Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ionuț Dumitru, Raiffeisen Bank: ”România a fost tigrul Europei abia după cei 10 ani de rătăcire de după 1989. După anul 2000 am asistat la o creștere foarte rapidă a economiei. Românii au o foame de consum și investiții, după seceta din comunism”
Share
Notification Show More
Latest News
Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul
Stiri de top
Studiu ING: 8 din 10 proprietari investesc în eficiența energetică. Românii modernizează locuințele pentru a reduce factura la energie
Stiri de top
Cum negociază consumatorii cu băncile după ce au ajuns în instanță? 800 de procese “stinse” amiabil prin CSALB. Alexandru Păunescu are o recomandare fermă pentru bănci
Stiri de top
BankingNews20. Forța care nu se vede, dar se simte în stabilitatea care construiește viitorul. BRD Groupe Société Générale, distinsă pentru ”STABILITATE” la Gala BankingNews
Stiri de top
România trebuie să-și schimbe modelul economic: investițiile devin noul motor de creștere. Cristian Popa, BNR, explică de ce fondurile europene pot salva economia
Opinii Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ionuț Dumitru, Raiffeisen Bank: ”România a fost tigrul Europei abia după cei 10 ani de rătăcire de după 1989. După anul 2000 am asistat la o creștere foarte rapidă a economiei. Românii au o foame de consum și investiții, după seceta din comunism”
Stiri de top

Ionuț Dumitru, Raiffeisen Bank: ”România a fost tigrul Europei abia după cei 10 ani de rătăcire de după 1989. După anul 2000 am asistat la o creștere foarte rapidă a economiei. Românii au o foame de consum și investiții, după seceta din comunism”

Gabriela Dinu
Last updated: 19/02/2020 9:27
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Ionuț Dumitru, Economist Șef Raiffeisen Bank, a realizat o retrospectivă a evoluției economiei României din ultimii 30 de ani, după Revoluția din 1989, subliniind faptul că țara noastră a pierdut 10 ani, în care ar fi putut face pași importanți. ”Am preferat tranziția graduală, au fost 10 ani în care practic nu am făcut nimic, pornind efectiv pe drumul tranziției abia în anul 2000. În comparație, Polonia a preferat o tranziție imediată, luând startul cu mult timp înaintea noastră”, a menționat Ionuț Dumitru, în cadrul evenimentului ”România transformărilor profunde – 10 ani de rătăcire, 20 de ani de convergență”.

Privind în urmă, în perioada comunistă, Economistul Șef al Raiffeisen Bank a punctat că România a avut o perioadă foarte bună între anii 1971 – 1980, cu o creștere economică de 9,4% în medie pe an. Din păcate, a urmat însă o perioadă de corecție în care s-a manifestat ambiția prostească și nebună a lui Nicolae Ceușescu de a plăti datoria externă”, a precizat bancherul.

După Revoluție, România s-a confruntat cu 10 ani de rătăcire, o perioadă foarte complicată, în care țara noastră a avut o creștere economică negativă de 1,6% în medie pe an.

”În aceste condiții, putem spune că România a fost tigrul Europei abia după cei 10 ani de rătăcire de după 1989. După anul 2000 am asistat la o creștere foarte rapidă a economiei. Românii au manifestat în toată această perioadă o foame de consum și investiții, după seceta din comunism”, a susținut Ionuț Dumitru.

„Dacă ne uităm la nivelul PIB-ului şi fixăm 1989 la 100 vedem că în 2000 cei 10 ani de rătăcire am pierdut cam 16% din PIB în termeni reali, iar perioada care a urmat până în 2019, cu o creştere economică foarte rapidă am ajuns la un nivel al PIB-ului de 187% faţă de nivelul anului 1990. Deci după orice cifre nivelul de activitate economică de astăzi este mult mai mare decât în 1989. Pentru cei care încă regretă perioada comunistă în care economia era măreaţă, astăzi economia este aproape dublă”, a spus Ionuţ Dumitru.

În opinia sa, sloganul ”Nu ne vindem țara”, promovat imediat după Revoluție de decidenții politici și impregnat puternic în rândul populației, nu a fost deloc benefic pentru România. ”A determinat de-a lungul timpului împuținarea investițiilor străine”, a întărit bancherul.

Creditarea a accelerat puternic după anul 2000, ducând gradul de intermediere financiară la aproape 40% din PIB la nivelul anului 2009. ”Am avut un aflux și reflux al intermedierii financiare. Startul adevărat al creșterii intermedierii financiare s-a întâmplat abia în anul 2000, pornind de la nivelul de -10% din PIB și ajungând la aproximativ 40% în 2009. După criza financiară a urmat însă o scădere care ne-a dus până la 26% din PIB în prezent. Analizând evoluția acestui indicator putem spune că intermedierea financiară a înregistrat o creștere prea rapidă, față de nivelul de echilibru, în perioada 2000 – 2009, urmată de o corecție destul de abruptă. În mod evident, există potențial de intermediere financiară în România”, a mai spus Ionuț Dumitru.

You Might Also Like

Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul

Studiu ING: 8 din 10 proprietari investesc în eficiența energetică. Românii modernizează locuințele pentru a reduce factura la energie

Cum negociază consumatorii cu băncile după ce au ajuns în instanță? 800 de procese “stinse” amiabil prin CSALB. Alexandru Păunescu are o recomandare fermă pentru bănci

BankingNews20. Forța care nu se vede, dar se simte în stabilitatea care construiește viitorul. BRD Groupe Société Générale, distinsă pentru ”STABILITATE” la Gala BankingNews

România trebuie să-și schimbe modelul economic: investițiile devin noul motor de creștere. Cristian Popa, BNR, explică de ce fondurile europene pot salva economia

TAGGED: Raiffeisen Bank, Ionut Dumitru
Gabriela Dinu 18/02/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article După tenis și baschet, Banca Transilvania mizează pe fotbal și scoate pe teren o nouă campanie online: Fii golgheter cu cardul STAR
Next Article UniCredit Bank oferă credite pentru IMM cu garanții UE
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul

5 ore ago

Studiu ING: 8 din 10 proprietari investesc în eficiența energetică. Românii modernizează locuințele pentru a reduce factura la energie

6 ore ago

Cum negociază consumatorii cu băncile după ce au ajuns în instanță? 800 de procese “stinse” amiabil prin CSALB. Alexandru Păunescu are o recomandare fermă pentru bănci

6 ore ago

BankingNews20. Forța care nu se vede, dar se simte în stabilitatea care construiește viitorul. BRD Groupe Société Générale, distinsă pentru ”STABILITATE” la Gala BankingNews

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?