vicepreședinte al Grupului Verzilor din Parlamentul European), Laura Petrescu (Avocat fondator GreenLaw și Ambasador European al Pactului pentru Climă), Crymhylde Galos (Banca Transilvania), Iuliana Tiba (BRD Groupe Société Générale), Cătălin Cepișcă (Raiffeisen Bank), Ana Maria Balan (Garanti BBVA) și Ștefan Manole (ProCredit Bank) au fost speakerii evenimentului.

You Might Also Like

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

TAGGED: Garanti BBVA, Credit Verde, Iuliana Tiba, tranzitia verde, Exim Banca Romaneasca, Forumul Finantarii Verzi, Raiffeisen Bank, ProCredit Bank, Banca Transilvania, BRD
Cornel Dinu 04/06/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Flavia Popa, BRD: Uneori se întâmplă ca discuțiile bilaterale dintre bancă și client să erodeze puțin încrederea. De aceea este nevoie de o a treia opinie, care vine de la CSALB
Next Article BNR onorează performanțele sportivilor românii la Jocurile Olimpice și lansează o monedă din argint destinată colecționarilor
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

o zi ago

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

o zi ago

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

2 zile ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?