Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: RETROSPECTIVĂ 2016. Cât de inovatoare au fost băncile și cu ce și-au surprins clienții: sucursale complet robotizate, credite 100% online, identificare cu amprenta, carduri hi-tech
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > RETROSPECTIVĂ 2016. Cât de inovatoare au fost băncile și cu ce și-au surprins clienții: sucursale complet robotizate, credite 100% online, identificare cu amprenta, carduri hi-tech
Stiri de top

RETROSPECTIVĂ 2016. Cât de inovatoare au fost băncile și cu ce și-au surprins clienții: sucursale complet robotizate, credite 100% online, identificare cu amprenta, carduri hi-tech

Cornel Dinu
Last updated: 20/12/2016 14:24
Cornel Dinu 9 ani ago
Share
SHARE

Inovațiile din sistemul bancar nu au lipsit în 2016, băncile adaptându-se cu pași repezi celor mai noi tendințe în domeniu și cerințelor venite din partea clienților. Cum principala provocare a instituțiilor de credit vine acum din partea generației Y, tinerii Millennials, definiți drept clienți care cumpără doar produse în care cred și care răspund noilor cerințe, chiar dacă asta înseamnă un serviciu puțin mai scump, băncile s-au conformat.

Contents
Carduri brățarăPrima sucursală bancară digitalăCredit oferit 100% onlinePrimele tichete de masă electroniceAcces cu cardul la metrouIdentificarea prin semnătură biometrică

Așa că am văzut tot mai multe instituții introducând metode rapide de autentificare, cum ar fi cea prin amprentă sau semnătură biometrică, dar și instrumente rapide de plată, precum cardul brățară. Mai mult, s-au extins zonele de utilizare a cardurilor, prin lansarea tot mai multor acceptatoare de plată mobile, dar și printr-un proiect amplu ce va permite folosirea plasticelor contactless emise sub siglele Visa și MasterCard în orice stație de metrou. În 2016, nu au lipsit nici produsele de creditare inovative, băncile înlesnind accesul clienților la resurse, în condiții de control ferm al riscului.

Vă prezentăm cele mai importante inovații ale anului 2016 iar, în unele situații, chiar dacă nu este vorba despre apariții în premieră, sunt servicii demne de menționat pentru că revoluționează relația cu clienții bancari.

Carduri brățară

Unul dintre cele mai revoluționare produse bancare lansate în 2016 aparține Băncii Transilvania care pe data de 1 august a pus pe piață cardul contactless sub formă de brățară. Acesta permite posesorilor să efectueze plata cumpărăturilor prin simpla apropiere a brățării de POS. Potrivit băncii, brățara oferă acces la contul curent în lei deținut de posesor la Banca Transilvania și posibilitatea de a plăti contactless, indiferent de sumă, în țară și în străinătate.

Prima sucursală bancară digitală

O altă noutate demnă de menționat e legată de numele BCR care a lansat, în ianuarie, prima sucursală bancară digitală de pe piață. Noile facilități introduse de această sucursală sunt un video consilier, ce poate fi consultat de clienți, dar și o masă cu ecran interactiv, care oferă clienților asistență prin simulatoare de produse și servicii bancare. De asemenea, unitatea pune la dispoziția clienților un Idesk, un ecran informativ prin care, împreună cu consilierul său, clientul identifică soluțiile care răspund nevoilor sale financiare.

Credit oferit 100% online

Nici inovațiile de produse de finanțare nu au lipsit de pe piață. Astfel, Libra Internet Bank a lansat la finele lunii septembrie primul credit 100% online, care poate fi accesat fără a fi necesar vreun drum la bancă. Pentru a-l accesa, clienții trebuie să își deschidă un cont online. Ulterior, pot aplica pentru un credit prin serviciul de Internet Banking, primesc oferta pe email și o acceptă printr-un click. Banii sunt virați de către bancă imediat în contul clientului.

O altă premieră este lansarea în decembrie, de către OTP Bank, a creditului online pentru IMM-uri pentru care nu se solicită garanții imobiliare și este garantat cu fedeiusiune. Banca instituie ipoteca mobiliară asupra tuturor conturilor curente deschise de client la OTP Bank. Contractarea creditului se face prin platforma de Internet Banking a băncii.

Primele tichete de masă electronice

2016 a fost și anul în care băncile au emis, în premieră, carduri pentru tichete de masă în sistem electronic precum și angajamente bancare de plată. Unicredit Bank a fost primul creditor care a introdus în portofoliu ambele produse. Astfel, banca a emis primele tichete de masă în sistem electronic, în prima parte a anului. Tot UniCredit Bank a emis primul Angajament Bancar de Plata (Bank Payment Obligation – BPO), pentru decontarea unei operațiuni comerciale.

Acces cu cardul la metrou

Tot în 2016, la începutul lui decembrie, BCR a demarat un program amplu care va permite accesul la metrou pe baza cardurilor contactless Mastercard sau Visa, emise oriunde în lume. Accesul se va putea face prin simpla apropiere a cardului de POS-urile montate pe punctele de acces. O astfel de facilitate a existat și anii trecuți, prin intermediul cardurilor comune RATB – Metrorex, dar a fost funcțională doar scurt timp. Prin programul anunțat în decembrie, BCR, în parteneriat cu Metrorex, va instala până la finele anului 164 de sisteme de plată Mastercard/Visa pentru carduri contactless în toate stațiile de metrou, la punctele de acces.

Identificarea prin semnătură biometrică

Anul acesta nu au lipsit nici inovațiile din domeniul securizării tranzacțiilor. Patria Bank a lansat, pe data de 31 august, serviciul de Internet Banking Asistat, care presupune tranzacționarea prin intermediul semnăturii biometrice. Denumit Patria IBA, serviciul este disponibil în sucursalele Patria Bank dar și în alte puncte de vânzare și prespune folosirea semnăturii biometrice pe un dispozitiv tip tabletă, conectat la staţia de lucru a funcţionarului bancar sau agentului de vânzări. Mai întâi, clientul își întregistrează semnătura pe tableta ataşată sistemului IBA. Caracterul unic al semnăturii este asigurat de  aspectele caligrafice combinate cu presiunea semnăturii, în momentul înregistrii acesteia. Odată înregistrat, clientul poate realiza toate tranzacţiile ulterioare prin simpla autorizare cu ajutorul semnăturii date pe tabletă, fără alte documente completate. Operațiunile pe care le poate efectua cu ajutorul semnăturii sunt retrageri și depuneri de numerar, ordine de plată, transfer de bani, constituire depozite, schimburi valutare.

Tot o modalitate de identificare inedită este și facilitatea introdusă de UniCredit Bank. Instituția a lansat în acest an posibilitatea de autentificare prin amprentă prin intermediul unei noi aplicații atașate serviciului de Mobile Banking. Astfel, clienții UniCredit Bank care dețin telefoane compatibile cu această aplicație au posibilitatea de a opta pentru autentificarea prin citirea amprentei digitale, fără introducerea codului PIN. Potrivit băncii, este vorba de o funcționalitate care sporește standardele de securitate. O facilitate similară a fost introdusă anul trecut de BCR, în luna septembrie.

Raiffeisen Bank a adus modificări importante serviciul de Mobile Banking, lansând o serie de noi funcționalități, cum ar fi Logare cu amprenta în Smart Mobile sau Widgetul din Smart Mobile. Totodată, banca oferă posibilitatea clienților să își plăteasca impozitele și taxele, online, direct de pe telefonul mobil.

De menționat este și faptul că, în ultima ultima lună a anului, Banca Transilvania a lansat prima patformă online dedicată medicilor, ce poate fi regăsită la adresa diviziapentrumedici.ro.

De asemenea, în acest an, tot mai multe bănci au introdus în portofoliu, pentru clienții de carduri de credit, facilitatea de a achita în rate fără dobândă la orice POS, din țară sau din străinătate. Una dintre cele mai interesante oferte aparține BRD, care a lansat împreună cu MasterCard un card de credit ce permite plata în maximum 18 rate fără dobândă oricunde în lume, dar și refinanțarea în 36 de rate fără dobândă.

Tot în 2016, mai multe bănci au lansat acceptatoarele de plată mobile. Una dintre acestea este ING Bank care, pe data de 4 august, anunța lansarea unui POS mobil. Este vorba de un acceptator de plată cu cardul ce poate fi folosit de comercianți oriunde, nu numai în magazin. De exemplu, poate fi folosit de un curier care livrează un anumit produs, de un agent de asigurări care încasează contravaloarea poliței sau de un controlor de tren pentru a încasa contravaloarea tichetului de călătorie. Produsul, denumit mPOS, a fost lansat de bancă împreună cu GoSwiff și MasterCard și acceptă la plată orice tip de card. O altă bancă ce a lansat un mPOS în 2016 este UniCredit Bank.

Raluca Florescu

raluca.florescu@ bankingnews.ro

You Might Also Like

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

TAGGED: Raiffeisen Bank, mobile banking, Banca Transilvania, BCR, internet banking, OTP Bank, card de credit, Unicredit Bank, Patria Bank, credite online, carduri bratara
Cornel Dinu 20/12/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article SELFIE INTERVIU. Florin Dănescu, Asociația Română a Băncilor: ”Am consumat foarte multe resurse în tumultul legislativ din 2016 și asta a făcut mai puțin vizibile proiectele mari în care credem”
Next Article EximBank finanţează Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti cu 88 de milioane de lei

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

4 ore ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

5 ore ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?