Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce conține raportul întocmit de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor în urma controalelor efectuate la bănci în ultimii 2 ani
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce conține raportul întocmit de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor în urma controalelor efectuate la bănci în ultimii 2 ani
Stiri de top

Ce conține raportul întocmit de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor în urma controalelor efectuate la bănci în ultimii 2 ani

Gabriela Dinu
Last updated: 31/08/2017 13:56
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Raportul controalelor făcute de către Autoritatea Naţională Pentru Protecţia Consumatorilor la bănci a fost publicat miercuri seară,  la solicitarea expresă a premierului Mihai Tudose, exprimată în şedinţa de Guvern. Cele 108 pagini aduc în actualitate rezultatele unor controale desfășurate de Protecția Consumatorilor la instituțiile de credit pe parcursul a aproape 2 ani, multe din informațiile furnizate făcând deja obiectul unor comunicate de presă remise în trecut. Chiar dacă inițial indica destinatarului (cel mai probabil Primul Ministrul României) numele tuturor băncilor sancționate, în versiunea raportului prezentat pe site-ul autorității, denumirile instituțiilor de credit sunt șterse.

Documentul ANPC promovează inițial acțiunea tematică desfășurată de autoritatea statului în perioada
27.11.2015 – 31.03.2016, prin care a fost verificată respectarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, cu sau fără ipotecă, de către societățile bancare.
În urma acestui control tematic, au fost încheiate 249 de Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 1.743.000 de lei și au fost restituite consumatorilor sume în valoare de 1.097.773,31 de lei, 112.161,29 de Euro, 361.828,78 de CHF și 361,13 de USD. Totodată, au fost instrumentate la nivel național 10.476 de reclamații.

Referindu-se la activitatea anului curent, ANPC evidențiază că, în perioada 08.05.2017 – 16.06.2017, s-a desfășurat o acțiune tematică națională de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor de credit, cu sau fără ipotecă, de către instituțiile financiar nebancare (IFN), încheiate în intervalul 01.02.2017 – 05.05.2017.

”În cadrul operațiunii au fost verificate 40 de instituții financiare nebancare. Pentru abaterile constatate s-au aplicat sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 337.000 de lei; s-au dispus măsuri de  remediere  a deficientelor constatate în termen de 15, respectiv 30 de zile; masuri de aducere la conformitate cu prevederile legale a contractelor în termen de 15, respectiv 30 de zile; măsuri de încetare a practicilor comerciale incorecte; măsuri de restituire a sumelor încasate fără temei legal în termen de 15 zile; măsuri de corectare a oricăror neconformități cu prevederile legale constatate în termen de 15 zile, precum și măsuri de suspendare a derulării campaniilor publicitare până la intrarea în legalitate”, se arată în Raportul ANPC.

Practic, Protecția Consumatorilor a dat curs în acest an unui număr de 6.137 reclamații instrumentate la nivel național. De asemenea, la nivelul structurii centrale, au fost încheiate 57 de Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 489.000 de lei și au fost restituite, până în prezent, consumatorilor sume în valoare de 489.155,73 de lei, 20.082,93 de Euro, 13.724,76 de CHF și 252,23 de USD, urmare a acțiunilor ANPC în cercetarea reclamațiilor.

Pe de altă parte, în perioada 2016 – 2017, au fost emise 9 Ordine în baza prevederilor Legii nr. 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, respectiv în  baza  OUG  nr.  50/2010  privind contractele  de  credit pentru consumatori prin care s-a dispus încetarea practicilor comerciale incorecte, respectiv aducerea la conformitate cu prevederile legale ale contractelor.

Totodată, în perioada 2016 – 2017, ANPC a înaintat în instanță, în baza Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesioniști și consumatori, un număr de 46 de acțiuni împotriva instituțiilor de credit. Hotărârea instanței se va aplica tuturor contractelor de același tip încheiate de respectiva instituție de credit.

 

You Might Also Like

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”

TAGGED: banci, ANPC, protectia consumatorilor, OUG, control ANPC
Gabriela Dinu 31/08/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Banca Transilvania este cel mai valoros brand bancar românesc
Next Article KeysFin: 75% dintre firmele din economia românească apelează la creditul furnizor

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

2 zile ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

2 zile ago

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

2 zile ago

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?