Raiffeisen Bank Romania a anuntat un profit net de 45 de milioane de euro, in scadere cu 25% fata de rezultatul de 60 de milioane de euro inregistrat in perioada similara a anului trecut. Rezultatul a fost influentat de anumite operatiuni fiscale, in valoare de 12 milioane de euro.
Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 5,94 miliarde euro, in crestere cu 6% fata de cele 5,59 miliarde euro cat erau la finele lui iunie 2013. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, volumul total al creditelor a crescut cu 6%, pana la 3,83 miliarde euro, iar o evolutie similara au inregistrat si depozitele (+6%), ajungand la 4,3 miliarde euro. Raportul credite/depozite este in prezent de 89% (constant fata de iunie 2013).
“Veniturile bancii se mentin la acelasi nivel ca si anul trecut, la 221 milioane de euro, ceea ce este in sine o performanta notabila in conditiile actuale de piata. Avem un sistem foarte bun de control al riscurilor si al cheltuielilor care ne-a permis sa fim mai eficienti in activitatea de zi cu zi. Dezvoltarea unor relatii si a unui parteneriat pe termen lung cu clientii nostri ramane unul din obiectivele noastre principale si sunt multumit ca baza de clienti IMM si cea de clienti de top au cele mai mari cresteri in acest an”, a spus Steven van Groningen, Presedinte&CEO Raiffeisen Bank.Rata solvabilitatii Raiffeisen Bank a fost de 18,4% la sfarsitul primului semestru al lui 2014.
Intr-un context economic inca dificil, cheltuielile nete cu provizioanele au crescut la 40 milioane euro comparativ cu primul semestru al lui 2013, cand erau 36 milioane de euro, influentate fiind mai ales de provizioanele in segmentul persoanelor juridice. Pe de alta parte, este demna de mentionat imbunatatirea semnificativa a indicatorilor de risc aferenti persoanelor fizice. Rata creditelor neperformante a inregistrat o crestere usoara, pana la 8,21% fata de 7,95% cat era in iunie 2013.
Ca rezultat al masurilor luate de banca pentru cresterea eficientei si pentru diversificarea surselor de venituri, raportul cost/venituri a ajuns la 58,7% fata de 59,9%, cat era la jumatatea lui 2013. O tendinta imbucuratoare si confirmata de prima jumatate a anului 2014 este aceea ca tot mai multi clienti folosesc canalele electronice pentru a face operatiuni – cu efecte deopotriva in eficientizarea activitatii si in satisfactia clientilor.