Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Nicolae Cinteza, BNR: Exista cazuri de abuzuri in care bancile dau dovada de nesimtire fara margini
Share
Notification Show More
Latest News
Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”
Stiri de top
BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING
Stiri de top
Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți
Stiri de top
Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT
Stiri de top
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Nicolae Cinteza, BNR: Exista cazuri de abuzuri in care bancile dau dovada de nesimtire fara margini
Stiri de top

Nicolae Cinteza, BNR: Exista cazuri de abuzuri in care bancile dau dovada de nesimtire fara margini

Cornel Dinu
Last updated: 22/02/2014 13:39
Cornel Dinu 11 ani ago
Share
SHARE

Revoltat de reclamatiile primite de Banca Nationala a Romaniei din partea clientilor bancilor comerciale pe care le citeste si le analizeaza in profunzime zilnic, Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul Bancii Centrale, a mentionat ca in unele cazuri institutiile de credit dau dovada de nesimtire fara margini.

”Primesc in unele zile reclamatii grosolane. Este revoltator si tocmai de aceea insist in a corija lucrurile discutand cu reprezentantii acelor banci si solicitandu-le sa repare situatiile in care abuzurile se confirma”, a precizat Nicolae Cinteza, in cadrul evenimentului ”Un week-end cu presa economica”, organizat de FinMedia si Piata Financiara.

Oficialul BNR a oferit un exemplu de reclamatie, referindu-se la nemultumirile unui client care solicitase bancii o retragere de 500 de lire sterline dintr-un depozit propriu. Reprezentantii respectivei banci i-au explicat reclamantului ca nu poate ridica in acea zi suma de bani solicitata, fiind obligat, conform documentului ”Conditii generale de afaceri” semnat cu institutia de credit, sa faca o programare pentru ziua urmatoare. Clientul a inteles situatia si a semnat o cerere, urmand ca a doua zi sa se prezinte la banca, dupa ora 13.00, pentru a intra in posesia banilor. In ziua respectiva, a ajuns la agentia bancii la ora 13.30, numai ca functionarii de la ghiseu i-au spus ca deocamdata nu au venit cele 500 de lire sterline si ca il vor contacta telefonic in urmatoarele ore pentru a se efectua retragerea. Clientul a primit telefonul respectiv la ora 16.30, insa agentia bancii avea program cu publicul numai pana la 17.00, timpul fiind prea scurt pentru a ajunge. Dincolo de situatia neplacuta privind acest consum inutil de timp si de faptul ca omul nu a intrat in posesia banilor atunci cand fusese programat, abuzul real al situatiei a fost faptul ca acest client a primit din partea bancii un email, imediat dupa discutia telefonica, in care i se solicita sa ajunga in acea zi urgent la banca pentru a ridica cele 500 de lire sterline, pentru ca in cazul in care va veni a doua zi, institutia de credit ii va percepe un comision de 0,25% pentru ca nu a venit sa-si primeasca banii in ziua in care a avut programare.

”Omul ne-a trimis o reclamatie atasand si textul emailului primit din partea bancii. In mod clar acesta este un caz in care nesimtirea bancii este fara margini. Nici nu va inchipuiti ce a fost la gura mea atunci cand i-am sunat pe reprezentantii bancii”, a conchis Nicolae Cinteza. Directorul Directiei de Supraveghere din cadrul BNR a subliniat faptul ca au existat abuzuri semnalate in reclamatiile clientilor care au dus la sanctionarea bancilor comerciale si chiar la schimbari de personal din managementul institutiilor de credit.

You Might Also Like

Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

TAGGED: BNR, Banca Nationala a Romaniei, abuzuri banci, Nicolae Cinteza
Cornel Dinu 22/02/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Diana Ciubotariu, Volksbank: Clientii castiga in Instanta pe criterii subiective si pe empatia judecatorilor. 8 din 10 procese sunt pierdute de banca
Next Article Sunt banci interesate sa cumpere Marfin Bank

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Grupul ProCredit sprijină tranziția energetică prin finanțarea cu 16,3 milioane de euro a unui proiect fotovoltaic de 34,2 MW în județul Sibiu. Ștefan Manole: ”Ne bucurăm să sprijinim investiții care contribuie direct la tranziția către o economie sustenabilă”

4 ore ago

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

o zi ago

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

o zi ago

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?