Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu McKinsey: 50% dintre consumatorii români au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor în ultima perioadă
Distribuie
Notification Afișați mai multe
Cele mai recente știri
De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa
Stiri de top
UniCredit Foundation alocă României și Bulgariei 500.000 de euro pentru proiecte ce se adresează reducerii dezavantajelor educaționale
Stiri de top
Cristian Bichi, BNR: Disputa dintre bănci și ANPC se va soluționa în instanță. Cu cât mai repede cu atât mai bine pentru încrederea publicului în instituțiile statului
Opinii
Banca Transilvania lansează Premium Banking, servicii dedicate persoanelor cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro la bancă
Stiri de top
BCR listează prima emisiune internaționala de euroobligatiuni verzi a unei bănci din România. Sergiu Manea: Listarea reprezintă angajamentul nostru de a susține dezvoltarea pieței locale, iar investițiile rămân prioritate strategică pentru noi
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Ne găsiți și pe
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu McKinsey: 50% dintre consumatorii români au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor în ultima perioadă
Stiri de top

Studiu McKinsey: 50% dintre consumatorii români au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor în ultima perioadă

Gabriela Dinu
Actualizat: 30/07/2020 11:53
Gabriela Dinu 3 ani în urmă
Distribuie
Distribuie

Actuala criză COVID-19 a surprins românii într-o poziție financiară fragilă, astfel încât peste 50% dintre consumatori afirmă că situația lor financiară curentă este precară sau oarecum vulnerabilă și doar 20% dintre ei se așteaptă la o îmbunătățire a acesteia în viitorul apropiat, potrivit „Financial Pulse Survey”, realizat de biroul local McKinsey & Company.

- Publicitate -

Același sondaj relevă faptul că aproape jumătate (43%) dintre consumatori consideră economia locală drept slabă și se așteaptă ca starea acesteia să se înrăutățească în următoarele trei luni. Mai mult, românii sunt pesimiști și în ceea ce privește durata crizei economice: cea mai semnificativă parte (30%) a acestora estimează o perioadă de 1-2 ani, pe când 19% se așteaptă la o durată de până la 3 ani.

De la debutul pandemiei, aproape jumătate dintre consumatori declară că au experimentat scăderi ale veniturilor și economiilor la nivel de gospodărie, dar mai puțin de o treime dintre aceștia au reușit să reducă și cheltuielile din gospodărie. În plus, aproximativ 60% dintre consumatori au devenit preocupați, cel puțin într-o oarecare măsură, de siguranța locului de muncă.

„Economiile aproape s-au evaporat pentru consumatorii îngrijorați de stabilitatea locului de muncă. De asemenea, veniturile acestora au scăzut semnificativ. Veniturile nete la nivel de gospodărie sunt stabile pentru consumatorii cu locuri de muncă mai sigure, însă capacitatea lor de economisire a înregistrat un declin net de peste 30%. Observăm diferite dinamici de consum/economisire în diverse grupuri demografice, devenind tot mai relevant pentru instituțiile financiare să le aprofundeze și să le abordeze în consecință atunci când creează produse adaptate <> post-COVID. De exemplu, persoanele care au reușit să-și reducă cheltuielile au fost fie cele fără studii universitare, fie cele care câștigă mai mult, comportamente cauzate evident de factori diferiți”, a declarat Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din București și lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

Chiar dacă impactul negativ al crizei COVID asupra pieței muncii nu e deloc surprinzător, un aspect îngrijorător este că, în pofida perioadei anterioare de creștere accelerată a puterii de cumpărare și a nivelului de trai, în cazul unei potențiale pierderi a locului de muncă sau a reducerii veniturilor, 71% dintre români declară că se pot baza pe economii mai mici de 25.000 lei la nivel de gospodărie.

Acest nivel modest al economiilor are un impact semnificativ atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. În situații de urgență, precum cele specifice acestei perioade, pentru 61% dintre respondenți economiile le pot ajunge cel mult 4 luni dacă își mențin nivelul actual al cheltuielilor. În plus, pe termen lung, peste 70% dintre respondenți se declară îngrijorați în ceea ce privește un nivel adecvat de venituri după ce vor ieși la pensie.

„Ne putem aștepta ca românii să iasă din criza actuală și mai fragili din punct de vedere financiar, dar și mai conștienți de nevoia de protecție financiară pe termen lung. Este un moment prielnic pentru băncile și asigurătorii din piață să își întărească rolul de susținător financiar prin produse și condiții adecvate atât pentru a gestiona nevoi imediate de lichiditate, cât și pentru a încuraja acumularea financiară pe termen mediu și lung”, a adăugat Alexandru Filip.

Sondajul „Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 și a cuprins peste 500 de respondenți. Rezultatele au fost ajustate astfel încât cifrele să reflecte populația din România cuprinsă între 18 și 80 de ani.

You Might Also Like

De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa

UniCredit Foundation alocă României și Bulgariei 500.000 de euro pentru proiecte ce se adresează reducerii dezavantajelor educaționale

Cristian Bichi, BNR: Disputa dintre bănci și ANPC se va soluționa în instanță. Cu cât mai repede cu atât mai bine pentru încrederea publicului în instituțiile statului

Banca Transilvania lansează Premium Banking, servicii dedicate persoanelor cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro la bancă

BCR listează prima emisiune internaționala de euroobligatiuni verzi a unei bănci din România. Sergiu Manea: Listarea reprezintă angajamentul nostru de a susține dezvoltarea pieței locale, iar investițiile rămân prioritate strategică pentru noi

TAGGED: economisire, banci, economie, financiar, consum, cheltuieli, McKinsey, Covid-19, Alexandru Filip
Gabriela Dinu 30/07/2020
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
De Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Articolul precedent Clienții BT Pay vor putea face cumpărături prin autentificare biometrică sau folosind metoda de deblocare a telefonului
Articolul următor În primele șase luni, ERSTE Bank a realizat un profit net de 294 milioane euro. În 2020, principalul impact asupra profitului va veni din costurile de risc, spun bancherii
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image

Alte articole

De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa

20 de ore în urmă

UniCredit Foundation alocă României și Bulgariei 500.000 de euro pentru proiecte ce se adresează reducerii dezavantajelor educaționale

22 de ore în urmă

Cristian Bichi, BNR: Disputa dintre bănci și ANPC se va soluționa în instanță. Cu cât mai repede cu atât mai bine pentru încrederea publicului în instituțiile statului

2 zile în urmă

Banca Transilvania lansează Premium Banking, servicii dedicate persoanelor cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro la bancă

4 zile în urmă

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?