Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Raportul European Privind Plățile Consumatorilor. Cum au contrbuit inflația galopantă și războiul din Ucraina la schimbarea mentalității: românii vor să economisească mai mult și consumă sustenabil
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Raportul European Privind Plățile Consumatorilor. Cum au contrbuit inflația galopantă și războiul din Ucraina la schimbarea mentalității: românii vor să economisească mai mult și consumă sustenabil
Stiri de top

Raportul European Privind Plățile Consumatorilor. Cum au contrbuit inflația galopantă și războiul din Ucraina la schimbarea mentalității: românii vor să economisească mai mult și consumă sustenabil

Gabriela Dinu
Last updated: 08/12/2022 11:42
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
Intrum
SHARE
Intrum

Inflația galopantă și războiul din Ucraina au schimbat modul în care se raportează românii la amenințările economice actuale. Raportul European Privind Plățile Consumatorilor 2022 reflectă conștientizarea românilor asupra importanței finanțelor personale, prin economisire și dezvoltarea unei culturi financiare – 69% consumatori declară că îngrijorarea cu privire la creșterea inflației și/sau dobânzile ratelor îi motivează să își îmbunătățească cultura financiară. Mai mult, românii au îmbrățișat mai mult consumul sustenabil – 66% dintre respondenți spun că din ce în ce mai mult repară și reciclează articole vechi, în loc să cumpere altele noi.

55% dintre români vor să economisească mai mult decât media europeană, din cauza unei posibile recesiuni

“Incertitudinea economi­că și geopolitică are un impact semnificativ asupra bunăstării consumatorilor. Mai mult de 55% dintre aceștia afirmă că, îngrijorările legate de o posibilă recesiune îi determină să economisească mai mult decât media europeană de 45%. Această situație duce la schimbări de comportament, deoarece 70% dintre respondenți declară că își simplifică activitatea socială pentru a reduce cheltuielile. Aceste decizii reflectă o conștientizare a românilor asupra importanței înțelegerii fluxului economic. Crearea unor fonduri de economii, dar și educația financiară manifestată și în consumul sustenabil, reprezintă un obiectiv important pentru consumatorii români,” a declarat Cătălin Neagu, Managing Director Intrum România.

Inflația a generat un efect de domino în rândul creșterii prețurilor la alimente și energie. În România, 36% dintre consumatori (față de 32% media europeană) spun că economisesc mai mult decât o făceau în urmă cu 12 luni, pentru a se asigura că au rezerve financiare în cazul unei perturbări economice.

De asemenea, creșterea costului vieții i-a influențat pe 71% dintre respondenți să fie mai conștienți asupra cheltuielilor pe care le fac pentru lucruri de care nu au nevoie (exemplu abonamente digitale).

Totodată, consumatorii români iau în calcul viitoarele amenințări financiare și tind să adopte măsuri diversificate pentru a-și consolida bunăstarea economică, cum ar fi: să stabilească obiective pentru gestionarea economiilor, să citească termenii și condițiile din contracte sau chiar să se consulte cu apropiații pentru teme legate de bani.

Raportul reflectă o situație inegală în rândul consumatorilor români, în ceea ce privește educația financiară.

Potrivit studiului, 51% dintre consumatorii români cu o educație financiară precară se așteaptă să nu plătească o factură de utilități cel puțin o dată în următoarele 12 luni, comparativ cu doar 29% dintre cei cu o educație financiară bună.

Chiar dacă motivele pentru neplata unei facturi sunt variate, educația financiară este importantă pentru consumatori, astfel încât să traverseze cu bine vremuri economice dificile.

7 din 10 (69%) consumatori au declarat că îngrijorarea cu privire la creșterea inflației și/sau dobânzile ratelor îi motivează să își îmbunătățească cultura financiară. Alți 34% dintre respondenți consideră că, deși au primit suficientă educație financiară, au nevoie de sfaturi cu privire la aspectele financiare mai complexe, față de doar 24% dintre respondenți care sunt încrezători în cunoștințele lor financiare.

Conștienți de importanța înțelegerii termenilor financiari, părinții sunt dornici să își ajute copiii, astfel două treimi (69%) spun că sunt dispuși să petreacă timp ajutându-i să înțeleagă  principiile managementului financiar.

În ciuda progreselor economice inegale, există în continuare un impuls pentru sustenabilitate, astfel 66%, dintre consumatori aleg să repare și să recicleze articole vechi, în loc să cumpere altele noi.

Despre Raportul European Privind Plățile Consumatorilor, ediția 2022

Intrum a lansat Raportul European Privind Plățile Consumatorilor, ediția 2022. Realizarea studiului are la bază intervievarea a minim 1.000 de respondenți care au însumat 24.011 răspunsuri aferente a 24 țări.

Eșantionul acestui studiu a fost definit din femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani, responsabili sau parțial responsabili de cheltuielile și veniturile gospodăriei. Cercetarea a fost efectuată în perioada iulie-august 2022.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: recesiune, plati, consumatori, educatia financiara, energie, sustenabilitate, alimente, economisire, razboi, economii, Cătălin Neagu, economic, Intrum, inflatia
Gabriela Dinu 08/12/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Un nou avertisment de la BCE. Fabio Penetta: criptoactivele sunt bula acestei generații
Next Article TOP salarii în bănci 2022 vs 2018. Cele mai căutate 5 joburi din banking

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?