Revoltat de reclamatiile primite de Banca Nationala a Romaniei din partea clientilor bancilor comerciale pe care le citeste si le analizeaza in profunzime zilnic, Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul Bancii Centrale, a mentionat ca in unele cazuri institutiile de credit dau dovada de nesimtire fara margini.
”Primesc in unele zile reclamatii grosolane. Este revoltator si tocmai de aceea insist in a corija lucrurile discutand cu reprezentantii acelor banci si solicitandu-le sa repare situatiile in care abuzurile se confirma”, a precizat Nicolae Cinteza, in cadrul evenimentului ”Un week-end cu presa economica”, organizat de FinMedia si Piata Financiara.
Oficialul BNR a oferit un exemplu de reclamatie, referindu-se la nemultumirile unui client care solicitase bancii o retragere de 500 de lire sterline dintr-un depozit propriu. Reprezentantii respectivei banci i-au explicat reclamantului ca nu poate ridica in acea zi suma de bani solicitata, fiind obligat, conform documentului ”Conditii generale de afaceri” semnat cu institutia de credit, sa faca o programare pentru ziua urmatoare. Clientul a inteles situatia si a semnat o cerere, urmand ca a doua zi sa se prezinte la banca, dupa ora 13.00, pentru a intra in posesia banilor. In ziua respectiva, a ajuns la agentia bancii la ora 13.30, numai ca functionarii de la ghiseu i-au spus ca deocamdata nu au venit cele 500 de lire sterline si ca il vor contacta telefonic in urmatoarele ore pentru a se efectua retragerea. Clientul a primit telefonul respectiv la ora 16.30, insa agentia bancii avea program cu publicul numai pana la 17.00, timpul fiind prea scurt pentru a ajunge. Dincolo de situatia neplacuta privind acest consum inutil de timp si de faptul ca omul nu a intrat in posesia banilor atunci cand fusese programat, abuzul real al situatiei a fost faptul ca acest client a primit din partea bancii un email, imediat dupa discutia telefonica, in care i se solicita sa ajunga in acea zi urgent la banca pentru a ridica cele 500 de lire sterline, pentru ca in cazul in care va veni a doua zi, institutia de credit ii va percepe un comision de 0,25% pentru ca nu a venit sa-si primeasca banii in ziua in care a avut programare.
”Omul ne-a trimis o reclamatie atasand si textul emailului primit din partea bancii. In mod clar acesta este un caz in care nesimtirea bancii este fara margini. Nici nu va inchipuiti ce a fost la gura mea atunci cand i-am sunat pe reprezentantii bancii”, a conchis Nicolae Cinteza. Directorul Directiei de Supraveghere din cadrul BNR a subliniat faptul ca au existat abuzuri semnalate in reclamatiile clientilor care au dus la sanctionarea bancilor comerciale si chiar la schimbari de personal din managementul institutiilor de credit.